Топ мениджърът Денис ле Вот, който оглавява подразделението на Renault Group, което включва Dacia и руската Lada, говори за бъдещите иновации пред румънското издание на AutoExpert. По -специално той сподели подробности за третото поколение Duster, което ще бъде разработено в Румъния, но с участието на чуждестранни специалисти, включително от Русия. Общо четири хиляди инженери и 2.7 хиляди специалисти в други области ще участват в проекта.
Както бъдещият Duster, така и новият кросоувър Dacia Bigster, обявен преди няколко месеца, ще бъдат изградени върху модулната платформа CMF-B, която също ще се използва от автомобилите Lada през 2024 г. Bigster ще бъде по-голям от Duster: дължината му ще бъде около 4.6 метра срещу 4.3 метра за новия Duster.
Моделите ще бъдат позиционирани по различни начини. Duster е предназначен за ролята на SUV със задвижване на четирите колела, а Bigster ще бъде по-скоро кросоувър - просторна кола с висока позиция за сядане, достатъчно удобна за дълги пътувания. Плюс това, дизайнът на Bigster ще бъде „готин“, както се изрази Денис ле Вот, за да поддържа интереса на купувачите от Германия, докато Duster ще е "по-суров". Той не показа изображения на Duster, но увери, че появата ще впечатли всички.
Също така топ мениджърът каза, че се планира разработването на шест варианта на Duster за различни пазари (говорим за адаптиране на автомобила към условията на конкретни държави), чието производство ще бъде установено в четири завода. В същото време проектът се счита за румънски и ще бъде контролиран от Renault Technologie Roumanie (RTR).
По предварителни данни новата Dacia Duster ще бъде показана през 2024 г., а Bigster ще се появи през първата половина на 2025 г. В същия период се очаква и дебютът на следващото поколение Lada Niva, което ще е на същата платформа.