Собствениците на превозни средства с пълна хибридна електроцентрала (PHEV) са много по-малко склонни да карат само на ток, отколкото се смята. Експерти на Международния съвет за чист транспорт (International Council on Clean Transportation) стигнаха до това заключение, изхождайки от ново проучване по темата. Изследването установи, че повече от половината собственици на хибридни автомобили по света почти не използват електрическите двигатели на колите си.
По-конкретно това са 56% по-малко собственици на PHEV коли, отколкото прогнозира Агенцията за опазване на околната среда на САЩ, когато оценява горивната ефективност на превозните средства. Следователно реалният разход на гориво при този вид автомобили е с 67% по-висок.
Хибридната технология (PHEV) е създадена от автомобилните производители, така че колите да използват по-малко гориво и в резултат на това да замърсяват по-малко въздуха. В момента автомобили с пълноценен хибриден тракт са в моделната линия на почти всички големи автомобилни производители.
Много често автомобилите с хибридна PHEV технология се отъждествяват с автомобили с нулеви емисии, като електромобили и автомобили с водород. Въпреки това, както се оказва, собствениците на PHEV автомобили рядко използват хибридната технология.
Тоест те карат на ток по-рядко от очакваното. В същото време подобни хибридни автомобили са значително по-скъпи от стандартните версии без хибридна технология и оборудвани само с ДВГ.
Експертите на ICCT смятат, че производителите на автомобили трябва да бъдат задължени да отчитат разхода на гориво на място и да въведат задължителни изисквания за минималния обхват на електрическата тяга.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 12343211
11:59 04.01.2023
2 Зевс
Коментиран от #13
12:00 04.01.2023
3 123
12:11 04.01.2023
4 Еколого
Коментиран от #5, #27
13:11 04.01.2023
5 Факт
До коментар #4 от "Еколого":
тецът синима филтри и се контролира от регулаторните органи за разлика от таралястниците които минават гтп с шише ракия за проверяващия13:33 04.01.2023
6 Тошо
13:41 04.01.2023
7 Аз казах ли ви?
Коментиран от #11
14:06 04.01.2023
8 ТВНМ
Сега остава да напишете статия, че в повечето случаи чистите електрички са 2-ра, 3-та или по-късна кола в семейството. И накрая да затвърдите със статия за заглавие, че Слънцето утре ще изгрее от изток, което ще ни изненада много.
14:38 04.01.2023
9 Турбо
19:32 04.01.2023
10 Така е
22:25 04.01.2023
11 Така е
До коментар #7 от "Аз казах ли ви?":
Няма такова словосъчетание-хибридгейт.А ако има то е със съвсем различен, противоположен смисъл.След 2годишна ежедневна радост от каране на хибрид, единствено съжалявам за това ,че тази рафинираност на техниката не се постигна примерно преди 10години.Хибридгейт може всъщност да се използва като замисъл и изпълнение на вид трансмисия,близка до съвършенството(за етапа на техн.развитие), отговаряща на комплексни изисквания.Създадена така, че да носи удоволствие от шофирането, освен всички други предимства.А кръчмарските приказки могат и е задължително да очернят всичко.И тук продължават дълбокомислени заключения как хибрида е за града,пък извън града едикакво си ставало.При всичката възможност за информиране се пльоска някакво твърдение.22:49 04.01.2023
12 Пльос някакви твърдения
Мерцедес А клас 180 D 2,9л/100 и съответно 5,2/100
Ще пльоснеш ли предното оправдание?
Коментиран от #17, #23
23:09 04.01.2023
13 3-фазния
До коментар #2 от "Зевс":
За уточнение: PHEV значи плъгин или зареждаем от контакта хибрид. Има 2 вида: сериен и паралелен хибрид.Сериен хибрид: ДВГ служи само за генератор и не върти колелата. Това са Опел Ампера, Шевролет Volt, BMW i3 REX, Ford Transit Custom Plug-In Hybrid, който се движи само на ток и има 1.0 бензинов генератор ако свърши тока.
Паралелен хибрид: ел. мотор и ДВГ заедно или поотделно въртят колелата с планетарни предавки (Приус и всички останали).
01:40 05.01.2023
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Гост
До коментар #12 от "Пльос някакви твърдения":
Защо сравняваш бензинов хибрид с икономичен дизел?Сравнявай еднотипни автомобили.Бензинова Тойота 1,8 дава 7л/100 разход при 90 км/ч.Хибридна Тойота 1,8 само 4,3л/100.Коментиран от #18
09:27 05.01.2023
18 И защо да правя това
До коментар #17 от "Гост":
Това което си дал за пример не доказва колко са икономични хибридите на toyota а колко са неикономични нехибридните им двигатели в сравнение с останалите производители и затова им се налага да произвеждат хибриди.Клиентът знаеш ли колко го интересува дали автомобилът е хибрид или не? Интересува го колко му харчи и винаги ще избере 2,9 на 100 пред 7 на 100 от toyota. Или поне golf който харчи 4,3.
Последно какви били предимствата на хибридите при високи скорости?
Коментиран от #20
10:09 05.01.2023
19 Скорпион
10:27 05.01.2023
20 Гост
До коментар #18 от "И защо да правя това":
За да ти се вържат мантрите тесларски електрофилски.Коментиран от #21
10:57 05.01.2023
21 Не ми трябват мантри
До коментар #20 от "Гост":
При положение че срещу себе си имам събеседник като тебе, който като предимство на двг ми изтъква че при 90 км в час гори 7 на 100 само за да си докаже опорната точка колко е икономичен хибридът.Почти същия ако не си и същия, като Турбо, който се подиграва на теслите, че не карат с магистрална скорост от 150 км в час, а са принудени да намалят до 130, за да не си губят времето да спират за 10 минути зареждане между София и Бургас, но пък самият той твърди че кара с 90 км в час за да пести гориво и баничарката му да харчи 4,5 на 100.
Сещаш ли се че дори натоварена баничарка харчи колкото хибридният лек автомобил, който рекламираш като супер икономичен и два пъти по-малко от супер икономичния бензинов двигател на toyota?
Точно както той не се усеща, че всъщност на всеки 40 км по магистралата губи по 10 минути само от по-ниската скорост и ще стигне два часа по-късно, отколкото онзи на който се подиграва че щял да изгуби 10 минути за спиране за зареждане.
Дали ми трябва да доказвам нещо, като самите вие давате доказателствата които потвърждават моята гледна точка и мнение?
13:09 05.01.2023
22 Осев
15:35 05.01.2023
23 Така е
До коментар #12 от "Пльос някакви твърдения":
Толкова са далеч от истината тези разходи.Всъщност най-голямата Тойота с 2.5 мотор харчи незначително повече от този анемичен дизел.Става въпрос за Авалон,Хайландер и съответно Камри Рав.От това по пльоснати данни не бях виждал.Повтарят се многократно, а преписвачът не може да осъзнае колко е жалко преписаното.Коментиран от #24, #26
17:56 05.01.2023
24 Ти въобще изгледа ли клипа
До коментар #23 от "Така е":
Ако си обърнал внимание това е рекламен клип на toyota която се хвали с ниския си разход в града, но пропуска факта че извънградско и на магистрала си е ламя.Хайде изгледай го и пак коментирай!
Коментиран от #31
17:58 05.01.2023
25 Осев
20:14 05.01.2023
26 Не се притеснявай
До коментар #23 от "Така е":
Камионите ще бъдат заменени с електрически много по-бързо от леките автомобили, защото са много по-малко и имат много по-кратък жизнен цикъл.Коментиран от #29
21:23 05.01.2023
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Куръ
21:47 05.01.2023
29 Айде няма нужда
До коментар #26 от "Не се притеснявай":
Истината е еднаШестнадесет литров дизелов двигател
Евентуално с турбо
Ма евентуално
И ръчна скоростна кутия
Казвам евентуално защото атмосферките карат над милион километра
Турбото седемстотин осемстотин хиляди
Зависи от марката
Между другото в Европа има стандарт на дължина на състава
В скандинавието само има по особенни
И в Русия
Представям си го миксера как дърпа 70-80 тона композиция
22:57 05.01.2023
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Така е
До коментар #24 от "Ти въобще изгледа ли клипа":
С извинение, ама само бетонена глава може да повтаря, че хибрида е ламя извън града.Толкова е жалко и неумно.Вчера направих разход с 2.5 хибрид- 5л. за 300км. на магистрала.С автопилот на 120кмч.Дали дизел със същата динамични показатели, габарити и цена и тн, би направил такъв разход-не-знам.Но и въобще не ме интересува.За стотен път казвам,че изненадата от разхода на хибрид Тойота е най-голяма на магистрала.В града е ясно 3.5-4.5 според големината на модела.
Да не говорим за извънградско-често 3.3л даже с нарушаване на ограниченията.
Важно е пак да се каже, че това е при последното поколение хибриди.При старите нещата не са точно така.А новия Приус дава още по-добри резултати, въпреки повишената мощност.
12:52 06.01.2023
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Нещо не се връзва
13:02 30.03.2023