От Honda заявиха официално, че кросоувърът от трето поколение HR-V, който ще започне да се продава в Европа в края на 2021 г., ще се предлага само с e: HEV хибридно задвижване. При разработването на този хибриден тракт, който вече се монтира в моделите CR-V и Jazz е използван натрупаният опит във Формула 1.
Инсталация при овото HR-V е от типа e: HEV и комбинира бензинов атмосферен 1.5-литров мотор с мощност 106 конски сили като генератор с два електродвигателя. системната мощност е 131конски сили, а максималният въртящ момент - 253 Нм. Това позволява на HR-V да ускори до 100 за 10.6 секунди. Консумацията в комбинирания цикъл на WLTP е 5.4 литра на 100 километра.
както вече споменахме, хибридната система e: HEV е структурно идентична с тази, използвана в Jazz, но при HR-V има по-голяма батерия (60 клетки вместо 48), като тя е и по-мощна (80 киловата). Кросоувърът има три режима на шофиране (Electric Drive, Hybrid Drive и Engine Drive), които се сменят автоматично, в зависимост от ситуацията на пътя и неусетно за водача.
Системата има и четири нива за рекупериране на енергия. За да може HR-V да е по-динамичен, са намалени предавателните числа в трансмисията. Субкомпактният кросоувър HR-V става третият модел на компанията, който ще се предлага в Стария свят изключително с бензиново-електрическа централа e: HEV. Продажбите му ще започнат преди края на тази година.
Ще припомним, че Honda представи ново поколение кросоувър HR-V в средата на февруари. Освен това, заедно с европейската версия на модела, експертите показаха японския му брат близнак Vezel. Третото поколение на HR-V получи изцяло нов външен и вътрешен дизайн и уникалната хибридна настройка e: HEV, повече за която можете да прочетете ТУК.