9 72840

9 скорости и 8 съединителя: вижте как изглежда трансмисията на Koenigsegg

  • koenigsegg-
  • jesko-
  • скоростна кутия-
  • трансмисия

Скоростната кутия LST Robot е проектирана специално за хиперколата Jesko

9 скорости и 8 съединителя: вижте как изглежда трансмисията на Koenigsegg - 1

Koenigsegg публикува в социалните медии снимки на деветстепенен "робот" или скоростна трансмисия (LST), проектирана специално за модела Jesko. Това, което е любопитно е, че скоростната кутия се състои от шест двойки зъбни колела, осем мокри многодискови съединителя, включително на диференциала, и три вала с пиньон вместо двата в конвенционалните DCT кутии.

9 скорости и 8 съединителя: вижте как изглежда трансмисията на Koenigsegg

Впечатлявящо е също, че съединителите в LST се "затварят" и "отварят" едновременно, за две милисекунди, а смяната на предавката става за 20-30 милисекунди. В този случай кутията може да прескача няколко стъпки, докато стандартните последователни „роботи“ могат да прескочат само до следващата.

9 скорости и 8 съединителя: вижте как изглежда трансмисията на Koenigsegg

LST трансмисията е втората изцяло вътрешна разработка на Koenigsegg след Direct Drive. Компанията смята, че обичайният преселективен "робот" с два съединителя е твърде тежък, така че измисля как да го замени. LST тежи само 90 килограма, с една трета по-малко от конвенционалните DCT кутии. Агрегатът няма синхронизатори, но има осем многодискови съединителя в маслена баня и три зъбни вала.

9 скорости и 8 съединителя: вижте как изглежда трансмисията на Koenigsegg

Необикновеното е, че трансмисията може да прескача няколко предавки наведнъж, когато обикновените DCT преминават само към следващата. Отговорна за това е системата Ultimate Power on Demand (UPOD), която сравнява скоростта на автомобила и оборотите на двигателя и активира предавка, която е полезна за „най-експлозивно“ ускорение. Тъй като всички съединители се отварят и затварят едновременно, смяната на предавките става "светкавично", някъде за 20-30 милисекунди.

9 скорости и 8 съединителя: вижте как изглежда трансмисията на Koenigsegg

Механизмът за превключване на LST е с двоен режим: леко натискане на лостчетата или селектора на трансмисията сменя предавката на следващата, ако го натиснете по-силно, UPOD ще сработи и кутията ще "скочи" на оптималната предавка за ускорение, например, от седма на четвърта. Кутията има общо девет предавки, плюс една задна.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 27 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сега разбрахте ли?

    27 27 Отговор
    Ето защо пазарът се наводни с електрически хипер автомобили. Тази скоростна кутия е практически невъзможно да бъде проектирана дори от мултимилиардни автомобилни концерни, но много лесно се замества дори от аматьори с още един електродвигател към останалите, който тежи наполовина от тази скоростна кутия, но за разлика от нея, не променя въртящият момент при запазване на мощността, а добавя допълнителни 400 - 500 коня и няколкостотин нютон-метра въртящ момент без дори милисекунда забавяне.

    Коментиран от #8, #17

  • 2 Ванката

    33 7 Отговор
    ремонта на такава ще е 300 000 BGN
  • 3 джибри

    19 4 Отговор
    Браво добра работа 👍
  • 4 Ккк

    14 52 Отговор
    Струва колкото БВП на Индонезия и пак е по бавен от Тесла.
  • 5 Алфа Вълкът

    27 6 Отговор
    Брей две предавки наведнъж, моя Опел като му ударя 120км/ч на втора и ръгам направо пета! Или да сваля две предавки за да намаля скоростта.
  • 6 MOTORNOMASLOBG

    24 0 Отговор
    И ако се наложи поправка, може спокойно да се гръмнеш... :D

    Коментиран от #7, #13


  • 7 Не ги мисли

    58 3 Отговор

    До коментар #6 от "MOTORNOMASLOBG":

    Тези които са си купили такъв автомобил, не са го купили за да пестят пари. Ако се прецака скоростната кутия, с гордост ще се хвалят колко стотин хиляди им е излязъл ремонта, но не им пука. Тези които искат да карат по-бързи автомобили без скъпи ремонти си купуват Тесла и се хвалят колко са спестили от гориво и обслужване. Онези първите само биха се изсмели на вторите. Но пък Бай Ганьо им се смее и на първите и на вторите и си мисли, че е по-умен от тях. И даже си вярва. Така, че нека всеки си кара каквото му е на сърце и на джоба.

    Коментиран от #9, #10, #11

  • 8 Asd

    35 7 Отговор

    До коментар #1 от "Сега разбрахте ли?":

    Един електродвигател тежащ наполовина от тази скоростна кутия трябва са тежи 45кг. и ти си мислиш, че това двигателче може да произведе 400-500 коня или "още няколко стотин нютона"..... Да живее онлайн обучението! Друго не мога да кажа...

    Коментиран от #18, #27

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Asd

    2 9 Отговор

    До коментар #7 от "Не ги мисли":

    Добре де, защо не мога да кача сайт с цени, където пише колко струва Тесла и да я зарежда? Ситуацията е точно обратна на това, което пишеш - именно модерномислещите гъзарчета се кефят на Тесла, хората които искат да пътуват евтино и бързо ползват метрото и градския транспорт. Без значение каква кола имат в гаража.
  • 11 дебиле.бг

    9 0 Отговор

    До коментар #7 от "Не ги мисли":

    Марешки има Koenigsegg.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Mr.Nobody

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "MOTORNOMASLOBG":

    Направо на части. 😄
  • 14 аптал Ганю

    41 2 Отговор
    Ще ви кажа разликите между Английския форум, Руския форум и Българския форум: В Английският форум - учтиво се задава въпрос и насреща му се отговара, след което и двамата си благодарят.. В Руският форум - някой пита нещо, отсреща му се отговарят и допълнително се пита нещо друго. След като се отговори на всичко си благодарят... В Българския форум - някой пита нещо... и всички започват да му обясняват колко е прост... тази кутия е триумф на технологията. Та ние Българите на произвеждаме дори пружинки за автоматични хиликалки, при все всички новообразовани ИнжИнери които бълват ВУЗовете. Кажете една Българска марка която е наложена на световният пазар и за която като я видят навън казват - това е Българско...

    Коментиран от #16, #34

  • 15 rado

    14 1 Отговор
    абе колко от коментиращите ще си купят таз машина че,да дават лоши оценки и цени за ремонти
  • 16 Лъжеца вика дръжте лъжеца

    6 17 Отговор

    До коментар #14 от "аптал Ганю":

    Не се ли усещаш, че ти си този, който плюе по българите и им обяснява колко са прости? И това само защото е достатъчно необразован и неинформиран, за да знае колко неща са били изобретени от българи и колко неща се произвеждат изключително от български фирми.

    Коментиран от #23

  • 17 333

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "Сега разбрахте ли?":

    50л бензин тежат 37кг. Колко 500кг са батериите на електромобил, който може да мине същото разстояние? Инвертора и мотора на теслАта са 140кг. V8 със трансмисия сигурно са 400, 450кг. С горивото ще ги докараш колкото батерията на теслАта. Като сложиш и втория мотор става драматична разликата 500 срещу 700кг.

    Коментиран от #24

  • 18 А ти колко мислиш че тежи?

    5 5 Отговор

    До коментар #8 от "Asd":

    Ето ти клип с разглобяването и цитат от статията, защото някои като турбо, са им свършили мобилните данни и не отварят клиповете, и затова се излагат защото не могат да разберат от 10 клипа, даже локацията на фабрика и говорят за различен континент. Други пък не знаят английски: „Това е поглед в действителния PMSRM мотор на задвижващия блок Plaid. Това по същество е задвижващото устройство „Raven“, което само по себе си е преопакован заден двигател на Model 3 PMSRM. Основната промяна за Plaid беше надграждане на ротора за работа с по-висока скорост чрез включващ обвивка от въглеродни влакна, за да предпази ротора от разпадане при 200 MPH/320 KPH. Самият мотор със статор/поле, ротор и корпус тежи само 99 LBS/45 KG. Останалата част от задвижващия агрегат добавя около 110 LBS/50 KG за общо около 210 LBS/95 KG." Model S Plaid е първият и единствен Tesla с три задвижващи двигателя - един отпред и два за независимо задвижване на задните колела. С комбинираната мощност на системата до 1020 к.с. (около 760 kW) автомобилът предлага безпрецедентна производителност, сравнима или по-добра от повечето екзотични супер автомобили. Сред серийните електромобили само Rimac Nevera може да достави повече мощност , но това е доста уникално превозно средство и с различна цел на клиента.
  • 19 Само бензин!!!

    10 3 Отговор
    Браво ето скоростна кутия за спортна кола!!!И стига сте ми ги хвалили тея Тесли .Като ви се карат тролеи,карайте си ги стига подскачахте колко бърза и евтина била боли ме хя!

    Коментиран от #22

  • 20 Българина

    6 0 Отговор
    вижте как ускорява Кьонигсега и един вейрон и ще видите огромната разлика в ск кутии на шведа. уникални са. имат една безстепенна без верига с конвертор
  • 21 Клипа

    2 3 Отговор
    Пускам го отделно защото понякога се чака много време за одобрение от модератор. Както виждаш същият двигател използват и за Tesla модел 3, а четири броя от тези същите двигатели ще използват за камиона, който ще е способен да ускори 40 тона за 20 секунди до 100, а празен ускорява за пет секунди. Също така ще може да поддържа 100 километра в час при доста сериозни наклони и пълен товар, за разлика от някои дизелови баничарки, на които със 700 кг багаж им се налага да катерят Шипка на втора предавка с 20 километра в час. И същите се притесняват от времето на зареждане на електромобил.<p style="text-align: center;"><iframe width="300" height="170" src="https://www.youtube.com/embed/QnmVTlaRTLk" frameborder="0"></iframe></p>
  • 22 Що бе?

    5 3 Отговор

    До коментар #19 от "Само бензин!!!":

    Ти като хвалиш Koenigsegg ще си я купиш ли? В такъв случай какво те бърка че някой хвали Тесла? И той прави същото като тебе.
  • 23 аптал Ганю

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Лъжеца вика дръжте лъжеца":

    добре дошъл в Българският форум приятелю...

    Коментиран от #25

  • 24 Така е!

    0 4 Отговор

    До коментар #17 от "333":

    Никой никъде и никога не е спорил, че бензинът е по-тежък от батерията. Само че "малко" си увеличил теглото на двигателят с трансмисията. Както виждаш от следващото мнение, двигателя заедно с цялата трансмисия включително диференциала и охлаждащия блок тежат само 95 килограма, колкото тежи скоростната кутия от статията, а не както твърдиш ти 450 кг. А добавянето на тези допълнителни 95 кг, подобряват а не влошават съотношението тегло мощност и съответно подобряват пътното поведение на автомобила. Подобряват и надежността, защото само с два работещи от четирите си двигателя, камионът на Тесла все още бие по динамика дори най-мощните дизелови камиони и може безпроблемно да продължи пътя си.
  • 25 Нямаше нужда

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "аптал Ганю":

    Още от написаното видях, че си българин. Поне потърсили Дали пък случайно няма поне едно българско изобретение преди да ми сложиш двата минуса? Или освен чушкопека няма друго, казваш. Докато не ти се промени мисленето, че за нищо не ставаш, защото си българин, България няма да се промени.
  • 26 ТRIF

    7 6 Отговор
    Преди време посетих музей на авиацията. Имаше доста бутални двигатели за самолети. Кой от кой все по най. Все шедьоври на инженерната мисъл. Но никои от тях не се ползва днес. Та така и за този конвертор на въртящ момент в статията. Каквито и подобрения да изваждат за автомобилите с ДВГ вече е твърде късно. За следващите 15-20г електричките нямат алтернатива.
  • 27 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #8 от "Asd":

    Боли , нали ?? Ама наистина под лъжичката направо те срязва !! Да осъзнаеш колко ПЪТИ електродвигателя превъзхожда допотопния пушилник дори по тези показатели !! И не е само това , не само теглото , РАЗМЕРИТЕ също са в пъти по-малки !!! Затова скоро ще има двигатели ВГРАДЕНИ в колелата по 400-500 коня и без течно охлаждане , което вече ще е върховната подигравка със недоразумението на любимия ти Ото , хахах !!

    Коментиран от #30

  • 28 Васил

    3 6 Отговор
    Това е просто голяма недомислица и загуба на време за такава сложна кутия при положение че не електричките не им трябва.

    Коментиран от #29

  • 29 Не разбираш философията

    9 2 Отговор

    До коментар #28 от "Васил":

    Тези автомобили се произвеждат заради самата идея за нещо сложно и съвършено от инженерна гледна точка, а не за да са практични евтини и дори въобще да се карат. Това е по-скоро произведение на изкуството.
  • 30 Софиянец

    6 2 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    И баммм в дупките на Фандъкова и смяна на двигател :)

    Коментиран от #31

  • 31 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #30 от "Софиянец":

    Тц , не позна , потърси в чичко Гугъл Лордстаун моторс и ще видиш бъдещето и то скорошното ! И това пак е само първа стъпка , не показва и една стотна от потенциала !!
  • 32 един от многото

    6 1 Отговор
    Само питам. Това съединител , не ели амбреаж или още , долен , ляв педал. Защото ако е така , то тази кола прилича повече на гей клуб!

  • 33 Иво

    4 2 Отговор
    За къде бърза толкова собственика?? То милисекунди, то съединители...Отговарям: бърза за отвъдното, където времето е спряло за винаги....
  • 34 небрежнев

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "аптал Ганю":

    Нямаме наложени в света търговски марки и производства, защото сме малка страна. Кажи ми една световна марка на страна с 7 мил. население. Световни продукти са българското киселото мляко и розовото масло. Имаме топ производители на велосипеди: Drag, Leared, Maxcom; БГ изделия се интегрират в световните марки - мултимедията на Мерцедес се проектира, програмира и произвежда тук. Сигурно ще се изненадаш, че: скоростните кутии на Тойота, Пежо, Рено и Хонда са изобретени от Румен Антонов; изобретения като телефонния секретар, въздушна възглавница, незапалимия бензин са измислени от Асен Йорданов; космическите лиофилизирани храни са измислени от Цветан Цветков и се произвеждат в БГ за МКС и днес; Петър Петров е измислил ръчния електронен часовник; Георги Наджаков е създателя на копирната машина и фотоволтаични панели; Димитър Пасков изобретява нивалина, с който са спасени от полиомиелит милиони хора. Днес водещи инженери в SpaceX са българите: Маргарита Маринова, Олег Велев и Кирил Дончев; захранването на адронния колаидер в Церн е проектирано от учени в БАН. Милиардерът Влад Тенев е собственик и създател на платформата Робинхуд...

    Коментиран от #36

  • 35 Шофьора

    3 2 Отговор
    Върховно ей това се вика наука и инженерство.
  • 36 Аламинут

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "небрежнев":

    Ангел Балевски е изобретил центробежното леене.Красивите джанти на колите са от тази технология. Мисля, че французите са ( взели) патента.Беше социализъм и не съм сигурен за начина по който е продадено ноухау- то.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Антон

    2 2 Отговор
    Гледам из коментарите, споменавата теслата, кое бавно, кое бързо. В тази трансмисия има повече инженерна мисъл, механика и знанкя, колкото няма във всичките модели на тесла взети заедно. Така че малко по-спокойно го давайте с определенията,че нито на тесла ще се качите нито на кьониг
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Кози

    0 0 Отговор
    Ама тя досущ като моето DSG