Отидете към основна версия

11 899 10

Тествахме Ford Puma. Повдигната Fiesta или нещо повече?

  • ford-
  • puma

В края на 90-те години на миналия век, Ford представи компактно двуврато купе с предно предаване и предно разположен двигател базиранo на Ford Fiesta. Колата не постигна особен успех и едва четири години след нейното представяне, моделът спря да съществува.

Годината е 2019, а Ford представи второто поколение на Puma, но с някои съществени разлики. Колата отново е базирана на настоящото поколение Ford Fiesta и отново разполага с предно предаване, но този път е под формата на компактен кросоувър с четири врати. Тази кола е вече на нашия пазар, а ето и впечатленията ни след обстойния тест, който направихме.

Екстериор и интериор

Визията на Ford Puma е доста агресивна особено в предницата, което от части се дължи на ST Line пакета с който разполагаше тестовият автомобил. Голямата предна решетка, типична за моделите на Ford е първото нещо, което се забелязва, а фарове с красиви дневни светлини и LED технология, допълват доброто впечатление.

Задната част споделя по-консервативни форми, като тук също са налице светлини, които отчасти разполагат с LED технология. Точно под емблемата на Ford се набива на очи гордо изписаното моделно означение PUMA. А слизайки още по-надолу откриваме боядисан в цвета на колата дифузьор с единичен накрайник на ауспуха в дясно

Линиите в страничната част са по-скоро в стил хечбек, като нашумялата мода с дизайнерските кросоувър купета не се наблюдава в конкретния случай. Единственото, което отличава Puma от обикновен хечбек отстрани е пътният просвет, който достига 164 мм и със сигурност е доста полезен за пътните условия в страната ни. Що се отнася до размерите на колата, те достигат 4 207 мм дължина, 1 805 мм широчина и 1 555 мм височина. Теглото на Puma е малко над 1 200 килограма.

Що се отнася до интериора на новата Puma, то той е почти идентичен с този на Fiesta. Седалките при нашия модел бяха платнени с червени елементи, поради спецификата на ST Line оборудването, като червения шев се допълва и на волана, който комбинира тапицерия с традиционна и перфорирана кожа. Както може да се очаква, качеството на материалите е на прилично ниво, но може да намерите и доста твърда пластмаса на различни места.

Инфотеймънт системата, чиито екран гордо се показва от средната част на таблото е новото трето поколение SYNC, която макар да се справя добре с повечето задачи, доста често може да се „замисли“ и да ви остави без информация за части от секундата. Това от своя страна се компенсира от наличието на Android Auto и Apple CarPlay свързаност, които до голяма степен заместват вградените функции, които се използват най-често. Тук от Ford са помислили и за удобството и са поставили USB порт пред скоростния лост, който осигурява връзка с колата. В подлакътника може да намерите още един USB порт, който служи само за зареждане.

Пред водача е монтиран дигитален дисплей, който не е особено разнообразен в сравнение с други марки, но пък показва всичката нужна информация и променя цвета си при смяната на режимите на шофиране. Мястото в предната част е напълно достатъчно, а седалките, макар и с механична настройка, позволяват да изберете точната позиция.

Не можем да кажем същото обаче за втория ред седалки, където мястото за краката не е от най-добрите, особено ако на предните седалки се возят по-високи хора. За разлика от пространството за краката на пасажерите отзад, това над главите им е оптимално. Ако сте с ръст до 1.90м, то най-вероятно главата ви няма да опира в тавана, макар и да сте доста близо до него. Не гарантираме единствено, че това няма да се случи ако по някаква причина изберете да возите трима човека отзад и най-високият е в средата.

За сметка на компактното място на задните седалки, Puma може да се похвали с най-големия багажник в класа си, който е с обем от 456 литра. Практичността му обаче не спира до тук, подвижният под ви осигурява две нива за товарене, а под него може да откриете пространство, което макар и със специфична форма, отваря още малко място за багаж.

Двигател и ходови характеристики

В гамата на новия Ford Puma е наличен добре познатият 1.0-литровия бензинов EcoBoost с 3 цилиндъра, който се предлага във вариант със 125 конски сили, който тествахме ние и във вариант със 155 конски сили, като и при двата може да разчитате на така наречената мека хибридна система със стартер-генератор, която намалява вредните емисии и дава малко повече мощност и въртящ момент. От скоро се предлагат и версии с автоматична трансмисия със седем предавки, каквато тествахме и ние. За феновете на дизела е наличен и 1.5-литров мотор със 120 конски сили, който обаче се комбинира единствено с механична трансмисия.

Поради сравнително ниското си тегло, колата се усеща приятно пъргава при градски скорости, като не можем да кажем, че се чувства и някакъв значителен недостатък на мощност при по-високи скорости, но това с уговорката, че разчитаме на трицлиндров двигател със 125 конски сили.

В зависимост от режима който сте избрали, скоростната кутия може да държи двигателя до около 6 хиляди оборота с натиснат до долу педал на газта, а в други случаи може да превключва на ниски обороти с цел пестене на гориво и комфорт при шофиране. Както вече споменахме, освен автоматичната смяна на скорости, може да се спрете и на класическа механична трансмисия с шест предавки, ако сте фенове на този тип конфигурация.

Що се отнася до пътното поведение, колата вози доста меко, въпреки 18-цоловите джанти, а както споменахме и по-рано, високият клиренс ви дава спокойствие за неочаквани неравности на пътя. Все пак по-високата стойка си има и своите минуси, които се изразяват при по-висока скорост или динамично шофиране, когато може да усетите лека несигурност в колата, по-силно изразена в завои. Все пак това не е спортен автомобил и това е в реда на нещата. По-високият общ център на тежестта е причина за по-голям крен в завоите

Цени

Базовият Ford Puma стартира на цена от около 40 хиляди лева, като те бързо могат да нарастнат до над 50 хиляди лева, ако решите да поръчате по-вискоите нива на оборудване в комбинация с по-мощния мотор и автоматичната трансмисия. Цените обаче са в т.нар. "златна среда" спрямо преките конкупренти.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 16 гласа.

Свързани новини

  • Мащабно отзоваване на Ford-ове по целия свят

    Пресслужбата на Ford съобщава, че превозните средства с моделно име Explorer, продавани в периода между 2013 и 2017 г., с с фабричен дефект в задното ...
    21.07.2021
    11 720
    23
  • Ford заменя Fiesta WRC с хибридна Puma

    Ново правило във WRC сериите задължава всички отбори да използват plug-in хибридни автомобили, което според организаторите ще помага за увеличена мощн ...
    09.07.2021
    3 274
    3
  • Ford представи Puma ST направена от фенове

    Може би си спомняте, че преди време от Ford обявиха, че в рамките на 10 дни ще проведат различни анкети, чиито резултати ще послужат за направата на с ...
    18.06.2021
    4 589
    13