14 Юни, 2021 08:44, обновена 15 Юни, 2021 08:05 27 403 97

Докъде стигна марката Dacia!

  • dacia-
  • история
Докъде стигна марката Dacia! - 1

От създаването си през 1968 г., през придобиването от Renault Group през 1999 г. и до днес, това е „малката румънска марка“, която порасна до международна, винаги използвайки рецептата, която я прави успешна: предлага значимото на най-добрата цена. Днес Dacia се подготвя да добави нова глава към успешната си история.

През последните 15 години Dacia се откроява в автомобилния сектор благодарение на донякъде нестандартния си дух. В свят, който е все по-сложен, марката говори на огромна аудитория, избрала по-рационална форма на потребление. Сега присъстваща в 44 държави и с над 7 милиона клиенти, Dacia се е променила с времето и няма намерение да стои на едно място.

Началото

Докъде стигна марката Dacia!


Dacia е създадена през 1968 г. с една ясна цел: да осигури модерни, здрави, икономични автомобили за всички румънци. Името е пряко вдъхновено от името на територия на днешна Румъния, която в древността е била наричана „Dacia“. През 1999 г., ръководена от Луи Швайцер, Dacia се присъединява към Renault Group и отваря път към нови амбиции.

Настоящето

Докъде стигна марката Dacia!


Този нов обрат в историята на марката става реалност през 2004 г. с лансирането на Logan - доста по-модерен, здрав и преди всичко достъпен семеен седан. Първоначално проектиран за развиващите се пазари, на ненадмината цена от 5000 евро, моделът постига голям търговски успех, включително в Западна Европа, където е пуснат в продажба през 2005 г. Нов автомобил на цена на употребяван, Logan е революция за автомобилния пазар.

През 2008 г. пристига Sandero, второто голямо лансиране на Dacia под егидата на Renault Group. Това се оказва и най-големият търговски успех за марката. Многобройните предимства на модела - интериорен простор, достоен за по-висок сегмент, практичен, универсален дух и достъпна цена – му носят първото място по продажби към частни клиенти в Европа. Абсолютен успех.

Докъде стигна марката Dacia!

През 2010 г. Dacia отново променя правилата, предлагайки най-достъпния SUV на пазара: Duster, привлекателен автомобил с истински офроуд възможности, на достъпна цена. Пореден търговски успех.

И историята продължава. В ход е нова революция със Spring, най-достъпният електрически автомобил на европейския пазар! С този градски автомобил с външен вид на SUV, Dacia отново преобразява сектора, за да осигури електрическа мобилност на всеки.

През годините марката успява да се адаптира към изискванията на своите клиенти, като същевременно остава вярна на себе си. Благодарение на неповторима оферта, перфектно отговаряща на времето, Dacia създава уникална общност.

Бъдещето

Докъде стигна марката Dacia!


Марката продължава да пише свой собствен сценарий, без никога да забравя какво я прави успешна: гаранция за ненадминато съотношение цена-качество за всички модели от гамата. От дизайна до продажбата, през производството и транспорта, марката остава вярна на стратегията си за оптимизиране на разходите на всяка стъпка, за да може клиентите да плащат само за това, от което се нуждаят.

С концептуалния модел Bigster Dacia доказва, че ще бъде още по-привлекателна, по-свежа и по-открита, но все пак достъпна и фокусирана върху най-важното - цената. Създаден за приключения и черни пътища, Bigster предлага само най-основното за един SUV от своя сегмент. Без излишни детайли, без хром, без фалшив алуминий, моделът олицетворява същественото и прави смели избори като използването на необработени рециклирани материали за външните защитни компоненти. Неговите семпли линии и класически пропорции говорят за здравина, усилват авантюристичния дух и поръсват аура на свобода върху марката. Dacia се превръща в синоним на бягство, тъй като клиентите ѝ имат шанс за уникални, реални и неусложнени преживявания.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 80 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    268 12 Отговор
    Да, страхотно се развиват румънците. Когато говорим за нови автомобили, това е новата народна кола за българите.

    Коментиран от #18, #64

  • 2 русенец

    222 25 Отговор
    В Германия е пълно с дачии. Отличен евтин автомобил както за служебни цели, така и за семейна кола.

    Коментиран от #32

  • 3 Буци

    46 187 Отговор
    Веднъж гледах едни Дачии паркирани на закрито в автосалон праговете бяха хванали ръжда, камо ли ако почне да се кара навън.

    Коментиран от #33, #92, #94

  • 4 тарикату

    61 118 Отговор
    Ауди кю7 3.0 дизел на старо е колата на българина

    Коментиран от #84, #96

  • 5 Българина

    290 21 Отговор
    България проспа века на компютрите а имахме заводи от първите, после проспа автоиндустрията няколко пъти, сега сме на път да проспим атомата енергия както и ел коли. Щом Син карс от Русе ще гинсглобява в Германия, а дачия ще изнася в Австралия...какво да говорим???? Под вещото ръководство на козяк и дпс вече 30 г това е резултата, провалена държава но пък враг номер 1 на Русия...

    Коментиран от #12

  • 6 UFO

    126 2 Отговор
    Дааааа ...... дърпала ни назад Румъния А?!?!
  • 7 Texas

    148 8 Отговор
    имам Логан МСВ 2008,1.5 дци,нов от магазина купуван,,за момент не съм съжалявал за избора.

    Коментиран от #31

  • 8 Бмб

    70 4 Отговор
    И ние правим кабели и др. Ра.... Ра... РА....
  • 9 Българина

    180 15 Отговор
    Къде БМБ Булгароубиеца да си повтори думите че Румъния ни дърпала назад! Дърпат ни козяк и дпс! Това са враговете на България. Докато не го разберем ще сме умираща затихваща страна като свещ в църква...
  • 10 Гост

    131 7 Отговор
    В интерес на истината, много правилна стратегия са избрали! Залагат на практичността. Евтино, сигурно до към 5-6 години /150 000 км./, и за претопяване. Идва нов модел, достатъчно евтин, за да не е нужно да поддържаш старият си автомобил и така... Т.нар. "премиум" марки и те карат по толкова, с тази разлика че са достатъчно скъпи и нито е да я дадеш за претопяване, нито ти се дават нови средства да си купиш нова...

    Коментиран от #15, #85

  • 11 Българина

    116 28 Отговор
    Само ще кажа че средната възраст на автопарка в България е по висока с 3 г от тази в Русия. Да не забравяме, че сме в ПРАВИЛНИЯ ЛАГЕР на нато и ЕС! Провалена държава е слаба дума, точната е изчезваща, в крайна сметка всеки сам каквото си причини козяк и мит не могат дори...

    Коментиран от #16

  • 12 русенец

    232 7 Отговор

    До коментар #5 от "Българина":

    То България беше сред водещите в ел.транспорта. Имаше институти, занимаващи се с ел задвижвания и хидрозадвижвания, имаше и производство... Всъщност дори имахме домати и краставици, даже ги изнасяхме. Сега 95 от плодовете и зеленчуците са внос. Но пък сме с набито око и виждаме ръждата по праговете на колите в автосалоните.

    Коментиран от #59, #72, #95

  • 13 Трикстер

    17 3 Отговор
    Как така порасТна?

    Коментиран от #66

  • 14 Сестра Галева

    90 11 Отговор
    Общото между тая кола и румъния е името и мястото дето я сглобяват друго всичко решават французите какви ша са моделите и важните решения идват от Франция

    Коментиран от #22, #27

  • 15 Брат Галев

    31 78 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Има и голяма разлика обаче като затвориш вратата на един Мерцедес и БМВ дори и да са на 10 години и тия френски коли

    Коментиран от #19, #24

  • 16 Не се

    31 7 Отговор

    До коментар #11 от "Българина":

    ...притеснявай!!! Скоро за да запазим православието ще се федерализираме с тях и може да ни прехвърлят производството на някой възел или компонент за Дачията!!!
  • 17 Дачия фен

    50 20 Отговор
    По тоя Bigster ми изтекоха лигите. По-добро от Дачия нема!!
  • 18 антрашпиц

    73 5 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    И ние страхотно се развиваме,ама НАЗАД!!!

    Коментиран от #21, #70

  • 19 русенец

    114 9 Отговор

    До коментар #15 от "Брат Галев":

    То със сигурност има разлика между Бентли и Мерседес, но не си купуваш Бентли, нали?:) Когато говорим за съотношение цена/качество, Дачия си е супер кола.
  • 20 Koicho

    90 5 Отговор
    Така се прави. Еваларката. Да продължават в същия дух и да не се самозабравят както направиха Шкода например...
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 go6ku

    53 2 Отговор

    До коментар #14 от "Сестра Галева":

    Сестро, не си твърде права!

    В Румъния се правят адски много компоненти за автомобилостроенето, вкл. Порше и прочие...
  • 23 Хо хо хо

    44 10 Отговор
    Стига сте хленчели бе глпци бугарски.
    Французите ви направиха топ завод на Шнайдер електрик в Пловдив като сте с тптие немци е така
    Естествено че в Турция и Румъния правят заводи защото те обхващат и Българският пазар но родните ИМ пазари са много по големи и имат повече работна ръка.
  • 24 Гост

    68 9 Отговор

    До коментар #15 от "Брат Галев":

    Какво значение има как се затваря вратата, при условие, че колите са в моргата?! Цитираните от теб 10 годишни марки са вече на по 250 000 км., където разходите за поддръжка са несъизмерими с тези на нова Дачия, в гаранция! Мисли, като пишеш!

    Коментиран от #30, #35, #76

  • 25 Мнение

    68 8 Отговор
    А Тиквуций разправяше на длъж и на шир, че ние сме били по-напред от румънците?!
    Резултата от БКП партиите - Герб, БСП и ДПС, е видим от космоса - най-бедни, най-неуки, най-корумпирани, най-изчезваща нация, най-угодническа на чужди интереси, все "най" във всички негативни класации!!!
    Докато народа не се пробуди напълно и не измете партиите от статуквото и техните патерици, няма да се оправим!!!

    Коментиран от #36

  • 26 pbdan

    82 2 Отговор
    И ние започнахме в 1968г. с Булгар-рено, но се окъкахме, после сглобявахме Москвичи-дефорсе, двигатели Перкинс, правихме Москвич-Алеко, Мотоциклети 250, 175, 50 кубика. Във Варна пак правихме някакви коли без успех, после Великата Стена. Сега къде сме? Наникъде.

    Коментиран от #37

  • 27 гост

    81 24 Отговор

    До коментар #14 от "Сестра Галева":

    Дачията е ,,Дачия"" , колкото Шкодата е ,,Шкода" Едното е Рено,другото Фолксваген. Моля ,,разбирачите" да не си правят труда да ми обясняват колко не съм прав.Има си минусчета горе вдясно.Старт!

    Коментиран от #71

  • 28 Гошо

    65 9 Отговор
    Резултатите от ДПС и ГЕРБ се виждат станахме консуматори а големите инвеститори си направиха телефонните централи тук! Наемане на офис, покупка на комп, стол, бюро, 2-3 химикалки, малко хартия, кламерчета и коректор и бием тъпана за поредната мега ултра инвестиция на голям гранд!

    Коментиран от #43

  • 29 Не благодаря

    16 45 Отговор
    Коли за бедни
  • 30 Валяо

    15 62 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Поддръжката на тия Дачии е по-скъпо от на стара кола
  • 31 смях

    15 8 Отговор

    До коментар #7 от "Texas":

    Те си баровец.... с тоя кошник
  • 32 грешиш

    32 44 Отговор

    До коментар #2 от "русенец":

    Живея във Франкфурт. Дачия карат при това рядко само румънските роми и молдовци, които са бедни.
  • 33 kkk

    39 8 Отговор

    До коментар #3 от "Буци":

    то е пълно по улиците с дачии иди пред блока и гледай дали има ръжда... гледай той веднъж дачии в салон..
  • 34 Гост

    25 15 Отговор
    В Румъния имаше ретро парад на стари Дачии. Двигателчетата им работеха като часовници. Не се чуваха. И вътре някакси са по удобни и уютни. Днешните са по-зле. Направо мега зле, сравнено със старите.
  • 35 Гост

    8 6 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Избери си друго име, че ще ни бъркат, а не искам да ме асоциират с твоите умозаключения.
  • 36 Гост

    32 6 Отговор

    До коментар #25 от "Мнение":

    Ако слушаш тиквуций, сигурно и от гърците сме по-добре. Направо сме най-добре от всички и навсякъде.
  • 37 Гост

    47 3 Отговор

    До коментар #26 от "pbdan":

    Сега сме пазар за боклуците на Европа. Само си помисли, колко пари им спестяваме за рециклиране, като им купуваме старите трошки.

    Коментиран от #41, #42

  • 38 Гост

    63 27 Отговор
    Да споделя малко личен опит. Карал съм няколко служебни Логана и един Дъстър. Заключение - страшни кошници. Пластмасария навсякъде, която мирише гадно, като я оставиш на слънце. Стойката вътре е по-скоро изправена, като в маршрутка и ли в баничарка, а не е с дълбок салон, като за удобен автомобил. Всичко, което докоснеш, е някак си леко, кухо, тънкостенно, сякаш е черупка на яйце. Спестявали са от материал навсякъде. Сивата пластмаса е трябвало да имитира хром, но доста нескопосано се е получило. Скоростният лост е като гега на Икарус. Двигателите нямат никаквъ респонс. Скоростите са мега къси. Можеш да караш на 5 в града със 70. На извънградско при 120 км в час моторът ще излезе от коша от реване. Стойка на пътя 0. Стабилност не питайте. Спирачките са отвратителни, като електрически. Леко да бутнеш педала и коват, ще се пребиеш направо. Окачването усещя всяка неравност по платното. Абсолютна каруца. Всичко вътре ръмжи и трака, все едно си в някой Баркас. За облужване не говоря, защото съм карал само фирмените, които купихме чисто нови.
  • 39 5334

    79 3 Отговор
    Бях миналата година за няколко дни в Букурещ. Или скъпи нови коли, или нови Dacia. Няма някой пред теб да даде газ и да те обгази с черен дим. Карам си миналата седмица по тангентата и някакъв CLS с клекнало предно оканчване отляво, гумата почти опира в калника се опитва да ме изпревари. И си мисля: Пич дал си 10-15 бона, за да си купиш красив автомобил и да изглеждаш богат, а сега изглеждаш по-беден с него, защото не можеш да го ремонтираш...
  • 40 Наблюдател

    32 49 Отговор
    Всички фенове тъй наречените на марката дачия сте едни балъци.Кво ми сравнявате тоя мамалигарски курник с останалите марки бре.Я се осъзнайте....кви са тия простотии.
  • 41 Гост

    18 20 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    Никакъв пазар за боклуците на Европа не сме. Пазара е еднакъв с другите държави. Навсякъде има нови и стари коли

    Коментиран от #47

  • 42 Гост

    11 7 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    Гледам се опитваш да пренареждаш пазара, защо не дадеш личен пример като си закараш твоя кошник да го рециклират?

    Коментиран от #45

  • 43 Посетител

    33 3 Отговор

    До коментар #28 от "Гошо":

    Пропускаш СДС! Навремето АлБож 10%-та: "Що да се триеме да произвеждаме, като може да си купуваме евтин внос!"! Това за всичко, което се провеждаше в България. Ние няма да произвеждаме, ще потребяваме! Е, напотребихме се!

    Коментиран от #44

  • 44 Гост

    6 17 Отговор

    До коментар #43 от "Посетител":

    Защо говориш в множествено число. Всеки сам решава за себе си какво да прави. Дали ще произвеждам или не си е моя работа, мой бизнес.

    Като си възмутен , произвеждай, не драска по сайтовете

    Коментиран от #46, #57

  • 45 Гост

    9 4 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    Закъсня. Карал съм си моя кола за рециклиране. Други съм продавал на части, което си е пак като рециклирането. Само две коли съм продавал за трета употреба. Друго да предложиш?
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Гост

    13 3 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Явно си от вносители на западняшки отпадъци, по Горубляне, и си особено горд с това.

    Коментиран от #50

  • 48 ТИКВОПЕК

    42 5 Отговор
    ДАЧИЯ СЕ РАЗВИВА,НО МИСИРКИТЕ ТРЯБВА ДА КАЖЯТ ДО КЪДЕ СТИГНАХМЕ НИЕ С ЧУШКОПЕЦИТЕ И ОСВЕН ЧУШКОПЕЦИ ДРУГО ЩЕ ПРОИЗВЕЖДАМЕ ЛИ ,ИЛИ ПОЧВАМЕ ПАТЛАДЖАНО ПЕЦИ!!!! НАЙ-ГОЛЯМО Е ПРОИЗВОДСТВОТО НА ТИКВОПЕЦИ- МНОГО ТИКВИ ИМАМЕ.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Гост

    2 21 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    Нали знаеш че заплатите във фирмата ти идват точно от тези от горубляне по които плюеш

    Коментиран от #51

  • 51 Гост

    29 3 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    Tъй ли било? Виж ти, аз пък не знаех. Вие, от Горубляне, явно храните цяла България хахахаахах. Само че всъщност, цяла България не сварва вас да изхрани.
  • 52 Гост

    35 2 Отговор

    До коментар #49 от "гост":

    Аз произвеждам всеки ден. Работя в цех на смени. На ден през ръцете на оператори като мен минават до 500 бройки от нашата продукция. А ти какво произведе днес, освен голямата кафева купчинка в клУ3ета?
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 тъпни

    11 1 Отговор
    в началото заводъ произвеждаши Ситроен 100 и дажге Ние у Толбухин щяхде да произвеждаме кабелите!!!
  • 56 Stamat

    25 16 Отговор
    Бива ги само да крадат исторически наименования като "Дакия" - територия населена с траки и владяна от българите, взеха и старото име на Силистра - Дръстър, като си кръстика кочината "Дъстър".
    Ако бяхме като гърците това нямаше да се случи, само им се радваме на евтините боклуци.

    Коментиран от #68

  • 57 Посетител

    31 5 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Защото въпросния м-р 10%, в качеството си на вицепремиер и министър на... каквото беше там, предопредели унищожението на българската индустрия! Костовия грабеж, наречен приватизация доведе до разорението на България! И не ми излизай с разни опорки "всеки сам решавал"! Ти си в обществото, съобразяваш се с останалите или Държавата ще те застави! А когато Държавата е взела решение да спре дадено производство, ще прегази като валяк всички на пътя й! По времето на СДС, директивата беше "Разрушение!".
  • 58 Идеално

    12 2 Отговор
    И ЗАЗ така трябваше да ги купи NSU преди да фалират и да се слеят с Ауди и сега Ауди щеше да прави зазки - спортни купета с две врати със задно разположен мотор, щяха да запазят оригиналната концепция на ЗАЗ, но обновена, премиум ЗАЗ купе за много по-малко пари от Ауди ТТ, би било и по-евтино от Фолцваген Еос,който беше пазарен провал и доста скучен и безидеен. ЗАЗ има стил и характер, това трябваше да се запази и щеше да се купува много.
  • 59 Хайл

    6 0 Отговор

    До коментар #12 от "русенец":

    Много точно 👍👍👍🤝🤝🤝
  • 60 ШИфьора

    22 4 Отговор
    Първите Дачии бяха Рено 8, след като ние се окъкахме с Булгарреното. След тях беше Дачия =》 Рено 12. И т.н до сегашнити Дачии. А ние е тротинетки не правим вече...
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 ШИфьора

    12 4 Отговор
    Първите Дачии бяха Рено 8, след като ние се окъкахме с Булгарреното. След тях беше Дачия =》 Рено 12. И т.н до сегашнити Дачии. А ние е тротинетки не правим вече...

    Коментиран от #63

  • 63 Точно така

    24 0 Отговор

    До коментар #62 от "ШИфьора":

    Дачия винаги си е била Рено. Радославчо да прочете това онова, преди да пише свободни съчинения. Рено се присъединило към Дачия. Смях смях!
  • 64 Jacques Yves Moineau

    21 3 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Дачия е създадена не без участието на България. Предполагам че ако нашите политици не бяха се окъкали с Булгаррено, сега дачия нямаше да има.
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Читател

    11 2 Отговор

    До коментар #13 от "Трикстер":

    Пише се "порасна". Коренът на думата е "расъл" а не "расте". Поздрави.
  • 67 7777

    5 13 Отговор
    Не съм толкова богат за да си купувам евтини боклуци!
  • 68 fts

    15 3 Отговор

    До коментар #56 от "Stamat":

    Хайде пак български комплекси... не ти ли е идвало на ум, че duster идва от dust - пепел, прах - преки асоциации към офроуд изживяването.
  • 69 Шаран БГ

    15 2 Отговор
    Откакто всяка фирма по света има вече отдел, който се занимава единствено с това, че изделието, което произвежда да "изтрае" до месец-два след изтичане на ГАРАНЦИОННИЯ срок, има ли знтачение, какъв " боклук " купуваш - скъп или евтин ?? Гледаш единствено този "гаранционен срок" да е по дълъг ! И вярно е, че това , което е с по-дълъг такъв срок, струва често пъти до три-четири пъти по-скъпо !
    Нищо не се произвежда по принципа на стария майстор - да е вечно. Нищо не се произвежда да можеш САМ да го ремонтираш, да го закърпиш, да го възстановиш !!! Хвърляш - купуваш ново..........
    Истината е една : Докато румънците лапат - българите зяпат !!Защото Румъния е една от най-богатите страни / на глава от населението/ на природни богатства във света.
    Ние вече нямаме нужните мощности, за да произвеждаме дори детски тротинетки. Когато французите ни го набиваха - ние го изпърдяхме. Братушките "щяха" да ни заринат с "Жигили"- та !?!?

    Коментиран от #86

  • 70 За изоставането

    9 9 Отговор

    До коментар #18 от "антрашпиц":

    трябва да "благодарим" на простата банкянска мутра. 11 юли 2021 г. наближава.
  • 71 Грета Тунберг

    4 4 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Обичам те гост!Къде ми се губиш норвежецо?

    Коментиран от #73

  • 72 кубрат

    11 4 Отговор

    До коментар #12 от "русенец":

    Да но изнасяме 99 процента от нашите плодове и зеленчуци и внасяме гумени турски и такива
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Хората се

    16 3 Отговор
    развиват имат производство съответно работа, доходи и живот. А ние какво развиваме мутрите, вдигане на цените ток, вода, парно,горива и това е всяка година, и се радваме на 5/10% вдигане на заплати. А инфлацията отдавна ги изяла, малко са ни 3 атомни бомби.
  • 76 Ти луд ли си ве

    7 8 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Моята е на 250 000 км и единственият ми харчалък по нея е да й сменям маслото и филтрите всяка година. На 5 години сменям ангренажа с ролките и другия ремък. На цени, които не се диктуват от фирмата-продавач, когато си купиш нова кола. Новата винаги излиза в пъти по-скъпа, а върши същата работа.
  • 77 Бръм

    11 2 Отговор
    Развитието на Дачия е показателно. Но аз се радвам, че се появи у нас компанията Син Карс и разработват собствени модели. Пожелавам им, да натрупат солиден капитал и много успехи! Надявам се, че те един ден биха създали поне един масов достъпен български автомобил.
  • 78 мечо

    7 4 Отговор
    пу дубре нува дачя уткулкуту 20 гудишен премиум трушляк
  • 79 Работник

    16 3 Отговор
    Лична Дачия не съм имал. Но във фирмата служебните коли бяха Дачия. Е да елементарни без много екстри, но много здрави. Имаше коли на по 400 000 километра без никакъв ремонт. Само масло ремъци това е.
  • 80 Досега

    5 3 Отговор
    не ми беше идвало наум да свържа името Дачия с тракийското племе Даки, населявало в миналото земите на днешна Румъния! Трябва и ние от земите на одрисите да си направим примерно една Одрия Севт III и ще ги бием , защото си знаем и името на последния цар!
  • 81 112

    17 3 Отговор
    Стига лаяхте, че сме се "окъкали" с Булгарреното! По нареждане на ония от Москва е спряно производството му, за да могат да си продават строшляците, правени от ватенките на литър водка.
  • 82 Шаран БГ

    7 2 Отговор
    На № 81 "112" Никой не лае - не сме кучета ! Писал съм го и преди. Разговарял съм с човек, който е вземал участие в "преговорите" със съветските представители.
    Трима са били от страна на Великият брат тогава. Колко са били нашенците и кои - не знам. Още докато са тавряз, вечерта намират най-безболезнената клауза от договора - износ за втора страна, без знанието на "Рено", с която ще се преустановят отношенията с капиталистите. Цяла нощ яли и пили и .".братята " отлетели с уверението, че ще ни заринат със "Жигули".
    Нашите правят износ на партида каруци някъде из Близкия Изток. Френците късат договора . И........и Ганьо чака за кола 10-15 години, като я плаща на цена над 7 000 лева тогава. Това е ан гро! Сигурно има и детайли,......който му е кеф - нека се рови !!!
  • 83 истинко

    5 6 Отговор
    Пълни боклуци!
  • 84 БАН

    10 1 Отговор

    До коментар #4 от "тарикату":

    Прав си, бате, затова са те хейтнали водачите на всякакви дърти Ауди-та, изтормозени от чичо Ханс и чичо Гюнтер, купени на "реални 180 000" ха-ха-ха
  • 85 Георги

    14 3 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Далеч не е за претопяване на 150000 км - за справка такситата, които се карат у нас, са най-малко на 300-400000 км и като гледам имат потенциал за още.

    Коментиран от #88

  • 86 Йо Несбьо

    9 0 Отговор

    До коментар #69 от "Шаран БГ":

    Не си съвсем прав и ще ти кажа защо! Румъния е държава, която отчасти си запази фирмите и промишлеността незасегнати в годините. Да, много румънски емигранти има, обаче и огромни инвестиции в румънската икономика. А у нас всичко беше разрушено, разпродадено за скрап или за стотинки И НИЩО НЕ ОЦЕЛЯ! В Румъния обаче лежат и в затвора. У нас колко осъдени политици има? 3-4 и то в последните 30 години. Ха-ха. Кой тогава ще се притеснява да краде?! За автомобили - можехме да имаме вече 2 марки - "роувър" и "Грейт уол". За да ги запазим обаче, трябваше да им улесним максимално живота - например с дотации за всеки българин, който си купи нова кола или с договори с общините и държавните институции ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да купуват само такива автомобили, както и договорка с производителя да осъществява експанзия в Европа, защото продажбите в България са малки. Е, имаме ли сега български автомобил?! Всичко е оставено само да се оправя. Така не става!
  • 87 имаше

    3 0 Отговор
    и ситроен 100!!!
    даже в Толбухин щехме да му прайм кабелите!
  • 88 Санитар

    3 0 Отговор

    До коментар #85 от "Георги":

    Пък на моята работа има 2 бр. Дъстъри 1.5 dCI на по 800 000+ км. Карат се на 2 смени.
  • 89 Голем смях

    4 5 Отговор
    В Румъния няма русофирли и турски патоци,а бази на НАТО и ракети Пейтриът.
  • 90 Истината е

    4 0 Отговор
    нова Лада и булка млада
  • 91 потребител

    5 1 Отговор
    Ползвам служебно Duster на около 1 година. Добър мотор, задоволително окачване, но интериора хич не ми допада. Много калпава пластмаса се изпозва.
  • 92 сашо

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Буци":

    Оъркал си се може би си гледал грейтлоу
  • 93 гост

    2 1 Отговор
    ами ходих да видя дъстъра, и той излезе 35х.лв с 4х4, 1,5дци 115кс., пластмасите са евтини като на кола от 90те поне от уредите надолу, седалките са плоски, задни спирачни барабани. не си струва парите. братовчед ми си купи логан, 68кс. 1.5 дизел, доста сходно с рено 19 шамад от 90те години. ново е, да, ама дотам, една кола на 5г. от друга марка е доста по-добре, стига да не държите 100% да е ново.
  • 94 Иванов

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Буци":

    И като се събуди - гледаш , спал си на мокри вестници.
  • 95 Иванов

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "русенец":

    Разбирам носталгията ти. И аз изпитвам лека такава. Истината е, че българското производство , дори в най-славните си времена , никога не е било конкурентно на нормалния пазар. Само СССР и източния блок ни консумираха продукцията. Производството у нас, винаги е било зле организирано, с много брак и със съмнително качество. Огромното предимство (и единствено) , беше ,че не се пестяха въобще ценни и супер скъпи метали - по простата причина ,че идваха почти без пари от необятната съветска страна. Ние им давахме цигари и консерви , те ми даваха суппер скъпи метали и суровини. Това разбира се , беше ненормална ситуация и нямаше как да работи в нормалния свят и пазар. За това и сега не работи. Ако ще всички българи да се изредят да правят свирки на Путин - никога повече няма да ни дават метали без пари.
  • 96 Кошмар

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "тарикату":

    И практиката е българинът да я кара с нафта от ЮМЗ от село, купена с 50 стотинки по-евтино и като метне дюзите и двигателя после пише по форумите "ДИЗЕЛ БЕГАЧКА нЕма!"... Знаеме се българите :)
  • 97 Ай парчета

    0 0 Отговор
    Единствената причина колата да е купувана, е ниската цена. Направете цената като на Фолксваген или Пежо и ще си залежава по складовете на поризводителя. Сложете цената на Мерцедес и Волво като на Дачия и само гледайте коя ще е новата масова кола в Европа, не само в БГ.