ФАКТИ.БГ

Тествахме Ford Puma. Повдигната Fiesta или нещо повече?

Публикувана: 13 Юли, 2021 12:43
10 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3195
  • Тествахме Ford Puma. Повдигната Fiesta или нещо повече? - 1
  • ШРИФТ ПЕЧАТ
    Вашата оценка:
    Оценка 4 от 13 гласа.

    В края на 90-те години на миналия век, Ford представи компактно двуврато купе с предно предаване и предно разположен двигател базиранo на Ford Fiesta. Колата не постигна особен успех и едва четири години след нейното представяне, моделът спря да съществува.

    Годината е 2019, а Ford представи второто поколение на Puma, но с някои съществени разлики. Колата отново е базирана на настоящото поколение Ford Fiesta и отново разполага с предно предаване, но този път е под формата на компактен кросоувър с четири врати. Тази кола е вече на нашия пазар, а ето и впечатленията ни след обстойния тест, който направихме.

    Екстериор и интериор

    Визията на Ford Puma е доста агресивна особено в предницата, което от части се дължи на ST Line пакета с който разполагаше тестовият автомобил. Голямата предна решетка, типична за моделите на Ford е първото нещо, което се забелязва, а фарове с красиви дневни светлини и LED технология, допълват доброто впечатление.

    Задната част споделя по-консервативни форми, като тук също са налице светлини, които отчасти разполагат с LED технология. Точно под емблемата на Ford се набива на очи гордо изписаното моделно означение PUMA. А слизайки още по-надолу откриваме боядисан в цвета на колата дифузьор с единичен накрайник на ауспуха в дясно

    Линиите в страничната част са по-скоро в стил хечбек, като нашумялата мода с дизайнерските кросоувър купета не се наблюдава в конкретния случай. Единственото, което отличава Puma от обикновен хечбек отстрани е пътният просвет, който достига 164 мм и със сигурност е доста полезен за пътните условия в страната ни. Що се отнася до размерите на колата, те достигат 4 207 мм дължина, 1 805 мм широчина и 1 555 мм височина. Теглото на Puma е малко над 1 200 килограма.

    Що се отнася до интериора на новата Puma, то той е почти идентичен с този на Fiesta. Седалките при нашия модел бяха платнени с червени елементи, поради спецификата на ST Line оборудването, като червения шев се допълва и на волана, който комбинира тапицерия с традиционна и перфорирана кожа. Както може да се очаква, качеството на материалите е на прилично ниво, но може да намерите и доста твърда пластмаса на различни места.

    Инфотеймънт системата, чиито екран гордо се показва от средната част на таблото е новото трето поколение SYNC, която макар да се справя добре с повечето задачи, доста често може да се „замисли“ и да ви остави без информация за части от секундата. Това от своя страна се компенсира от наличието на Android Auto и Apple CarPlay свързаност, които до голяма степен заместват вградените функции, които се използват най-често. Тук от Ford са помислили и за удобството и са поставили USB порт пред скоростния лост, който осигурява връзка с колата. В подлакътника може да намерите още един USB порт, който служи само за зареждане.

    Пред водача е монтиран дигитален дисплей, който не е особено разнообразен в сравнение с други марки, но пък показва всичката нужна информация и променя цвета си при смяната на режимите на шофиране. Мястото в предната част е напълно достатъчно, а седалките, макар и с механична настройка, позволяват да изберете точната позиция.

    Не можем да кажем същото обаче за втория ред седалки, където мястото за краката не е от най-добрите, особено ако на предните седалки се возят по-високи хора. За разлика от пространството за краката на пасажерите отзад, това над главите им е оптимално. Ако сте с ръст до 1.90м, то най-вероятно главата ви няма да опира в тавана, макар и да сте доста близо до него. Не гарантираме единствено, че това няма да се случи ако по някаква причина изберете да возите трима човека отзад и най-високият е в средата.

    За сметка на компактното място на задните седалки, Puma може да се похвали с най-големия багажник в класа си, който е с обем от 456 литра. Практичността му обаче не спира до тук, подвижният под ви осигурява две нива за товарене, а под него може да откриете пространство, което макар и със специфична форма, отваря още малко място за багаж.

    Двигател и ходови характеристики

    В гамата на новия Ford Puma е наличен добре познатият 1.0-литровия бензинов EcoBoost с 3 цилиндъра, който се предлага във вариант със 125 конски сили, който тествахме ние и във вариант със 155 конски сили, като и при двата може да разчитате на така наречената мека хибридна система със стартер-генератор, която намалява вредните емисии и дава малко повече мощност и въртящ момент. От скоро се предлагат и версии с автоматична трансмисия със седем предавки, каквато тествахме и ние. За феновете на дизела е наличен и 1.5-литров мотор със 120 конски сили, който обаче се комбинира единствено с механична трансмисия.

    Поради сравнително ниското си тегло, колата се усеща приятно пъргава при градски скорости, като не можем да кажем, че се чувства и някакъв значителен недостатък на мощност при по-високи скорости, но това с уговорката, че разчитаме на трицлиндров двигател със 125 конски сили.

    В зависимост от режима който сте избрали, скоростната кутия може да държи двигателя до около 6 хиляди оборота с натиснат до долу педал на газта, а в други случаи може да превключва на ниски обороти с цел пестене на гориво и комфорт при шофиране. Както вече споменахме, освен автоматичната смяна на скорости, може да се спрете и на класическа механична трансмисия с шест предавки, ако сте фенове на този тип конфигурация.

    Що се отнася до пътното поведение, колата вози доста меко, въпреки 18-цоловите джанти, а както споменахме и по-рано, високият клиренс ви дава спокойствие за неочаквани неравности на пътя. Все пак по-високата стойка си има и своите минуси, които се изразяват при по-висока скорост или динамично шофиране, когато може да усетите лека несигурност в колата, по-силно изразена в завои. Все пак това не е спортен автомобил и това е в реда на нещата. По-високият общ център на тежестта е причина за по-голям крен в завоите

    Цени

    Базовият Ford Puma стартира на цена от около 40 хиляди лева, като те бързо могат да нарастнат до над 50 хиляди лева, ако решите да поръчате по-вискоите нива на оборудване в комбинация с по-мощния мотор и автоматичната трансмисия. Цените обаче са в т.нар. "златна среда" спрямо преките конкупренти.

    Тествахме Ford Puma. Повдигната Fiesta или нещо повече?


    Поставете оценка на статията:
    Оценка 4 от 13 гласа.

    Въвеждане на коментар към статията
    Име :


    Напишете кода от картинката
    Визуална кептча
    Коментар:
    Коментари към статията
    сектант
    1 Отговор
    перфектния автомобил за хора от една определена категория които повече се "чувстват"

    Оценка:
    -3 +8

    мерцедесаджия
    2 Отговор
    тия цени в македонски денари ли са ...50 хил за тая купчина ламарина

    Коментиран от #7


    Оценка:
    -6 +8

    рено ентусиаст
    3 Отговор
    Немците са аут тупаници летят от всички страни: Франция Сащ Корея Япония и тн.

    Оценка:
    -5 +4

    Пилот на Ферари
    4 Отговор
    Нищо "агресивно" не се вижда в тая кола . Агресивна е само цената от 40-50 000 лева. Реално ценовия и клас е около Дачия с тоя трицилиндров двигател.

    Оценка:
    -4 +12

    БАЙ Х@Й ‼️
    5 Отговор
    Новата Форд 🤔🤔🤔

    Оценка:
    -1 +4

    прррц
    6 Отговор
    "новата Ford Puma"

    Коментиран от #10


    Оценка:
    -0 +2

    гост
    7 Отговор

    До коментар #2 от "мерцедесаджия":


    Много добре си спомням само преди 4 години Бултрако предлагаше Хонда ЦРВ за 40 000 лева с двойно задвижване и почти всички екстри ! Даже имаше безлихвен лизинг на тая цена мисля до 3 години !! После пак да плещят петрололюбците , че пушилниците не поскъпват и няма съвсем скоро да се изравнят по цени с електричките !

    Коментиран от #9


    Оценка:
    -1 +1

    Немислител
    8 Отговор
    Махнете думата "или" от заглавието и сложете едно тире "-".

    Оценка:
    -0 +0

    гост
    9 Отговор

    До коментар #7 от "гост":


    Само да допълня , че в момента в съседна Румъния най-евтината Тесла Модел 3 след субсидия струва под 28 000 евро , тоест 56 000 !!!!! Срещу 50 000 , че и повече за това !! Да не говорим за другите по-евтини електрички ! А тая Пума даже се произвежда в Румъния , хахах !!

    Оценка:
    -0 +1

    БАЙ Х@Й ‼️
    10 Отговор

    До коментар #6 от "прррц":


    Напиши НОВАТА ФОРД ПУМА в нета и гледай !!!

    Оценка:
    -0 +0

    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


    АПИ: актуална пътна обстановка
    Ловци на бисери
    Лейди Гага
    Поп дивата си спомня детството, съветвайки младите момичета да не се поддават на разрушителни диети
    Исках да бъда слаба като балерина, но бях пухкаво италианско момиченце. Кюфтетата на баща ми всяка вечер бяха на масата"

    Още бисери
    ТОП 5