В социалистическия лагер на практика нямаше спортни автомобили, но отделни ентусиасти се опитваха да създадат ярки купета. Един такъв специалист е българин, а ние, предвид факта че нямаме никакво автомобилостроене, трябва да се гордиим с това. Става дума за българската кола "София".
Така нареченото Coupe Sofia е рожба на българския дизайнер Велизар Андреев. Автомобилът е показан за първи път на изложение в нащата спрана, като годината е 1981-а. Точно преди 40 години у нас се ражда една доста интересна за времето си спортна кола. Най-впечатляващ е дизайнът ѝ.
Спортната кола, носеща името на нашата столица, е построена върху тръбна рама, а каросерията е изработена от подсилено фибростъкло. Двигателят е заимстван от ВАЗ-2101 или колата, позната у нас като "Жигули". Този двигател дава възможност на "София" да развива една доста прилична максимална скорост от 140 км/ч.
Пет години по-късно се появява и модернициран вариант, наречен "София-Б". Тази кола се появява с 1.6-литров двигател, също заимстван от руските "Лади". По-конкретно този на "София-Б" e от ВАЗ-2106. Тук вече максималната скорост е 200 км/ч, а колата разполага с врати от типа "крило на чайка" и с кожен салон.
През 1989 година спортното купе дори е пуснато в серийно производство. Идеята е от първата серия да бъдат произведети 200 автомобила, но заради настъпилите радикални промени в политически план, ентусиастите, занимаващи се с производството на "София" успяват да направят само 12.
Любопитно е още, че две или три от колите "София" дори са оборудвани с турбокомпресор. За съжаление този проект остава в историята и днес в движение са останали само няколко купета. Повечето от спортните автомобили не са в движение, а тези, които са в добро състояние могат да се видят на някои от ретро парадите.