Румънският производител на бюджетни автомобили Dacia вече разработва третото поколение на кросоувъра Duster. Според информация от largus.fr, новият Duster ще получи хибриден силов тракт.
Третият Duster ще използва платформата CMF-B и ще се появи не по-рано от 2024 година. Заедно с обновяването на външния вид ще дойдат и радикални промени в техническата част.
Автомобилът ще получи хибридно задвижване E-Tech, което вече се използва на модели на Renault като Clio, Megane и Captur. При моделите на Renault обаче, хибридният тракт е базиран на 1.6-литровият атмосферен двигател.
В Duster румънците планират да построят цялата хибридна система, базирана на 1.2-литров турбо двигател, който има индекс HR12, или на базата на атмосферния 1.8-литров (HR18), работещ по цикъла на Аткинсън.
Интересното е, че и двата двигателя сега се произвеждат в испанския завод на концерна и ще дебютират като част от хибриден силов тракт в новия Kadjar, като това се очаква да се случи през 2022 година.
Според непотвърдена информация, първият вариант ще развива мощност от 200 конски сили, докато втората версия ще има мощност от 280 конски сили. Засега няма официални данни и за останалите техническите характеристики на бъдещия Duster, като е възможно е те да се променят коренно.
Струва си да се подчертае и възможността за използване на такива хибридни силови трактове от цялото подразделение Dacia. През 2024 година трябва да излязат седемместният кросоувър Dacia Bigster и новото поколение Lada Niva, които до голяма степен ще делят компоненти и възлите. Така вероятно и новата Niva може да се превърне в хибрид.