ФАКТИ.БГ

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

Компактният градски кросоувър ще навлезе на европейския пазар през пролетта на 2021 г.

Публикувана: 16 Октомври, 2020 11:34
62 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 14942
Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.4 от 40 гласа.

По време но провелото се снощи онлайн събитие Renault eWays, румънското дъщерно дружество на Renault представи серийната версия на електрическия автомобил Spring, който ще се появи в продажба следващата година.

По предварителни данни той може да получи начална цена от 10 000 и да се превърне в най-евтината "зелена" кола в Европа. Dacia Spring се явява леко модифицирана версия на електрическия Renault City K-ZE, наличен в Китай, който пък е копие на хечбека на Renault Kwid.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

Серийната версия на Spring е почти подобна на едноименната концепция, представена през март тази година. Търговският електрически автомобил се отличава от прототипа с опростена оптика и конектор за зареждане, разположен отпред под фалшивата радиаторна решетка.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

Що се отнася до размерите, иновацията е забележимо по-компактна от популярното в Европа Renault Zoe. Достига 3 734 милиметра на дължина, 1 622 милиметра на широчина, без огледалата за обратно виждане, и 1 516 милиметра на височина. Междуосието е 2 423 милиметра, а просветът е 150 милиметра.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

В сравнение с бензиновия Kwid, просветът се намалява с 30 милиметра поради факта, че батерията е монтирана под пода. Багажникът побира до 300 литра товар. Spring е оборудван с малък електрически мотор, който развива 45 конски сили и 125 Nm въртящ момент. Двигателят се задвижва от 26.8 киловатчасова литиево-йонна батерия.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

Когато се използва бърза зарядна станция, зареждането до 80 процента става за по-малко от час. 14 часа пък са необходими, за да се зареди напълно от 220-волтова мрежа. Автономният пробег на компактния румънския електромобил е 225 километра по цикъла WLTP. Колата е оборудвана с енергоспестяващ режим "еко", който намалява мощността на двигателя с 14 конски сили и увеличава пробега до 295 километра. В този режим се намалява и максималната скорост - от 125 на 100 километра в час.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

Spring ще се предлага с електрически сервоусилител, централно заключване, електрически прозорци, шест въздушни възглавници и малък дисплей на предния панел. Срещу допълнително заплащане можете да оборудвате автомобила с мултимедийна система със седем инчов сензорен екран и поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, климатик и камера за обратно виждане.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

Dacia Spring ще тръгне по европейските пътища през пролетта на 2021 година. Очаква се първоначалната цена на автомобила да бъде 10 000 евро. За сравнение цената на Renault Zoe в Германия започва от 21 348 евро, а на Nissan Leaf - от 29 234 евро. По време на Renault eWays бе представен и новия концептуален автомобил Megane eVision, който ще бъде трансформиран в сериен електрически автомобил през 2021 година.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.4 от 40 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Марио
1 Отговор
Ето това ще е народната кола на бъдещето

Оценка:
-12 +128

БАЙ Х@Й
2 Отговор
Как звучи само : Има 45 к.с. , които могат да бъдат намалени с 15 !

Коментиран от #8


Оценка:
-17 +87

Браво
3 Отговор
Това е ел.модел с цена достъпна за масите а не "Шкодето" за 80 бона от вчерашната статия.

Коментиран от #33


Оценка:
-3 +110

БАЙ Х@Й
4 Отговор
Един Дъстър, един електрокар от жп гара и няколко ентусиасти от ТМТ или ТЕТ!

Оценка:
-20 +33

Хубаво ако
5 Отговор
... го пуснат и на изплащане по 50 лв на месец.

Оценка:
-1 +58

Strugar
6 Отговор
за 20 хил. е приемлив автомобил, няма какво да го хейтите

Коментиран от #12


Оценка:
-10 +127

Бозаво ниво
7 Отговор
Климатик се заплаща допълнително, сериозно? Това не беше ли в края на миналия век?

Коментиран от #38


Оценка:
-23 +47

За градско са достатъчни
8 Отговор

До коментар #2 от "БАЙ Х@Й":


Мога да се обзаложа с тебе, че с 45 конски сили, тази калинка ще ускорява по-добре в градски условия от твоя автомобил, ако спазваш ограниченията за скоростта. А това си е типичен градски автомобил. Многото коне са необходими за магистралата и за тежките автомобили.

Коментиран от #13, #20, #25, #48


Оценка:
-10 +99

9
Този коментар е премахнат от модератор.
10
Този коментар е премахнат от модератор.
Китаец
11 Отговор
На тая дачия емблемата и гумите ще се монтират в Румъния, а останалото ще е китайско. Това е толкова европейска кола, колкото и волексите и хавалите на great wall бяха ловешки.

Оценка:
-17 +35

Мислещ
12 Отговор

До коментар #6 от "Strugar":


Ами не, не е. Като си платиш и за климатика, ще дойде колкото една базова Лада 106 коня.Ако ще се купува боклук така или иначе, поне да мяза на кола, а не на трабант.

Коментиран от #32


Оценка:
-30 +9

Мислещ
13 Отговор

До коментар #8 от "За градско са достатъчни":


Защо тогава VW UP! и с повече коне ускорява като камион? Нещо не виждам как с този трабант ще постигнеш по-добро ускорение.

Коментиран от #16, #18


Оценка:
-22 +6

Ето ти нещо директно от Volkswagen
14 Отговор
Ти Караш ли по-мощен бензинов автомобил от този в клипа? Първо тръгни на светофара с някой Up, а после приказвай!

Коментиран от #49


Оценка:
-4 +12

сектант
15 Отговор
следващата ми кола

Оценка:
-6 +36

сектант
16 Отговор

До коментар #13 от "Мислещ":


фолксваген е народна марка, докато това е премиум компактен кроосувър и няма нищо общо с микроба ъп

Коментиран от #17


Оценка:
-13 +13

Алфа Чакал
17 Отговор

До коментар #16 от "сектант":


Какъв премиум,бе.Те са ти написали ,че е два пъти по-евтин от най -евтиния до сега.Обаче и аз си мисля ,че 45 коня са му напълно достатъчни на това и изобщо не е лош вариант за кифла която иска Мини Купър да речем втора ръка,да си вземе тази количка.

Коментиран от #21


Оценка:
-2 +36

не лъжи
18 Отговор

До коментар #13 от "Мислещ":


С VW eUP ви късам на всеки светофар, ускорявам като светкавица!

Оценка:
-7 +12

19
Този коментар е премахнат от модератор.
БАЙ Х@Й
20 Отговор

До коментар #8 от "За градско са достатъчни":


Аз пък мога да сеобзаложа , че ти пишеш само за да си писал нещо! Първо дори не си прочел, че става дума за ТРИДЕСЕТ конски сили. Ако говорим за ускорение до 40км/ч аз пеш ще надбягам повечето коли. Кой си купува кола само за светофара! Аз например съм взел моята както за в града така и за семейна почивка. Дори и за градска кола искам да видя как ще ни закараш двама с две гаджета на Копитото с тая пущина. Относно конете, добре е да знаеш, че те само продават колата- важен е въртящият момент и при какви обороти е наличен. Все пак това е само мое мнение. Купи си я и със здраве!

Коментиран от #23


Оценка:
-17 +11

сектант
21 Отговор

До коментар #17 от "Алфа Чакал":


цената няма нищо общо с усещането и качеството

Оценка:
-2 +15

Иванов
22 Отговор
Всичко добре , но тия 45 коня? Това ще става само да си карам детето на училище. Няма да посмея да изляза извън града.

Коментиран от #24


Оценка:
-14 +12

Е така де
23 Отговор

До коментар #20 от "БАЙ Х@Й":


Какво ми говориш за коне, като през цялото време твърденията ти се основават на въртящ момент, който както при всяка електричка е наличен още от един оборот в минута.

Тези 125 нютонметра на двигателя, ще трябва да ги умножиш поне по 10 до гумите, но по-вероятно дори по-близо до 20 пъти, предвид максималната скорост от 120 км в час.

Редуктора на Тесла е 1 към 10 при максимална скорост 260 км в час.

Оценка:
-1 +6

Притесняваш се за глупости
24 Отговор

До коментар #22 от "Иванов":


Нямаш грижи с конете. Електричките ускоряват добре, а за поддържане на максималните 120 км в час на равно, са ти достатъчни само половината коне.

За извънградско повече ме притеснява пробега с едно зареждане. При наличната зарядна инфраструктура, тези под 200 км реален пробег, са си повод за сериозно притеснение. Но пък за толкова пари толкова.

Коментиран от #26


Оценка:
-1 +23

Иванов
25 Отговор

До коментар #8 от "За градско са достатъчни":


Добре, градски автомобил. Но не става за извън града, от което следва, че ще трябва да си купя още един- дето да става за извън града.Щото на всяко семейство се налага да излиза извън града, нали? И кво стана - трябват ми 2 коли- две винетки, две застраховки, 2 данъка. Тва е пълна безсмислица. Какво опазване на околната среда, ако ще трябва да имаш 2 коли - една за града и една за извън? Пълни глупости са тва и тая Дачия е пълно недоразумение. Поне 100 коня да беше , да знам , че ще мога да изпреваря некой камион.

Коментиран от #41


Оценка:
-12 +12

Иванов
26 Отговор

До коментар #24 от "Притесняваш се за глупости":


Лично аз , никога не бих излязъл на дълъг път с тва чудо. Ако искам да изпреваря един камион, който кара с 89 км/ч, трябва да ускоря сериозно и престави си ,как почти съм се прибрал пред камиона и ограничителя ме спре на 120 ? Тва е кошмар и този автомобил е опасен. Да не говорим, че ако тия 120 км/ч не са електронно ограничени , а колата толкова си може - тогава става още по-кошмарно , щото дори и най-лекия баир и повече от 105 няма да може да вдигне , а тва вече е нечувана простоия.

Коментиран от #30


Оценка:
-20 +6

Зевзека
27 Отговор
Страшно съм впечатлен от конските силички..............Не за друго ами защото имам каравана и се чудя как ще я влачи по баиря в ограничителен режим.

Коментиран от #28, #29


Оценка:
-13 +6

Не се притеснявай
28 Отговор

До коментар #27 от "Зевзека":


Едно време германците си влачеха караваните с трабантите, а те нямат въртящия момент на електродвигателите.

Оценка:
-2 +23

Ами да
29 Отговор

До коментар #27 от "Зевзека":


Освен това ще ги видим ЗИМАТА до къде ще стигнат с тези "прехвалени"електрички!? Освен това на скоро( по-точно миналата седмица),четох някъде,че следващият им ГОЛЯМ недостатък е,че когато аварирала и закъсала електричка не било препоръчително да се тегли с въже от друга кола защото по този начин СЪЩЕСТВУВА голям риск,да ПРЕЦАКАШ електромотори и после мяууу.. Не знам дали го знаят това разните "компетентни"електропитеци!?

Коментиран от #31


Оценка:
-12 +9

Електронно ограничение
30 Отговор

До коментар #26 от "Иванов":


Даже в статията си пише че скоростта е електронно ограничена.

И на вас не може да ви се угоди. Като искаш изпреварване като със спортен автомобил, купи си Tesla модел 3 и ще изпревариш камиона по-бързо от повечето спортни автомобили, но на по-ниска цена от тях.

Сега обаче, ще ми кажеш че пък тя била скъпа и ускорението не било най-важното и се завърта ме в един омагьосан кръг, в който винаги ти си правия!

Оценка:
-1 +20

То пък с бензиновите не е така
31 Отговор

До коментар #29 от "Ами да":


Зависи от автомобила. Например Тесла може да я дърпаш като си закъсал за ток и така да заредиш батерията без да и навредиш по никакъв начин.

Хайде опитай да направиш това упражнение с повечето автоматици като ти свърши бензина? Голяма част от тях ще се прецакат, ако ги дърпаш двайсетина километра до следващата бензиностанция.

Коментиран от #50, #51


Оценка:
-2 +15

viki
32 Отговор

До коментар #12 от "Мислещ":


какво общо има освен цената от 25 000 лева между електрическо Сандеро от 21 век и Лада Веста Еза вропа с ретро двигател 106 коня налични след 5700об. - който харчи 11 литра бензин градско и електрическо Сандеро с разход равен на един литър и 100 гр. бензин???

Оценка:
-3 +12

123
33 Отговор

До коментар #3 от "Браво":


Шкодето от вчерашната статия е голямо колкото Кодиак. Това от снимката е най-много Сандеро. Ами то и сега Сандерото е 20 000 лева, а Кодиака е 70 000. Ама който търси коляма семейна кола на прилична цена няма да си купи Сандеро. Така, че не ги сравнявай. Това може да сравниш с електрическия Ситигоу на Шкода, който са продава за 35 000 лева, ама за съжаление го спряха май. На това като му сложиш екстрите на Шкодата, включително климатик и то ще излезе 30 хиляди.

Коментиран от #37


Оценка:
-4 +8

кога това
34 Отговор
От понеделник в Лидъл с албум на Лили Иванова

Коментиран от #35


Оценка:
-4 +7

дабеда
35 Отговор

До коментар #34 от "кога това":


С втора батерия в комплекта! Ха ха

Оценка:
-1 +6

Баровеца
36 Отговор
Ас ще си карам седмицата. Бемвето ми струва на старо колкото новата дачийя, но е афтомобил заразлика от туй недоразуменийе

Коментиран от #42


Оценка:
-20 +5

Хи хи
37 Отговор

До коментар #33 от "123":


Само дето ситиго по размери е колкото Рено Туинго а това е колкото Клио.

Оценка:
-0 +8

Друг
38 Отговор

До коментар #7 от "Бозаво ниво":


Като се сложат някой други екстри и скача на 15-18 хиляди!

Коментиран от #39


Оценка:
-3 +2

Ха ха
39 Отговор

До коментар #38 от "Друг":


Намери по-еврина елвктричка.То има по-евтини и втора ръка е и?

Оценка:
-0 +4

СЛЪНЦЕ
40 Отговор
ИДВАТ ДНИ ЩЕ ДАВАМЕ 1 КГ ЗЛАТО ЗА 1 ЛТ ВОДА НА ТАМ ВЪРВИ СВЕТА ДРАГИ МИ СЪ-----ГРАЖДАНИ СЪ --- СЕЛЯНИ ...........

Оценка:
-2 +5

Трезвеник
41 Отговор

До коментар #25 от "Иванов":


Това е бъдещето.За града караш електричка,а ако ще пътуваш някъде си наемаш от Рента кар бензинка или хибрид(е зависи колко пъти ще пътуваш на повече от 200 км разстояние).Спестяваш разходи за ГО,данък,масла,гориво,синя зона,автомивка и всички други консумативи ремонти за една година за втората кола.

Оценка:
-1 +10

Бай Иван
42 Отговор

До коментар #36 от "Баровеца":


По правописа ти личи, че караш BMW.

Оценка:
-0 +11

ьцжьцж
43 Отговор
Супер новина, това е прекрасна цена за градски автомобил! Фактически колата е на цената на градски ДВГ автомобил. Ако пуснат и кола за магистрала на нормална цена вече тотално ще се промени играта.

Оценка:
-0 +8

Дачия ОЛЕ
44 Отговор
Защо коментираме Дачия това е служебен автомобил. Рай за фирмите!!! Аз лично имам един познат който си купи Дачия за личен автомобил. Тези "коли" дори не трябва да влизат в статистиката на продадени нови автомобили.

Коментиран от #45


Оценка:
-10 +2

Дфен
45 Отговор

До коментар #44 от "Дачия ОЛЕ":


А аз имам познат с премиум втора употреба и той незнаеше цените на пътна помощ но вече ги знае.

Оценка:
-0 +11

No fuel
46 Отговор
Това не са реални цени,може да е под 15000 евро само ако е с наета батерия.Цена за Зое 21000 също няма.

Оценка:
-1 +2

свинята майка
47 Отговор
хахахах само идиот може да купи дачиа

Оценка:
-12 +3

Ванко
48 Отговор

До коментар #8 от "За градско са достатъчни":


За съжаление не е така. Личи си че или не сте карали мощен автомобил или карате такива до 60к.с.

Оценка:
-5 +0

ФАН
49 Отговор

До коментар #14 от "Ето ти нещо директно от Volkswagen":


На магистрала с бензинов up съм отивал и до 180...

Оценка:
-3 +0

Автомат
50 Отговор

До коментар #31 от "То пък с бензиновите не е така":


Неутралния режим за какво е според теб

Коментиран от #54


Оценка:
-2 +4

avtomat
51 Отговор

До коментар #31 от "То пък с бензиновите не е така":


МНОГО СИ ГЛУПАВ,ИМА ТАМ ЕДНО N И СИ ГОТОВ

Оценка:
-1 +3

сектант
52 Отговор
Само Дачия и тесни п...и

Оценка:
-0 +6

Вуйо
53 Отговор
Карайте си издухалите премиум беемвета и мерцове на по 600хиляди а ние като по прости ще караме нови коли

Оценка:
-1 +7

Глупавия си ти
54 Отговор

До коментар #50 от "Автомат":


Цитат от скорошна статия, по повод включване на неутрална при спускане: "Превключването от Neutral в Drive по време на движение води до прегряване на самата кутия. При скорост от над 90 км/ч подобна манипулация може направо да „убие” автоматика. "

А ти предлагаш не просто да го пуснеш по някой наклон за минута-две с помощта само на собственото си тегло, а предлагаш да го дърпаш часове с друг автомобил? Пробвай и кажи резултата? Дърпането може да е без последствия само за кратки разстояния и при много ниска скорост.

Една Тесла може да я дърпаш без ограничение нито в скоростта нито в разстоянието.

Оценка:
-1 +1

дабеда
55 Отговор
Пълни глупости. Цената ще е над 15 000

Оценка:
-2 +2

nisanz
56 Отговор
45к.с двигател, колкото моторчето на чистачките на колата ми :D !

Оценка:
-8 +0

Чаушеско
57 Отговор
супер е колата, но за 10 000 няма как да е облечена, а и не е нужно, важно е да зарежда бързо

Коментиран от #59


Оценка:
-0 +9

58
Този коментар е премахнат от модератор.
Шоферхофер
59 Отговор

До коментар #57 от "Чаушеско":


освен че дачията е супер е и три пъти по-евтина от чешката Шкода!

Оценка:
-0 +5

Инж Ганев
60 Отговор
колата е супер като цена, пробега няма никакво значение , ако се зарежда за 10 минути до 90%

Оценка:
-0 +5

61
Този коментар е премахнат от модератор.
W124
62 Отговор
Ако наистина я пуснат на тая цена смятай че я взимам за жената. За града е супер

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът Бойко Борисов коментира атентата в Берлин
Войната не може да гарантира мир."

Още бисери
ТОП 5