От създаването си през 1968 г., през придобиването от Renault Group през 1999 г. и до днес, това е „малката румънска марка“, която порасна до международна, винаги използвайки рецептата, която я прави успешна: предлага значимото на най-добрата цена. Днес Dacia се подготвя да добави нова глава към успешната си история.
През последните 15 години Dacia се откроява в автомобилния сектор благодарение на донякъде нестандартния си дух. В свят, който е все по-сложен, марката говори на огромна аудитория, избрала по-рационална форма на потребление. Сега присъстваща в 44 държави и с над 7 милиона клиенти, Dacia се е променила с времето и няма намерение да стои на едно място.
Началото
Dacia е създадена през 1968 г. с една ясна цел: да осигури модерни, здрави, икономични автомобили за всички румънци. Името е пряко вдъхновено от името на територия на днешна Румъния, която в древността е била наричана „Dacia“. През 1999 г., ръководена от Луи Швайцер, Dacia се присъединява към Renault Group и отваря път към нови амбиции.
Настоящето
Този нов обрат в историята на марката става реалност през 2004 г. с лансирането на Logan - доста по-модерен, здрав и преди всичко достъпен семеен седан. Първоначално проектиран за развиващите се пазари, на ненадмината цена от 5000 евро, моделът постига голям търговски успех, включително в Западна Европа, където е пуснат в продажба през 2005 г. Нов автомобил на цена на употребяван, Logan е революция за автомобилния пазар.
През 2008 г. пристига Sandero, второто голямо лансиране на Dacia под егидата на Renault Group. Това се оказва и най-големият търговски успех за марката. Многобройните предимства на модела - интериорен простор, достоен за по-висок сегмент, практичен, универсален дух и достъпна цена – му носят първото място по продажби към частни клиенти в Европа. Абсолютен успех.
През 2010 г. Dacia отново променя правилата, предлагайки най-достъпния SUV на пазара: Duster, привлекателен автомобил с истински офроуд възможности, на достъпна цена. Пореден търговски успех.
И историята продължава. В ход е нова революция със Spring, най-достъпният електрически автомобил на европейския пазар! С този градски автомобил с външен вид на SUV, Dacia отново преобразява сектора, за да осигури електрическа мобилност на всеки.
През годините марката успява да се адаптира към изискванията на своите клиенти, като същевременно остава вярна на себе си. Благодарение на неповторима оферта, перфектно отговаряща на времето, Dacia създава уникална общност.
Бъдещето
Марката продължава да пише свой собствен сценарий, без никога да забравя какво я прави успешна: гаранция за ненадминато съотношение цена-качество за всички модели от гамата. От дизайна до продажбата, през производството и транспорта, марката остава вярна на стратегията си за оптимизиране на разходите на всяка стъпка, за да може клиентите да плащат само за това, от което се нуждаят.
С концептуалния модел Bigster Dacia доказва, че ще бъде още по-привлекателна, по-свежа и по-открита, но все пак достъпна и фокусирана върху най-важното - цената. Създаден за приключения и черни пътища, Bigster предлага само най-основното за един SUV от своя сегмент. Без излишни детайли, без хром, без фалшив алуминий, моделът олицетворява същественото и прави смели избори като използването на необработени рециклирани материали за външните защитни компоненти. Неговите семпли линии и класически пропорции говорят за здравина, усилват авантюристичния дух и поръсват аура на свобода върху марката. Dacia се превръща в синоним на бягство, тъй като клиентите ѝ имат шанс за уникални, реални и неусложнени преживявания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #18, #64
08:49 14.06.2021
2 русенец
Коментиран от #32
08:54 14.06.2021
3 Буци
Коментиран от #33, #92, #94
08:54 14.06.2021
4 тарикату
Коментиран от #84, #96
08:54 14.06.2021
5 Българина
Коментиран от #12
08:57 14.06.2021
6 UFO
08:57 14.06.2021
7 Texas
Коментиран от #31
08:58 14.06.2021
8 Бмб
08:59 14.06.2021
9 Българина
09:00 14.06.2021
10 Гост
Коментиран от #15, #85
09:01 14.06.2021
11 Българина
Коментиран от #16
09:04 14.06.2021
12 русенец
До коментар #5 от "Българина":
То България беше сред водещите в ел.транспорта. Имаше институти, занимаващи се с ел задвижвания и хидрозадвижвания, имаше и производство... Всъщност дори имахме домати и краставици, даже ги изнасяхме. Сега 95 от плодовете и зеленчуците са внос. Но пък сме с набито око и виждаме ръждата по праговете на колите в автосалоните.Коментиран от #59, #72, #95
09:04 14.06.2021
13 Трикстер
Коментиран от #66
09:04 14.06.2021
14 Сестра Галева
Коментиран от #22, #27
09:05 14.06.2021
15 Брат Галев
До коментар #10 от "Гост":
Има и голяма разлика обаче като затвориш вратата на един Мерцедес и БМВ дори и да са на 10 години и тия френски колиКоментиран от #19, #24
09:09 14.06.2021
16 Не се
До коментар #11 от "Българина":
...притеснявай!!! Скоро за да запазим православието ще се федерализираме с тях и може да ни прехвърлят производството на някой възел или компонент за Дачията!!!09:10 14.06.2021
17 Дачия фен
09:10 14.06.2021
18 антрашпиц
До коментар #1 от "Гост":
И ние страхотно се развиваме,ама НАЗАД!!!Коментиран от #21, #70
09:12 14.06.2021
19 русенец
До коментар #15 от "Брат Галев":
То със сигурност има разлика между Бентли и Мерседес, но не си купуваш Бентли, нали?:) Когато говорим за съотношение цена/качество, Дачия си е супер кола.09:19 14.06.2021
20 Koicho
09:20 14.06.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 go6ku
До коментар #14 от "Сестра Галева":
Сестро, не си твърде права!В Румъния се правят адски много компоненти за автомобилостроенето, вкл. Порше и прочие...
09:24 14.06.2021
23 Хо хо хо
Французите ви направиха топ завод на Шнайдер електрик в Пловдив като сте с тптие немци е така
Естествено че в Турция и Румъния правят заводи защото те обхващат и Българският пазар но родните ИМ пазари са много по големи и имат повече работна ръка.
09:31 14.06.2021
24 Гост
До коментар #15 от "Брат Галев":
Какво значение има как се затваря вратата, при условие, че колите са в моргата?! Цитираните от теб 10 годишни марки са вече на по 250 000 км., където разходите за поддръжка са несъизмерими с тези на нова Дачия, в гаранция! Мисли, като пишеш!Коментиран от #30, #35, #76
09:32 14.06.2021
25 Мнение
Резултата от БКП партиите - Герб, БСП и ДПС, е видим от космоса - най-бедни, най-неуки, най-корумпирани, най-изчезваща нация, най-угодническа на чужди интереси, все "най" във всички негативни класации!!!
Докато народа не се пробуди напълно и не измете партиите от статуквото и техните патерици, няма да се оправим!!!
Коментиран от #36
09:48 14.06.2021
26 pbdan
Коментиран от #37
10:40 14.06.2021
27 гост
До коментар #14 от "Сестра Галева":
Дачията е ,,Дачия"" , колкото Шкодата е ,,Шкода" Едното е Рено,другото Фолксваген. Моля ,,разбирачите" да не си правят труда да ми обясняват колко не съм прав.Има си минусчета горе вдясно.Старт!Коментиран от #71
10:51 14.06.2021
28 Гошо
Коментиран от #43
11:05 14.06.2021
29 Не благодаря
11:15 14.06.2021
30 Валяо
До коментар #24 от "Гост":
Поддръжката на тия Дачии е по-скъпо от на стара кола11:18 14.06.2021
31 смях
До коментар #7 от "Texas":
Те си баровец.... с тоя кошник11:20 14.06.2021
32 грешиш
До коментар #2 от "русенец":
Живея във Франкфурт. Дачия карат при това рядко само румънските роми и молдовци, които са бедни.11:22 14.06.2021
33 kkk
До коментар #3 от "Буци":
то е пълно по улиците с дачии иди пред блока и гледай дали има ръжда... гледай той веднъж дачии в салон..11:28 14.06.2021
34 Гост
11:37 14.06.2021
35 Гост
До коментар #24 от "Гост":
Избери си друго име, че ще ни бъркат, а не искам да ме асоциират с твоите умозаключения.11:41 14.06.2021
36 Гост
До коментар #25 от "Мнение":
Ако слушаш тиквуций, сигурно и от гърците сме по-добре. Направо сме най-добре от всички и навсякъде.11:42 14.06.2021
37 Гост
До коментар #26 от "pbdan":
Сега сме пазар за боклуците на Европа. Само си помисли, колко пари им спестяваме за рециклиране, като им купуваме старите трошки.Коментиран от #41, #42
11:43 14.06.2021
38 Гост
11:52 14.06.2021
39 5334
11:55 14.06.2021
40 Наблюдател
11:59 14.06.2021
41 Гост
До коментар #37 от "Гост":
Никакъв пазар за боклуците на Европа не сме. Пазара е еднакъв с другите държави. Навсякъде има нови и стари колиКоментиран от #47
12:03 14.06.2021
42 Гост
До коментар #37 от "Гост":
Гледам се опитваш да пренареждаш пазара, защо не дадеш личен пример като си закараш твоя кошник да го рециклират?Коментиран от #45
12:07 14.06.2021
43 Посетител
До коментар #28 от "Гошо":
Пропускаш СДС! Навремето АлБож 10%-та: "Що да се триеме да произвеждаме, като може да си купуваме евтин внос!"! Това за всичко, което се провеждаше в България. Ние няма да произвеждаме, ще потребяваме! Е, напотребихме се!Коментиран от #44
12:12 14.06.2021
44 Гост
До коментар #43 от "Посетител":
Защо говориш в множествено число. Всеки сам решава за себе си какво да прави. Дали ще произвеждам или не си е моя работа, мой бизнес.Като си възмутен , произвеждай, не драска по сайтовете
Коментиран от #46, #57
12:28 14.06.2021
45 Гост
До коментар #42 от "Гост":
Закъсня. Карал съм си моя кола за рециклиране. Други съм продавал на части, което си е пак като рециклирането. Само две коли съм продавал за трета употреба. Друго да предложиш?12:35 14.06.2021
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Гост
До коментар #41 от "Гост":
Явно си от вносители на западняшки отпадъци, по Горубляне, и си особено горд с това.Коментиран от #50
12:38 14.06.2021
48 ТИКВОПЕК
12:38 14.06.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Гост
До коментар #47 от "Гост":
Нали знаеш че заплатите във фирмата ти идват точно от тези от горубляне по които плюешКоментиран от #51
14:07 14.06.2021
51 Гост
До коментар #50 от "Гост":
Tъй ли било? Виж ти, аз пък не знаех. Вие, от Горубляне, явно храните цяла България хахахаахах. Само че всъщност, цяла България не сварва вас да изхрани.14:24 14.06.2021
52 Гост
До коментар #49 от "гост":
Аз произвеждам всеки ден. Работя в цех на смени. На ден през ръцете на оператори като мен минават до 500 бройки от нашата продукция. А ти какво произведе днес, освен голямата кафева купчинка в клУ3ета?14:26 14.06.2021
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 тъпни
18:44 14.06.2021
56 Stamat
Ако бяхме като гърците това нямаше да се случи, само им се радваме на евтините боклуци.
Коментиран от #68
19:59 14.06.2021
57 Посетител
До коментар #44 от "Гост":
Защото въпросния м-р 10%, в качеството си на вицепремиер и министър на... каквото беше там, предопредели унищожението на българската индустрия! Костовия грабеж, наречен приватизация доведе до разорението на България! И не ми излизай с разни опорки "всеки сам решавал"! Ти си в обществото, съобразяваш се с останалите или Държавата ще те застави! А когато Държавата е взела решение да спре дадено производство, ще прегази като валяк всички на пътя й! По времето на СДС, директивата беше "Разрушение!".20:37 14.06.2021
58 Идеално
23:24 14.06.2021
59 Хайл
До коментар #12 от "русенец":
Много точно 👍👍👍🤝🤝🤝00:10 15.06.2021
60 ШИфьора
00:17 15.06.2021
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 ШИфьора
Коментиран от #63
00:24 15.06.2021
63 Точно така
До коментар #62 от "ШИфьора":
Дачия винаги си е била Рено. Радославчо да прочете това онова, преди да пише свободни съчинения. Рено се присъединило към Дачия. Смях смях!01:13 15.06.2021
64 Jacques Yves Moineau
До коментар #1 от "Гост":
Дачия е създадена не без участието на България. Предполагам че ако нашите политици не бяха се окъкали с Булгаррено, сега дачия нямаше да има.04:33 15.06.2021
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Читател
До коментар #13 от "Трикстер":
Пише се "порасна". Коренът на думата е "расъл" а не "расте". Поздрави.07:44 15.06.2021
67 7777
07:59 15.06.2021
68 fts
До коментар #56 от "Stamat":
Хайде пак български комплекси... не ти ли е идвало на ум, че duster идва от dust - пепел, прах - преки асоциации към офроуд изживяването.08:30 15.06.2021
69 Шаран БГ
Нищо не се произвежда по принципа на стария майстор - да е вечно. Нищо не се произвежда да можеш САМ да го ремонтираш, да го закърпиш, да го възстановиш !!! Хвърляш - купуваш ново..........
Истината е една : Докато румънците лапат - българите зяпат !!Защото Румъния е една от най-богатите страни / на глава от населението/ на природни богатства във света.
Ние вече нямаме нужните мощности, за да произвеждаме дори детски тротинетки. Когато французите ни го набиваха - ние го изпърдяхме. Братушките "щяха" да ни заринат с "Жигили"- та !?!?
Коментиран от #86
08:33 15.06.2021
70 За изоставането
До коментар #18 от "антрашпиц":
трябва да "благодарим" на простата банкянска мутра. 11 юли 2021 г. наближава.08:53 15.06.2021
71 Грета Тунберг
До коментар #27 от "гост":
Обичам те гост!Къде ми се губиш норвежецо?Коментиран от #73
09:36 15.06.2021
72 кубрат
До коментар #12 от "русенец":
Да но изнасяме 99 процента от нашите плодове и зеленчуци и внасяме гумени турски и такива09:52 15.06.2021
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Хората се
10:49 15.06.2021
76 Ти луд ли си ве
До коментар #24 от "Гост":
Моята е на 250 000 км и единственият ми харчалък по нея е да й сменям маслото и филтрите всяка година. На 5 години сменям ангренажа с ролките и другия ремък. На цени, които не се диктуват от фирмата-продавач, когато си купиш нова кола. Новата винаги излиза в пъти по-скъпа, а върши същата работа.10:53 15.06.2021
77 Бръм
11:10 15.06.2021
78 мечо
11:56 15.06.2021
79 Работник
12:00 15.06.2021
80 Досега
12:32 15.06.2021
81 112
12:36 15.06.2021
82 Шаран БГ
Трима са били от страна на Великият брат тогава. Колко са били нашенците и кои - не знам. Още докато са тавряз, вечерта намират най-безболезнената клауза от договора - износ за втора страна, без знанието на "Рено", с която ще се преустановят отношенията с капиталистите. Цяла нощ яли и пили и .".братята " отлетели с уверението, че ще ни заринат със "Жигули".
Нашите правят износ на партида каруци някъде из Близкия Изток. Френците късат договора . И........и Ганьо чака за кола 10-15 години, като я плаща на цена над 7 000 лева тогава. Това е ан гро! Сигурно има и детайли,......който му е кеф - нека се рови !!!
13:14 15.06.2021
83 истинко
14:09 15.06.2021
84 БАН
До коментар #4 от "тарикату":
Прав си, бате, затова са те хейтнали водачите на всякакви дърти Ауди-та, изтормозени от чичо Ханс и чичо Гюнтер, купени на "реални 180 000" ха-ха-ха14:39 15.06.2021
85 Георги
До коментар #10 от "Гост":
Далеч не е за претопяване на 150000 км - за справка такситата, които се карат у нас, са най-малко на 300-400000 км и като гледам имат потенциал за още.Коментиран от #88
15:35 15.06.2021
86 Йо Несбьо
До коментар #69 от "Шаран БГ":
Не си съвсем прав и ще ти кажа защо! Румъния е държава, която отчасти си запази фирмите и промишлеността незасегнати в годините. Да, много румънски емигранти има, обаче и огромни инвестиции в румънската икономика. А у нас всичко беше разрушено, разпродадено за скрап или за стотинки И НИЩО НЕ ОЦЕЛЯ! В Румъния обаче лежат и в затвора. У нас колко осъдени политици има? 3-4 и то в последните 30 години. Ха-ха. Кой тогава ще се притеснява да краде?! За автомобили - можехме да имаме вече 2 марки - "роувър" и "Грейт уол". За да ги запазим обаче, трябваше да им улесним максимално живота - например с дотации за всеки българин, който си купи нова кола или с договори с общините и държавните институции ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да купуват само такива автомобили, както и договорка с производителя да осъществява експанзия в Европа, защото продажбите в България са малки. Е, имаме ли сега български автомобил?! Всичко е оставено само да се оправя. Така не става!17:06 15.06.2021
87 имаше
даже в Толбухин щехме да му прайм кабелите!
18:17 15.06.2021
88 Санитар
До коментар #85 от "Георги":
Пък на моята работа има 2 бр. Дъстъри 1.5 dCI на по 800 000+ км. Карат се на 2 смени.18:49 15.06.2021
89 Голем смях
19:15 15.06.2021
90 Истината е
19:50 15.06.2021
91 потребител
20:02 15.06.2021
92 сашо
До коментар #3 от "Буци":
Оъркал си се може би си гледал грейтлоу21:39 15.06.2021
93 гост
21:42 15.06.2021
94 Иванов
До коментар #3 от "Буци":
И като се събуди - гледаш , спал си на мокри вестници.20:02 16.06.2021
95 Иванов
До коментар #12 от "русенец":
Разбирам носталгията ти. И аз изпитвам лека такава. Истината е, че българското производство , дори в най-славните си времена , никога не е било конкурентно на нормалния пазар. Само СССР и източния блок ни консумираха продукцията. Производството у нас, винаги е било зле организирано, с много брак и със съмнително качество. Огромното предимство (и единствено) , беше ,че не се пестяха въобще ценни и супер скъпи метали - по простата причина ,че идваха почти без пари от необятната съветска страна. Ние им давахме цигари и консерви , те ми даваха суппер скъпи метали и суровини. Това разбира се , беше ненормална ситуация и нямаше как да работи в нормалния свят и пазар. За това и сега не работи. Ако ще всички българи да се изредят да правят свирки на Путин - никога повече няма да ни дават метали без пари.20:09 16.06.2021
96 Кошмар
До коментар #4 от "тарикату":
И практиката е българинът да я кара с нафта от ЮМЗ от село, купена с 50 стотинки по-евтино и като метне дюзите и двигателя после пише по форумите "ДИЗЕЛ БЕГАЧКА нЕма!"... Знаеме се българите :)11:32 17.06.2021
97 Ай парчета
15:20 20.06.2021