Ново правило във WRC сериите задължава всички отбори да използват plug-in хибридни автомобили, което според организаторите ще помага за увеличена мощност и шофиране изцяло на ток, когато трябва да се шофира в градове и между различните етапи на състезанията.
Именно за това от Ford се отказват от Fiesta WRC, която наблюдавахме в последните години и преоткриват хибридните състезателни автомобили с представянето на Ford Puma Rally1 Plug-in хибрид. Колата е доработена от M-Sport, а колата ще направи своя състезателен дебют на състезанието в Монте Карло през януари месец 2022 година.
Под капака можем да открием същия 1.6-литров бензинов мотор, който се монтираше в предишното поколение Fiesta, а електромотор ще осигурява допълнителна мощност от 136 конски сили в рамките на три секунди. Батерия с големина от 3.9кВч може да бъде презареждана по време на движение или чрез външно зарядно в рамките на 25 минути. Допълнителните хибридни системи тежащи близо 100 килограма са защитени допълнително в случай на инцидент.
Що се отнася до външността, то можем да видим, че Puma-та се е сдобила с бодикит с различни брони и по-широки раздувки на калниците, а голям спойлер в задната част и монтиран въздуховод на тавана допълват усещането за състезателен автомобил. Преработено е и окачването на модела, който вече стои доста по-близо на земята, а бели многоспицови джанти завършват крайната визия.