Тъй като гамата от хибридни автомобили все повече се разширява, сега ще се опитаме накратко да ви дадем яснота по темата. С други думи между хибрида на Fiat Panda и Renault Captur E-Tech, например, бордовата технология и предлаганите услуги, няма нищо общо. За да се опитаме да ви представим максимално ясно картинката с хибридите ви запознаваме с мнението на един от водещите специалисти в бранша.
„Бихме могли да сравним електрифицираните технологии с 4-етажна сграда “, обяснява Грегоар Гине, маркетинг директор за двигатели в Renault, интервюиран от Caradisiac. „ Първо, имате микрохибрид или мек хибрид. Това е класически автомобил с ДВГ, подпомаган от електрически източник, който облекчава разхода му. Така намалявате апетита на колата за гориво с 5 до 10%.
На втория етаж разполагате с класическия хибрид, способен да кара електрически на много къси разстояния или да изпълнява маневри и който има голямото предимство да генерира самостоятелно електричеството си. Ние не променяме навиците си с тази технология, която се продава малко по-скъпо, но позволява разходът на гориво да бъде намален с до 40%.(в оптимални условия на употреба, бележка на редактора).
На третия етаж имате plug-in или plug-in хибрид. Това е кола, която трябва да бъде свързана към мрежата, за да се запълни с електроенергия, но с обхват от около 50 км, вие ежедневно се възползвате от всички добродетели на електрическата кола. На дълги разстояния обаче си имате предимствата на колата с ДВГ. И на последния етаж имате 100% електрическа мощност с всички предимства и недостатъци, които това предполага по отношение на лекотата на използване ."