По време но провелото се снощи онлайн събитие Renault eWays, румънското дъщерно дружество на Renault представи серийната версия на електрическия автомобил Spring, който ще се появи в продажба следващата година.
По предварителни данни той може да получи начална цена от 10 000 и да се превърне в най-евтината "зелена" кола в Европа. Dacia Spring се явява леко модифицирана версия на електрическия Renault City K-ZE, наличен в Китай, който пък е копие на хечбека на Renault Kwid.
Серийната версия на Spring е почти подобна на едноименната концепция, представена през март тази година. Търговският електрически автомобил се отличава от прототипа с опростена оптика и конектор за зареждане, разположен отпред под фалшивата радиаторна решетка.
Що се отнася до размерите, иновацията е забележимо по-компактна от популярното в Европа Renault Zoe. Достига 3 734 милиметра на дължина, 1 622 милиметра на широчина, без огледалата за обратно виждане, и 1 516 милиметра на височина. Междуосието е 2 423 милиметра, а просветът е 150 милиметра.
В сравнение с бензиновия Kwid, просветът се намалява с 30 милиметра поради факта, че батерията е монтирана под пода. Багажникът побира до 300 литра товар. Spring е оборудван с малък електрически мотор, който развива 45 конски сили и 125 Nm въртящ момент. Двигателят се задвижва от 26.8 киловатчасова литиево-йонна батерия.
Когато се използва бърза зарядна станция, зареждането до 80 процента става за по-малко от час. 14 часа пък са необходими, за да се зареди напълно от 220-волтова мрежа. Автономният пробег на компактния румънския електромобил е 225 километра по цикъла WLTP. Колата е оборудвана с енергоспестяващ режим "еко", който намалява мощността на двигателя с 14 конски сили и увеличава пробега до 295 километра. В този режим се намалява и максималната скорост - от 125 на 100 километра в час.
Spring ще се предлага с електрически сервоусилител, централно заключване, електрически прозорци, шест въздушни възглавници и малък дисплей на предния панел. Срещу допълнително заплащане можете да оборудвате автомобила с мултимедийна система със седем инчов сензорен екран и поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, климатик и камера за обратно виждане.
Dacia Spring ще тръгне по европейските пътища през пролетта на 2021 година. Очаква се първоначалната цена на автомобила да бъде 10 000 евро. За сравнение цената на Renault Zoe в Германия започва от 21 348 евро, а на Nissan Leaf - от 29 234 евро. По време на Renault eWays бе представен и новия концептуален автомобил Megane eVision, който ще бъде трансформиран в сериен електрически автомобил през 2021 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
11:42 16.10.2020
2 БАЙ Х@Й
Коментиран от #8
11:44 16.10.2020
3 Браво
Коментиран от #33
11:45 16.10.2020
4 БАЙ Х@Й
11:49 16.10.2020
5 Хубаво ако
11:50 16.10.2020
6 Strugar
Коментиран от #12
11:50 16.10.2020
7 Бозаво ниво
Коментиран от #38
11:50 16.10.2020
8 За градско са достатъчни
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й":
Мога да се обзаложа с тебе, че с 45 конски сили, тази калинка ще ускорява по-добре в градски условия от твоя автомобил, ако спазваш ограниченията за скоростта. А това си е типичен градски автомобил. Многото коне са необходими за магистралата и за тежките автомобили.Коментиран от #13, #20, #25, #48
11:54 16.10.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Китаец
11:58 16.10.2020
12 Мислещ
До коментар #6 от "Strugar":
Ами не, не е. Като си платиш и за климатика, ще дойде колкото една базова Лада 106 коня.Ако ще се купува боклук така или иначе, поне да мяза на кола, а не на трабант.Коментиран от #32
12:01 16.10.2020
13 Мислещ
До коментар #8 от "За градско са достатъчни":
Защо тогава VW UP! и с повече коне ускорява като камион? Нещо не виждам как с този трабант ще постигнеш по-добро ускорение.Коментиран от #16, #18
12:02 16.10.2020
14 Ето ти нещо директно от Volkswagen
Коментиран от #49
12:07 16.10.2020
15 сектант
12:09 16.10.2020
16 сектант
До коментар #13 от "Мислещ":
фолксваген е народна марка, докато това е премиум компактен кроосувър и няма нищо общо с микроба ъпКоментиран от #17
12:17 16.10.2020
17 Алфа Чакал
До коментар #16 от "сектант":
Какъв премиум,бе.Те са ти написали ,че е два пъти по-евтин от най -евтиния до сега.Обаче и аз си мисля ,че 45 коня са му напълно достатъчни на това и изобщо не е лош вариант за кифла която иска Мини Купър да речем втора ръка,да си вземе тази количка.Коментиран от #21
12:53 16.10.2020
18 не лъжи
До коментар #13 от "Мислещ":
С VW eUP ви късам на всеки светофар, ускорявам като светкавица!13:02 16.10.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 БАЙ Х@Й
До коментар #8 от "За градско са достатъчни":
Аз пък мога да сеобзаложа , че ти пишеш само за да си писал нещо! Първо дори не си прочел, че става дума за ТРИДЕСЕТ конски сили. Ако говорим за ускорение до 40км/ч аз пеш ще надбягам повечето коли. Кой си купува кола само за светофара! Аз например съм взел моята както за в града така и за семейна почивка. Дори и за градска кола искам да видя как ще ни закараш двама с две гаджета на Копитото с тая пущина. Относно конете, добре е да знаеш, че те само продават колата- важен е въртящият момент и при какви обороти е наличен. Все пак това е само мое мнение. Купи си я и със здраве!Коментиран от #23
13:30 16.10.2020
21 сектант
До коментар #17 от "Алфа Чакал":
цената няма нищо общо с усещането и качеството13:35 16.10.2020
22 Иванов
Коментиран от #24
13:41 16.10.2020
23 Е така де
До коментар #20 от "БАЙ Х@Й":
Какво ми говориш за коне, като през цялото време твърденията ти се основават на въртящ момент, който както при всяка електричка е наличен още от един оборот в минута.Тези 125 нютонметра на двигателя, ще трябва да ги умножиш поне по 10 до гумите, но по-вероятно дори по-близо до 20 пъти, предвид максималната скорост от 120 км в час.
Редуктора на Тесла е 1 към 10 при максимална скорост 260 км в час.
13:44 16.10.2020
24 Притесняваш се за глупости
До коментар #22 от "Иванов":
Нямаш грижи с конете. Електричките ускоряват добре, а за поддържане на максималните 120 км в час на равно, са ти достатъчни само половината коне.За извънградско повече ме притеснява пробега с едно зареждане. При наличната зарядна инфраструктура, тези под 200 км реален пробег, са си повод за сериозно притеснение. Но пък за толкова пари толкова.
Коментиран от #26
13:48 16.10.2020
25 Иванов
До коментар #8 от "За градско са достатъчни":
Добре, градски автомобил. Но не става за извън града, от което следва, че ще трябва да си купя още един- дето да става за извън града.Щото на всяко семейство се налага да излиза извън града, нали? И кво стана - трябват ми 2 коли- две винетки, две застраховки, 2 данъка. Тва е пълна безсмислица. Какво опазване на околната среда, ако ще трябва да имаш 2 коли - една за града и една за извън? Пълни глупости са тва и тая Дачия е пълно недоразумение. Поне 100 коня да беше , да знам , че ще мога да изпреваря некой камион.Коментиран от #41
13:48 16.10.2020
26 Иванов
До коментар #24 от "Притесняваш се за глупости":
Лично аз , никога не бих излязъл на дълъг път с тва чудо. Ако искам да изпреваря един камион, който кара с 89 км/ч, трябва да ускоря сериозно и престави си ,как почти съм се прибрал пред камиона и ограничителя ме спре на 120 ? Тва е кошмар и този автомобил е опасен. Да не говорим, че ако тия 120 км/ч не са електронно ограничени , а колата толкова си може - тогава става още по-кошмарно , щото дори и най-лекия баир и повече от 105 няма да може да вдигне , а тва вече е нечувана простоия.Коментиран от #30
13:56 16.10.2020
27 Зевзека
Коментиран от #28, #29
14:04 16.10.2020
28 Не се притеснявай
До коментар #27 от "Зевзека":
Едно време германците си влачеха караваните с трабантите, а те нямат въртящия момент на електродвигателите.14:16 16.10.2020
29 Ами да
До коментар #27 от "Зевзека":
Освен това ще ги видим ЗИМАТА до къде ще стигнат с тези "прехвалени"електрички!? Освен това на скоро( по-точно миналата седмица),четох някъде,че следващият им ГОЛЯМ недостатък е,че когато аварирала и закъсала електричка не било препоръчително да се тегли с въже от друга кола защото по този начин СЪЩЕСТВУВА голям риск,да ПРЕЦАКАШ електромотори и после мяууу.. Не знам дали го знаят това разните "компетентни"електропитеци!?Коментиран от #31
14:16 16.10.2020
30 Електронно ограничение
До коментар #26 от "Иванов":
Даже в статията си пише че скоростта е електронно ограничена.И на вас не може да ви се угоди. Като искаш изпреварване като със спортен автомобил, купи си Tesla модел 3 и ще изпревариш камиона по-бързо от повечето спортни автомобили, но на по-ниска цена от тях.
Сега обаче, ще ми кажеш че пък тя била скъпа и ускорението не било най-важното и се завърта ме в един омагьосан кръг, в който винаги ти си правия!
14:23 16.10.2020
31 То пък с бензиновите не е така
До коментар #29 от "Ами да":
Зависи от автомобила. Например Тесла може да я дърпаш като си закъсал за ток и така да заредиш батерията без да и навредиш по никакъв начин.Хайде опитай да направиш това упражнение с повечето автоматици като ти свърши бензина? Голяма част от тях ще се прецакат, ако ги дърпаш двайсетина километра до следващата бензиностанция.
Коментиран от #50, #51
14:26 16.10.2020
32 viki
До коментар #12 от "Мислещ":
какво общо има освен цената от 25 000 лева между електрическо Сандеро от 21 век и Лада Веста Еза вропа с ретро двигател 106 коня налични след 5700об. - който харчи 11 литра бензин градско и електрическо Сандеро с разход равен на един литър и 100 гр. бензин???14:34 16.10.2020
33 123
До коментар #3 от "Браво":
Шкодето от вчерашната статия е голямо колкото Кодиак. Това от снимката е най-много Сандеро. Ами то и сега Сандерото е 20 000 лева, а Кодиака е 70 000. Ама който търси коляма семейна кола на прилична цена няма да си купи Сандеро. Така, че не ги сравнявай. Това може да сравниш с електрическия Ситигоу на Шкода, който са продава за 35 000 лева, ама за съжаление го спряха май. На това като му сложиш екстрите на Шкодата, включително климатик и то ще излезе 30 хиляди.Коментиран от #37
15:33 16.10.2020
34 кога това
Коментиран от #35
15:58 16.10.2020
35 дабеда
До коментар #34 от "кога това":
С втора батерия в комплекта! Ха ха16:06 16.10.2020
36 Баровеца
Коментиран от #42
17:15 16.10.2020
37 Хи хи
До коментар #33 от "123":
Само дето ситиго по размери е колкото Рено Туинго а това е колкото Клио.18:25 16.10.2020
38 Друг
До коментар #7 от "Бозаво ниво":
Като се сложат някой други екстри и скача на 15-18 хиляди!Коментиран от #39
19:08 16.10.2020
39 Ха ха
До коментар #38 от "Друг":
Намери по-еврина елвктричка.То има по-евтини и втора ръка е и?19:34 16.10.2020
40 СЛЪНЦЕ
20:06 16.10.2020
41 Трезвеник
До коментар #25 от "Иванов":
Това е бъдещето.За града караш електричка,а ако ще пътуваш някъде си наемаш от Рента кар бензинка или хибрид(е зависи колко пъти ще пътуваш на повече от 200 км разстояние).Спестяваш разходи за ГО,данък,масла,гориво,синя зона,автомивка и всички други консумативи ремонти за една година за втората кола.21:19 16.10.2020
42 Бай Иван
До коментар #36 от "Баровеца":
По правописа ти личи, че караш BMW.21:45 16.10.2020
43 ьцжьцж
23:05 16.10.2020
44 Дачия ОЛЕ
Коментиран от #45
23:33 16.10.2020
45 Дфен
До коментар #44 от "Дачия ОЛЕ":
А аз имам познат с премиум втора употреба и той незнаеше цените на пътна помощ но вече ги знае.23:54 16.10.2020
46 No fuel
00:00 17.10.2020
47 свинята майка
01:46 17.10.2020
48 Ванко
До коментар #8 от "За градско са достатъчни":
За съжаление не е така. Личи си че или не сте карали мощен автомобил или карате такива до 60к.с.07:12 17.10.2020
49 ФАН
До коментар #14 от "Ето ти нещо директно от Volkswagen":
На магистрала с бензинов up съм отивал и до 180...08:16 17.10.2020
50 Автомат
До коментар #31 от "То пък с бензиновите не е така":
Неутралния режим за какво е според тебКоментиран от #54
09:27 17.10.2020
51 avtomat
До коментар #31 от "То пък с бензиновите не е така":
МНОГО СИ ГЛУПАВ,ИМА ТАМ ЕДНО N И СИ ГОТОВ10:39 17.10.2020
52 сектант
10:40 17.10.2020
53 Вуйо
10:53 17.10.2020
54 Глупавия си ти
До коментар #50 от "Автомат":
Цитат от скорошна статия, по повод включване на неутрална при спускане: "Превключването от Neutral в Drive по време на движение води до прегряване на самата кутия. При скорост от над 90 км/ч подобна манипулация може направо да „убие” автоматика. "А ти предлагаш не просто да го пуснеш по някой наклон за минута-две с помощта само на собственото си тегло, а предлагаш да го дърпаш часове с друг автомобил? Пробвай и кажи резултата? Дърпането може да е без последствия само за кратки разстояния и при много ниска скорост.
Една Тесла може да я дърпаш без ограничение нито в скоростта нито в разстоянието.
10:55 17.10.2020
55 дабеда
13:11 17.10.2020
56 nisanz
15:00 17.10.2020
57 Чаушеско
Коментиран от #59
15:17 17.10.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Шоферхофер
До коментар #57 от "Чаушеско":
освен че дачията е супер е и три пъти по-евтина от чешката Шкода!18:20 17.10.2020
60 Инж Ганев
18:51 17.10.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 W124
09:55 18.10.2020
63 333
Електрокарите данък няма, ако не излизаш извън града, не ти трябва винетка. Много хора така или иначе имат по две коли. Не плащаш зона и разходите ти за гориво са 15% от тия на кола с ДВГ. И да е 100 коня, няма как да изпреварваш камион, защото батерията е малка за да имаш смислен пробег с такава скорост. В града това харчи много малко ток, с нормална извънградска скорост се качва двойно. За хора, които имат нужда от повече една кола е перфектна. VW eUP сигурно е над два пъти по-скъп, а не е много по-способен. Ускорението им в града е доста сериозно.
00:59 31.10.2020
64 име
16:18 08.12.2021