От създаването си през 1968 г., през придобиването от Renault Group през 1999 г. и до днес, това е „малката румънска марка“, която порасна до международна, винаги използвайки рецептата, която я прави успешна: предлага значимото на най-добрата цена. Днес Dacia се подготвя да добави нова глава към успешната си история.
През последните 15 години Dacia се откроява в автомобилния сектор благодарение на донякъде нестандартния си дух. В свят, който е все по-сложен, марката говори на огромна аудитория, избрала по-рационална форма на потребление. Сега присъстваща в 44 държави и с над 7 милиона клиенти, Dacia се е променила с времето и няма намерение да стои на едно място.
Началото
Dacia е създадена през 1968 г. с една ясна цел: да осигури модерни, здрави, икономични автомобили за всички румънци. Името е пряко вдъхновено от името на територия на днешна Румъния, която в древността е била наричана „Dacia“. През 1999 г., ръководена от Луи Швайцер, Dacia се присъединява към Renault Group и отваря път към нови амбиции.
Настоящето
Този нов обрат в историята на марката става реалност през 2004 г. с лансирането на Logan - доста по-модерен, здрав и преди всичко достъпен семеен седан. Първоначално проектиран за развиващите се пазари, на ненадмината цена от 5000 евро, моделът постига голям търговски успех, включително в Западна Европа, където е пуснат в продажба през 2005 г. Нов автомобил на цена на употребяван, Logan е революция за автомобилния пазар.
През 2008 г. пристига Sandero, второто голямо лансиране на Dacia под егидата на Renault Group. Това се оказва и най-големият търговски успех за марката. Многобройните предимства на модела - интериорен простор, достоен за по-висок сегмент, практичен, универсален дух и достъпна цена – му носят първото място по продажби към частни клиенти в Европа. Абсолютен успех.
През 2010 г. Dacia отново променя правилата, предлагайки най-достъпния SUV на пазара: Duster, привлекателен автомобил с истински офроуд възможности, на достъпна цена. Пореден търговски успех.
И историята продължава. В ход е нова революция със Spring, най-достъпният електрически автомобил на европейския пазар! С този градски автомобил с външен вид на SUV, Dacia отново преобразява сектора, за да осигури електрическа мобилност на всеки.
През годините марката успява да се адаптира към изискванията на своите клиенти, като същевременно остава вярна на себе си. Благодарение на неповторима оферта, перфектно отговаряща на времето, Dacia създава уникална общност.
Бъдещето
Марката продължава да пише свой собствен сценарий, без никога да забравя какво я прави успешна: гаранция за ненадминато съотношение цена-качество за всички модели от гамата. От дизайна до продажбата, през производството и транспорта, марката остава вярна на стратегията си за оптимизиране на разходите на всяка стъпка, за да може клиентите да плащат само за това, от което се нуждаят.
С концептуалния модел Bigster Dacia доказва, че ще бъде още по-привлекателна, по-свежа и по-открита, но все пак достъпна и фокусирана върху най-важното - цената. Създаден за приключения и черни пътища, Bigster предлага само най-основното за един SUV от своя сегмент. Без излишни детайли, без хром, без фалшив алуминий, моделът олицетворява същественото и прави смели избори като използването на необработени рециклирани материали за външните защитни компоненти. Неговите семпли линии и класически пропорции говорят за здравина, усилват авантюристичния дух и поръсват аура на свобода върху марката. Dacia се превръща в синоним на бягство, тъй като клиентите ѝ имат шанс за уникални, реални и неусложнени преживявания.