Зарядните станции за електромобили страдат от все повече проблеми. Всичко се дължи на дефектни станции, софтуерни повреди и вандализъм, което прави зарядните устройства ненадеждни - потребителят не може да бъде сигурен, че ще зареди електрическата си кола.
Според информация на JD Power Electric Vehicle Experience Public Charging Study, цитирана от Automotive News, броят на неуспешните опити за зареждане се е увеличил от 15 процента през първото тримесечие на 2021 г. до повече от 21 процента до четвъртото тримесечие на 2022 г. В най-лошия случай почти две от пет посещения на зарядни устройства (или 39%) са неуспешни.
Проучването включва повече от 26 500 опита за зареждане на зарядни устройства от ниво 2 и ниво 3, като само един оператор (не се посочва кой) не е имал почти никакви повреди в зарядните си устройства и е с процент на отказ от само 3%. JD Power обаче не разкрива кои мрежи имат най-добри и най-лоши резултати за надеждност.
От всички анкетирани, които не са успели да заредят превозните си средства миналата година, повече от три четвърти са заявили, че не са успели да заредят батериите си, защото зарядното устройство не работи. Други причини за неуспешни опити за зареждане на електромобил от обществена зарядна станция включват софтуерни сривове, грешки при обработката на плащанията и вандализъм.