Renault представи прототип на компактен хечбек с изцяло електрическо задвижване, който ще влезе в серийно производство още догодина. Megane eVision прилича на едноименния модел с ДВГ, но в технически план двата автомобила нямат нищо общо.
Макар да е все още концепт, новият електромобил е готов за конвейера на 95%, твърдят от Режията. В основата на Megane eVision лежи платформата CMF-EV на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi.
Хечбекът е дълъг 4 210, широк 1 800 и висок 1 505 мм при междуосие 2 700 мм. Това го прави 149 мм по-къс, 14 мм по-тесен и 58 мм по-висок от четвъртото поколение на стандартния Megane.
Серийната версия най-вероятно ще получи странични огледала вместо камери, врати с рамки и традиционни вместо прибиращи се дръжки на вратите. До конвейера надали ще стигнат и 20-цоловите колела, а матрични фарове ще се предлагат само за най-скъпите модификации. Снимки на интериора все още няма.
Засега от Renault са обявили само една силова установка с електромотор, който развива 217 к.с. и 300 Нм. Той ускорява Megane eVision до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди и се захранва от 60-киловатчасова батерия с дебелина едва 11 см. Французите не уточняват обсега без презареждане, но твърдят, че електромобилът може да измине разстоянието от Лондон до Нюкасъл (около 450 км).
По неофициална информация Renault смята да се откаже напълно от Megane с ДВГ. Неотдавна главният дизайнер на марката Лоренс ван ден Акер заяви, че "щом добави към гамата си електромобили, компанията ще трябва да спре производството на редица други модели, тъй като не може да си позволи да финансира всичко това едновременно".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 DrivingPleasure
Техниката е за малоумници, заслужава приличен двигател, не тия електрошитни за идиотчета
11:23 16.10.2020
2 сектант
Коментиран от #7
11:26 16.10.2020
3 Конфуций
Коментиран от #5
11:43 16.10.2020
4 Super
Така всеки почитател на дадена марка, ще може да я подкрепя, като купува нейните електрически модели.
Не всеки се нуждае от наистина ненадминатото ускорение на Тесла, нито от засега ненадминатия и пробег. Повечето клиенти ще предпочетат по-ниската цена и/или по-доброто качество.
Коментиран от #8
11:46 16.10.2020
5 Е какво не ти харесва?
До коментар #3 от "Конфуций":
Съгласен съм в общи линии с твоето мнение, но конкретно това Рено, поне на мен ми харесва на външен вид.Даже си има прилични въздухозаборници, въпреки че няма нужда от тях и по принцип електромобилите изглеждат с малко плоска предница, заради липсата на радиаторна решетка и въздухозаборници.
11:49 16.10.2020
6 мм84
11:54 16.10.2020
7 DrivingPleasure
До коментар #2 от "сектант":
Трябва да признаеш, че новия "коптор" е един от най-добре изглеждащите малки СУВ на пазара в момента.Коментиран от #10
12:02 16.10.2020
8 DrivingPleasure
До коментар #4 от "Super":
Преди не чак толкова отдавна, нещо като последния месец може би имаше изследване, че електричките се купуват основно от сектанти, нормалните без принудата не биха заменили ДВГ. И всъщност не толкова субсидиите, колкото рестрикциите прадават електрички сред тяхКоментиран от #9
12:04 16.10.2020
9 Сектанти или не
До коментар #8 от "DrivingPleasure":
Вече пазарният дял на електромобилите в Европа е над 10%, при 3% миналата година. Тоест ръстът е над 300%. Тая секта расте много бързо бе пич? Всички ли оглупяват? Само стой та гледай, като се изравнят цените без субсидии, а зарядните станат на всяка крачка, дали някой ще си помисли за бензин или дизел.Коментиран от #12
12:11 16.10.2020
10 сектант
До коментар #7 от "DrivingPleasure":
хубава кола е за почитателите на коли с барабанови спирачки отзад които са реално повдигнато рено клио... друго си е кореец бате12:29 16.10.2020
11 Дфен
12:50 16.10.2020
12 DrivingPleasure
До коментар #9 от "Сектанти или не":
Оптимизъма помага ли? :)Дори да се изравнят цените, което е много съмнително и в светата на "би ни се искало да е така", даже Мъск, призна, че очкаква близките 10 години да има сериозен недостиг на суровини - та даже и да се получи това пак си остават типичните негативи на електричките.
С изключение на луксозните брандове, всички останали са единодушни, че цената ще е за сметка на пробега - 3-400 км с едно зареждане. За част от потребителите това ще е достатъчно, но за огромна част - не.
Коментиран от #13, #14
13:24 16.10.2020
13 Обърка частите
До коментар #12 от "DrivingPleasure":
Точно обратното е. За огромната част от потребителите, 300 400 км е пробегът им за десетина дни. Не изминават всеки ден над 300 400 км, че да не им стига пробега, както се опитваш да твърдиш.13:32 16.10.2020
14 Нямало материали
До коментар #12 от "DrivingPleasure":
То според проучванията и нефта трябваше да е свършил преди няколко години, но като гледам не са спрели да го добиват.Недей изкривявай думите на Илон Мъск. Той каза, че трябва да се увеличи капацитета на добивните компании, за да задоволи търсенето, а не че материалите ще свършат. Както виждаш батерии могат да се правят по много начини. Като има проблем с кобалта, доста компании започнаха да произвеждат батерии без кобалт. А проблемът дори не е недостиг, а чисто етичен, заради детския труд.
13:36 16.10.2020
15 Хи хи
16:09 16.10.2020
16 Оптимист
18:06 16.10.2020
17 Джони Факалот
Коментиран от #18
18:57 16.10.2020
18 Я пак
До коментар #17 от "Джони Факалот":
Центъра на тежестта високо ли е или ниско? Не се напъвай излишно че излизат едни кафеви19:20 16.10.2020
19 Chochakis
22:20 16.10.2020
20 Край
22:20 16.10.2020
21 Ооо
22:42 16.10.2020
22 Браво
09:31 17.10.2020
23 БАТЕРИИТЕ
15:54 17.10.2020
24 А ДАНО
Коментиран от #25
16:13 17.10.2020
25 Мария Тънасова
До коментар #24 от "А ДАНО":
Добре си правиш сметката Ага. Сужукарите сте точно 50хил., да вземете да си раздадете по един екелтрокар, а? Не сте за съд, за нож сте!10:38 18.10.2020