Last news in Fakti

4 Януари, 2023 11:52 22 631 33

Ново проучване показва, че собствениците на хибридни автомобили ги карат изключително рядко на ток

  • phev-
  • хибриди-
  • проучване
Ново проучване показва, че собствениците на хибридни автомобили ги карат изключително рядко на ток - 1

Собствениците на превозни средства с пълна хибридна електроцентрала (PHEV) са много по-малко склонни да карат само на ток, отколкото се смята. Експерти на Международния съвет за чист транспорт (International Council on Clean Transportation) стигнаха до това заключение, изхождайки от ново проучване по темата. Изследването установи, че повече от половината собственици на хибридни автомобили по света почти не използват електрическите двигатели на колите си.

По-конкретно това са 56% по-малко собственици на PHEV коли, отколкото прогнозира Агенцията за опазване на околната среда на САЩ, когато оценява горивната ефективност на превозните средства. Следователно реалният разход на гориво при този вид автомобили е с 67% по-висок.

Хибридната технология (PHEV) е създадена от автомобилните производители, така че колите да използват по-малко гориво и в резултат на това да замърсяват по-малко въздуха. В момента автомобили с пълноценен хибриден тракт са в моделната линия на почти всички големи автомобилни производители.

Много често автомобилите с хибридна PHEV технология се отъждествяват с автомобили с нулеви емисии, като електромобили и автомобили с водород. Въпреки това, както се оказва, собствениците на PHEV автомобили рядко използват хибридната технология.

Тоест те карат на ток по-рядко от очакваното. В същото време подобни хибридни автомобили са значително по-скъпи от стандартните версии без хибридна технология и оборудвани само с ДВГ.

Експертите на ICCT смятат, че производителите на автомобили трябва да бъдат задължени да отчитат разхода на гориво на място и да въведат задължителни изисквания за минималния обхват на електрическата тяга.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 12343211

    9 0 Отговор
    Ами нали рано или късно ще я продават.
  • 2 Зевс

    19 0 Отговор
    Каква електроцентрала бре, пак ли с Гугъл превода :)

    Коментиран от #13

  • 3 123

    9 1 Отговор
    Глупости
  • 4 Еколого

    50 2 Отговор
    Аз имам бензинов автомобил с бутон за ЕКО режим, който е пълна простотия. Ако съм на светофар или спра за малко, колата изгасва, за да не замърсява, а като натисна педала на газта, запалва отново. Първата ми работа след запалване на колата е да изключа ЕКО режима, за да не ми гасне колата постоянно. Страшно досадно е. Бави ме при потегляне, турбината не успява да се охлади след интензивно каране, което скъсява живота й, стартера постоянно се натоварва, акумулатора (макар и специален) се върти на всяко кръстовище, на което съм спрял. Още повече, че това едва ли ми би спестило гориво. Даже напротив. Иначе що се касае до вредните емисии.. не ми пука много, защото колата е Евро 6 и е наблъскана с няколко катализатора, които я душат, а в същото време никой не държи сметка на смръдливите тецове, в които се горят боклуци и нямат нито един филтър. Не става обикновенния човек да е екологично настроен, а за олигарсите със заводите да не важат никакви правила.

    Коментиран от #5, #27

  • 5 Факт

    10 17 Отговор

    До коментар #4 от "Еколого":

    тецът синима филтри и се контролира от регулаторните органи за разлика от таралястниците които минават гтп с шише ракия за проверяващия
  • 6 Тошо

    10 3 Отговор
    Карам Тойота Аурис хибрид и в действителност по-голямата част си се движи на бензин, за да се движа на ток, трябва да се придвижвам доста бавно до 40км и то предимно градско, но въпреки това колицата много си я харесвам и 6-7 на 100 бензин не ме бърка.
  • 7 Аз казах ли ви?

    13 5 Отговор
    Скоро се очаква хибридгейт и спиране на всякакви привилегии за хибридите.

    Коментиран от #11

  • 8 ТВНМ

    12 3 Отговор
    Както вече писахме под подобна новина от миналата или по-миналата седмица, "Не думай, куме!". Направо съм шокиран до дъното на душата си, че хибридите почти не ги използват тия ел. двигатели и рядко ги зареждат.

    Сега остава да напишете статия, че в повечето случаи чистите електрички са 2-ра, 3-та или по-късна кола в семейството. И накрая да затвърдите със статия за заглавие, че Слънцето утре ще изгрее от изток, което ще ни изненада много.
  • 9 Турбо

    14 4 Отговор
    Хибрида е създаден за да можеш да шофираш в рамките на града по екологично,като караш на ток.Излезеш ли извън града караш на бензин.
  • 10 Така е

    5 5 Отговор
    Нова, стара новина.Както искат ще ги карат и ще ги зареждат.Пак коментарите бъркат пълен хибрид с плъгин хибрид.Хвърлените пари за плъгин хибрид, са от подобни собственици като на електромобили.Не си правят несложна сметка, защото имат пари за прахосване и за разнообразие.Изгодно и в дългосрочен мащаб е единствено пълен хибрид.А да се сравнява с дизел и чист бензин е безмислено-те почти не се предлагат нови.
  • 11 Така е

    5 4 Отговор

    До коментар #7 от "Аз казах ли ви?":

    Няма такова словосъчетание-хибридгейт.А ако има то е със съвсем различен, противоположен смисъл.След 2годишна ежедневна радост от каране на хибрид, единствено съжалявам за това ,че тази рафинираност на техниката не се постигна примерно преди 10години.Хибридгейт може всъщност да се използва като замисъл и изпълнение на вид трансмисия,близка до съвършенството(за етапа на техн.развитие), отговаряща на комплексни изисквания.Създадена така, че да носи удоволствие от шофирането, освен всички други предимства.А кръчмарските приказки могат и е задължително да очернят всичко.И тук продължават дълбокомислени заключения как хибрида е за града,пък извън града едикакво си ставало.При всичката възможност за информиране се пльоска някакво твърдение.
  • 12 Пльос някакви твърдения

    6 1 Отговор
    Разход на Корола хибрид TS 1,8 I при 90км/ч 4,3 при 140 км/ч 7,3л/100

    Мерцедес А клас 180 D 2,9л/100 и съответно 5,2/100

    Ще пльоснеш ли предното оправдание?

    Коментиран от #17, #23

  • 13 3-фазния

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "Зевс":

    За уточнение: PHEV значи плъгин или зареждаем от контакта хибрид. Има 2 вида: сериен и паралелен хибрид.
    Сериен хибрид: ДВГ служи само за генератор и не върти колелата. Това са Опел Ампера, Шевролет Volt, BMW i3 REX, Ford Transit Custom Plug-In Hybrid, който се движи само на ток и има 1.0 бензинов генератор ако свърши тока.
    Паралелен хибрид: ел. мотор и ДВГ заедно или поотделно въртят колелата с планетарни предавки (Приус и всички останали).
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Пльос някакви твърдения":

    Защо сравняваш бензинов хибрид с икономичен дизел?Сравнявай еднотипни автомобили.Бензинова Тойота 1,8 дава 7л/100 разход при 90 км/ч.Хибридна Тойота 1,8 само 4,3л/100.

    Коментиран от #18

  • 18 И защо да правя това

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Това което си дал за пример не доказва колко са икономични хибридите на toyota а колко са неикономични нехибридните им двигатели в сравнение с останалите производители и затова им се налага да произвеждат хибриди.

    Клиентът знаеш ли колко го интересува дали автомобилът е хибрид или не? Интересува го колко му харчи и винаги ще избере 2,9 на 100 пред 7 на 100 от toyota. Или поне golf който харчи 4,3.

    Последно какви били предимствата на хибридите при високи скорости?

    Коментиран от #20

  • 19 Скорпион

    4 2 Отговор
    Форд Галакси 1999 г.дизел 110 к.с.7 места .2 тона ремарке. Без ремарке 4.5-5 л.среден разход градско извънградски при спазване на ограниченията. Универсалната кола за всичко
  • 20 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "И защо да правя това":

    За да ти се вържат мантрите тесларски електрофилски.

    Коментиран от #21

  • 21 Не ми трябват мантри

    2 4 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    При положение че срещу себе си имам събеседник като тебе, който като предимство на двг ми изтъква че при 90 км в час гори 7 на 100 само за да си докаже опорната точка колко е икономичен хибридът.

    Почти същия ако не си и същия, като Турбо, който се подиграва на теслите, че не карат с магистрална скорост от 150 км в час, а са принудени да намалят до 130, за да не си губят времето да спират за 10 минути зареждане между София и Бургас, но пък самият той твърди че кара с 90 км в час за да пести гориво и баничарката му да харчи 4,5 на 100.

    Сещаш ли се че дори натоварена баничарка харчи колкото хибридният лек автомобил, който рекламираш като супер икономичен и два пъти по-малко от супер икономичния бензинов двигател на toyota?

    Точно както той не се усеща, че всъщност на всеки 40 км по магистралата губи по 10 минути само от по-ниската скорост и ще стигне два часа по-късно, отколкото онзи на който се подиграва че щял да изгуби 10 минути за спиране за зареждане.

    Дали ми трябва да доказвам нещо, като самите вие давате доказателствата които потвърждават моята гледна точка и мнение?
  • 22 Осев

    5 0 Отговор
    Дреме им на хамериканците за екологията,Важно е да се вземе субсидията и да е тънка цената ;)
  • 23 Така е

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Пльос някакви твърдения":

    Толкова са далеч от истината тези разходи.Всъщност най-голямата Тойота с 2.5 мотор харчи незначително повече от този анемичен дизел.Става въпрос за Авалон,Хайландер и съответно Камри Рав.От това по пльоснати данни не бях виждал.Повтарят се многократно, а преписвачът не може да осъзнае колко е жалко преписаното.

    Коментиран от #24, #26

  • 24 Ти въобще изгледа ли клипа

    1 3 Отговор

    До коментар #23 от "Така е":

    Ако си обърнал внимание това е рекламен клип на toyota която се хвали с ниския си разход в града, но пропуска факта че извънградско и на магистрала си е ламя.

    Хайде изгледай го и пак коментирай!

    Коментиран от #31

  • 25 Осев

    4 1 Отговор
    До23 Дизелите въпреки дпф,катализатор са вече в историята,това е поради икономическа поликика водена от властващите икономики.Реално дизела има по-голямо кпд от бензина...значи по-голям въртящ момент респективно,по-икономичен,по-мощен и пъргав.Нямам нищо против електромобили,хибриди и др екомобили просто цените са непосилни за масовият българин.И кога ще се отървем от дизел камиони,кораби и др,или ще кажете ама те са извън града ;)
  • 26 Не се притеснявай

    0 5 Отговор

    До коментар #23 от "Така е":

    Камионите ще бъдат заменени с електрически много по-бързо от леките автомобили, защото са много по-малко и имат много по-кратък жизнен цикъл.

    Коментиран от #29

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Куръ

    0 1 Отговор
    Всичко точно но..... НЕ педала на газта, а педала на съединителя като натиснеш се пали колата..... И еко няма нищо общо с паленето.... Даже и в шоурума не знаят за какво е бутон Еко
  • 29 Айде няма нужда

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "Не се притеснявай":

    Истината е една
    Шестнадесет литров дизелов двигател
    Евентуално с турбо
    Ма евентуално
    И ръчна скоростна кутия
    Казвам евентуално защото атмосферките карат над милион километра
    Турбото седемстотин осемстотин хиляди
    Зависи от марката
    Между другото в Европа има стандарт на дължина на състава
    В скандинавието само има по особенни
    И в Русия
    Представям си го миксера как дърпа 70-80 тона композиция
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Така е

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "Ти въобще изгледа ли клипа":

    С извинение, ама само бетонена глава може да повтаря, че хибрида е ламя извън града.Толкова е жалко и неумно.Вчера направих разход с 2.5 хибрид- 5л. за 300км. на магистрала.С автопилот на 120кмч.Дали дизел със същата динамични показатели, габарити и цена и тн, би направил такъв разход-не-знам.Но и въобще не ме интересува.
    За стотен път казвам,че изненадата от разхода на хибрид Тойота е най-голяма на магистрала.В града е ясно 3.5-4.5 според големината на модела.
    Да не говорим за извънградско-често 3.3л даже с нарушаване на ограниченията.
    Важно е пак да се каже, че това е при последното поколение хибриди.При старите нещата не са точно така.А новия Приус дава още по-добри резултати, въпреки повишената мощност.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Нещо не се връзва

    0 0 Отговор
    Купуваш по-скъп автомобил /намаляват ти малко от цената/, но не го използваш на ток и даваш много пари за гориво. 67% повече разход на гориво сочи, че трябва да си луд ако не ползваш системата на ток. Също така двигателя на хибрида е по-сложен, тежък и труден за подръжка. Та това е все едно да си купиш колело, но да не ползваш педалите, а да се отблъскваш с крака на пътя. Явно някой не иска такива автомобили..