Тунинг ателието Brabus представи програма за подобрения на електрическия лифтбек Mercedes-Benz EQS 450. Интересното е, че тунинг специалистите не са докоснали електрическия тракт на колата, но сериозно подхождат към аеродинамичните елементи. Нови такива от въглеродни влакна, различни джанти и иновационно собствено устройство за управление на въздушното окачване са в основата на по-добрата аеродинамика. Подобренията намаляват повдигането с 40 процента и най-важното - коефициентът на въздушно съпротивление с допълнителни 7.2 единици.
Колкото и да е странно, Brabus вече има няколко електрически автомобила в своето портфолио. Всичко започна с експерименти върху Tesla. След това, през 2020 г., базираната в Ботроп фирма показа пакет от подобрения за Mercedes-Benz EQC , а през пролетта на 2022 г. „пипна“ Porsche Taycan . Сега те обръщат сериозно внимание на електрическата S-Klasse - най-аеродинамичния автомобил в света. С разработване на нова аеродинамика и инсталиране на ковани джанти Monoblock, както и с добавка на модул за управление на въздушното окачване SportXtra към Taikan, те правят EQS още по-обтекаем.
Сега, Mercedes-Benz EQS 450+ от Brabus е оборудван и с нов преден спойлер от въглеродни влакна. Това помага не само за намаляване на коефициента на съпротивление на въздуха, но и на повдигащата сила, действаща върху предната ос на електрическия автомобил при движение с висока скорост.
Втората важна промяна е, че EQS добавя вентилационни отвори в арките на калниците, дифузьор и заден спойлер. Заедно тези елементи намаляват повдигането от въздушната струя с цели 40 процента. И накрая, 22-цоловите ковани джанти Monoblock M и модулът за понижаване SportXtra (до -15 мм отпред и -25 мм отзад) намалиха и без това ниския коефициент на въздушно съпротивление Cd със 7.2 процента.
Разбира се, Mercedes-Benz EQS може да бъде поръчан и с характерния интериор на Brabus Masterpiece и с различни аксесоари. Сред тях са алуминиеви педали, прагове и велурени стелки. Но няма увеличение на мощността на електрическия тракт, въпреки че те вече имат разработен силов пакет за електрическите Mercedes-и. Това е комплектът E-PowerXtra, който повиши мощността на EQC 400 4Matic от 300 на 310 киловата (от 408 на 422 к.с.) и от 765 на 830 Нм въртящ момент.
Доработената и свръхаеродинамична електрическа S-Klasse струва 173 890 евро. За сравнение ще кажем, че стандартният EQS 450+ се продава в Германия за 107 326 евро, а най-наточеният заводски Mercedes-AMG EQS 53 4Matic + за 152 546.