Някога Toyota произвеждаха мотоциклети - от 1949 до 1960 година. Моделите бяха много различни - както велосипеди с двигатели, така и пълноценни големи байкове. Те се произвеждаха от Toyo Motors. Така че тези мотоциклети не са направени от Toyota, но са направени за Toyota.
Toyo Motors, която между другото няма нищо общо с Toyo Tyres, е основана в Кария, префектура Айчи (Япония). Нейният основател Казуо Кавамата се интересува много от двигателите с вътрешно горене от 20-годишна възраст. Кавамата участва и в разработването на първата кола с предно предаване в Япония, наречена Roland, в процеса на която се запознава с Киичиро Тойода - основателят на Toyota.
През 1942 г., след кратка кореспонденция, Кавамата постъпва на непълно работно време в Toyota Motor Research. През това време той разработва двигателя Bismotor за мотоциклети и този проект, финансиран от Toyota, кара Кавамата да започне производство на мотоциклетни двигатели. Малко след това, през 1949 г., той основава Toyo Motors, която става дъщерно дружество на Toyota.
Toyo Motors се заема със задачата да произвежда прости и евтини мотоциклети, от които следвоенният свят се нуждае изключително много. До 1952 г. производството нараства до над 10 000 велосипеда годишно. Но успехът е мимолетен.
Toyo Motors е измъчван от безкрайни оплаквания относно качеството на мотоциклетите. Причината за това е необичайното решение на компанията да възложи почти цялото си производство на външни изпълнители. Мотоциклетите се сглобяват от компоненти и възли, доставени на предприятието.
При този подход за надеждност не може да става и дума. Инженерите и служителите на Toyo настояват за преосмисляне на бизнес идеята, но Кавамата не проявява интерес. В същото време територията на предприятието е затрупана с дефектни компоненти и възли.
Компанията обаче продължава да съществува, защото по онова време на пазара липсва по-ефективен конкурент. И когато през 1958 г. Honda представи своя Super Cub, търпението на хората с мотоциклети Toyo се изчерпва. С появата на евтина, но надеждна алтернатива, те просто спират да купуват Toyo мотоциклетите.
Коментиран от #2, #6, #20
-7 +39
До коментар #1 от "Японеца":
Защото изискванията на японците винаги са за висок критерий. В това няма нищо лошо-ако японец произвежда мотор или автомобил, то купувача японец ще иска надеждност и функционалност.
-1 +44
Пише само някаква фирма Toyo спряла да прави мотоциклети преди 50 години
Коментиран от #12, #16, #19
-7 +45
Но така и не разбрах, как в същност Хонда са убили производството на мотоциклети?
Коментиран от #5, #7, #15
-4 +33
До коментар #4 от "9фд0д0ф":
Няма и да разбереш. Слагат се такива заглавия само за да отвориш страницата. Вътре текста няма нищо общо
-1 +44
До коментар #1 от "Японеца":
интересно? Не чете ли статията, че тази фирма е поръчвала всичко от външни източници и само е сглобявала. Явно от Тойота не им е пукало много за мотоциклетното производство и не са се заели сами да ги правят. Ако го бяха направили със сигурност щяха да бъдат световен производител с върховно качество, както е при автомобилите. Както идае, важното е, че има Хонда, Сузуки, Ямаха и Кавазаки, които задават стандартите при двуколесните и са световни лидери в тази област без конкуренция.
Коментиран от #10, #21
-4 +9
До коментар #4 от "9фд0д0ф":
и би трябвало да ти се изясни! Ако все още не ти е ясно, значи никой няма между ушите!
-7 +10
-5 +5
-3 +4
До коментар #6 от "Кое ти е":
зле. На Тойота трябва да им забранят със закон да произвеждат каквито и да било МПС. Колите са им о'к първите 2 - 3 години. После започват проблемите. А не са и ефтини.
Коментиран от #11
-20 +5
До коментар #10 от "Много си":
Май не си съвсем добре! На световната сцена няма по задрава кола от Тойота! Това което пишеш важи за гоуф и клонингите му! Ауди12345678, пасат, сеат и Шкода!
Коментиран от #23
-4 +18
До коментар #3 от "заглавие":
Много по лесно е да напишеш статия за някаква идея за кола, задължително от Россия, която винаги ще си остане на чертожната дъска, или Волга ГАЗ 21 с джанти от Мерцедес, седалки от Тойота, фарове от Ауди и двигател от ЗИЛ
Коментиран от #13
-2 +7
До коментар #12 от "Буха ха":
в началото всеки се лута докато намери пътя. Някои още се лутат и пътя им все кАлен, за Газки и Уазки. При японеца дилемата отдавна е решена. За теб колите и световен лидер бъди плюс жипки за саваната и Сибир, за мен коли плюс мотори за Гранд При плюс мотори за Ф1+ що е мотор с ДВГ за какво ли не..ТОЙОТА- ХОНДА
-3 +2
-0 +2
До коментар #4 от "9фд0д0ф":
С качество бе неразбралия скачество
-0 +2
До коментар #3 от "заглавие":
Млийй 32+ са ти лепнали вярно.Ти и другите 32 умници прочетете последните две изречения и ще разберете как Хонда убива Тойота.Ако пак не го разберете ще ви го напиша на бай Ганьовски език.
Коментиран от #18
-4 +3
-1 +6
До коментар #16 от "Умници":
Теб и другите умници- в последните две изречения става ясно, че Тойота са се самоубили, понеже не са направили качествен и евтин мотоциклет.
Ако мен ме мързи да ям, това означва ли, че ти, който не те мъзи си ме убил от глад?
Мозъкааааа, мозъка мърдайте, умници! Че не маски ще ви слагат ами и ще ви вържат със синджир!
-0 +4
До коментар #3 от "заглавие":
И когато през 1958 г. Honda представи своя Super Cub, търпението на хората с мотоциклети Toyo се изчерпва. С появата на евтина, но надеждна алтернатива, те просто спират да купуват Toyo мотоциклетите
-3 +1
До коментар #1 от "Японеца":
за немско не е ниско напораво си е високо ама за хонда си е ниско
-4 +0
До коментар #6 от "Кое ти е":
Зер производителите на коли не поръчват всичко от външни източници...смешник!
Коментиран от #24
-1 +1
-1 +3
До коментар #11 от "Японеца":
Пич,аз съм голям почитател на японските автомобили и особенно Тойота.Откакто продадох Москвича през 1993 съм на тойота.Не смятам да се отказвам от тях,но едно нещо ще ти кажа: Тези Тойтоти сега,по надеждност са стотици светлинни години от онези тойоти преди.Може би все още се държи австралиския модел на Тойота Ленд Крузер 70та серия(79 от нея), но като цяло качеството падна.Предполагам и те като германците разчитат на компонени правени....от под човеци.Така,че ако си мислиш че на нов японски автомобил ще щурмуваш западната част на Африка тръгвайки от Кайро през до Кейп Таун и от там се върнеш по източната част на Африка до Кайро(Изключвам Тойота Ленд Крузер 70та серия)...такова безпроблемно пътуване просто забрави.Съшиото важи и ако си решил да правиш преходи във вътрешноста на Австралия.Виж,за аутобаните на наш Боко биват.
Коментиран от #25
-0 +3
До коментар #21 от "Ха ха":
всичко от външни производители. Поне япомнците не правят така докато немците го правят и най-лошо, че производителите са предимно китайци или бананови републики, като нашата. Примерно Тойота си прави сама двгателите, също трансмисийте, които са Аисин, т.е. Тойота, електрониката им е Денсо, което пак е на Тойота, спиачки, дискове, накладки и т.н. Първо се запознай с някои неща и тогава дрънкай глпости!
-0 +2
До коментар #23 от "бай Спас":
Но колкокчовека познаваш, които си вземат кола да обикалят света? Последната ми Тойота е Приус. Купих я нова, навъртях и над 200 000 км и до този момент освен консумативи не съм пипнал нищо по нея друго, защото всичко е здраво. Миналата година, като направи 200 000 км свалих батерията и замерих всички клетки една по една. Всичко е в нормата. Кажи какво да чакам да ми се счупи според теб! Таксиджиите правят по 1 млн.км. с този модел с оригинални батерии, двигател и трансмисия. Не случайно е предпочитан модел за навъртане на много км защото е безумно здрав. Произвежда се само в Япония между другото.
-0 +0