Отидете към основна версия

51 243 39

Употребявани автомобили с най-здравите автоматици

  • автоматична трансмисия-
  • скоростна кутия-
  • автомобилът на старо

Анализирани са само автомобили с класически автоматични трансмисии

Един от най-важните параметри при избора на автомобил е ресурсът на основните му възли и агрегати. Сред тях е скоростната кутия, която е вторият по важност (а и по цена) агрегат след двигателя. Ремонтът ѝ е сложен и скъп и се извършва в специализиран сервиз. И никой собственик не иска да стига до него, още повече, когато става въпрос за автоматични трансмисии.

В момента е доста трудно да се оцени истинският ресурс на новите скоростни кутии, тъй като те се появиха през последните 5-6 години, но „автоматиците“ от предишното поколение вече са добре проучени. И ако търсите употребяван кросоувър с класическа автоматична скоростна кутия, то не е зле да видите проучването на експертите от ADAC.

Kia/Hyundai

Става дума за шестстепенните трансмисии от семейството A6MF1 / A6LF1, които се монтират на различни модели Hyundai и Kia от 2009 г. насам. Тези превозни средства са оборудвани с 2.0 литрови двигатели. По-конкретно става дума за Hyundai ix35 и Tucson, както и Kia Soul и Sportage. Трябва обаче да се отбележи, че тези скоростни кутии първоначално имаха много проблеми. Те обаче бяха отстранени след модернизация през 2012 година.

Декларираният от производителя ресурс е 180 000 км и в повечето случаи той се изминава без проблеми. При голяма част от екземплярите кутията е безпроблемна повече от 300 000 км, което сериозно се отрази на популярността на корейските марки. Същите агрегати, но с различно име, се използват и в модели на Jeep и SsangYong. Една разновидност на тази трансмисия - осемстепенната A8LR1 / A8TR1 - също е от най -успешните на пазара.

Volvo/Opel/Land Rover/Mazda

Японската трансмисия Aisin TF-80SC / 81SC често се нарича "най-надеждната в света", въпреки че това е спорно. Факт е обаче, че производството ѝ скоро ще приключи. Инсталира се на модели Opel - Astra, Insignia, Zafira, но най-често се среща при Volvo XC60 и XC90, Land Rover Freelander и Evoque, както и при Mazda CX-7.

Кутията може да издържи повече до 350 000 км, но изисква изключително внимателно боравене преди всичко поради не много ефективна охладителна система, която може да доведе до прегряване. Ремонтът на тази трансмисия е доста труден поради липсата на патентован комплект за ремонт на соленоидите. Така че, за да постигнете рекорден пробег, трябва да избягвате големи задръствания през лятото и да сменяте маслото по-често.

Mitsubishi/Toyota

Петстепенният Aisin TB-50LS (известен също като A750F за Toyota и 5AWF за Mitsubishi) се произвежда от 2003 г. Той е създаден предимно за двигатели V6 и все още се използва на Mitubishi L200 днес. Доскоро той беше инсталиран и на Toyota LC, Hilux и Fortuner, както и на Suzuki Grand Vitara. Най-популярен е сред всъдеходите Mitsubishi Pajero.

Производителят на тази трансмисия твърди, че не се нуждае от смяна на масло, но това е по-скоро рекламен трик. Да, това не е необходимо, ако искате постоянно да ремонтирате клапана и други части, страдащи от износване. Ако не искате да се сблъскате с тези проблеми, трябва да сменяте маслото на всеки 50 000 км. Така шансовете да се докаже, че това е една от скоростните кутии, която е в състояние да измине половин милион километра, се увеличават значително.

Renault/Nissan/Mitsubishi

Шестстепенният Jatco JF613E (RE6F01A, F6AJA / W6AJA, AJO за различни марки) излезе през 2006 г. и се използва и до днес. Той се инсталира на Nissan X-Trail и Renault Koleos с двулитрови дизелови двигатели, както и на Mitsubishi Outlander, Nissan Murano и Pathfinder с двигатели V6 2.4 и 3.0. Кутията се счита за изключително надеждна и с дълъг ресурс, но има някои изисквания.

Тази трансмисия не харесва агресивното шофиране и задръстванията, тъй като те ускоряват износването. При по -големи натоварвания маслото трябва да се сменя на всеки две години заедно с филтъра - или на60 000 км пробег. По този начин кутията ще издържи най -малко 250 000 км, докато се наложи някои компоненти бъдат сменени.

Volkswagen

Шестстепенният автоматик на Volkswagen, известен с вътрешнозаводския индекс 09M е модификация на базовия модел 09G, но е значително подобрен. Тази кутия е предназначена за модели със задвижване на всички колела и с двигатели до 3.5 литра. Има много модификации с различни сложни обозначения, но всъщност всички те са вариации на Aisin TF-62SN, разработена по поръчка на Volkswagen.

Декларираният ресурс на производителя е 250 000 км, но много собственици съобщават, че пробегът на колата им достига до 400 000 км, без да поправят кутията. Проблеми възникват при използване на автомобила в задръствания, тъй като слабото звено е топлообменникът, клетките на който често се запушват. Затова се препоръчва да го смените с външен радиатор по време на ремонт и, разбира се, да не пестите от редовна смяна на масло.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 42 гласа.

Свързани новини