Много общини в Германия спират инициативите, които насърчават гражданите да купуват електрически автомобили. Така например в някои германски градове паркирането на електрически автомобили вече е платено, пише The Mayor.
Местните власти обясняват, че безплатното паркиране е един от стимулите за популяризиране на екологичните превозни средства, но липсата на инфраструктура и зарядни станции, както и увеличения брой на електромобилите води до прекратяването му.
Властите на град Нордхорн, например обясняват, че през 2019 г. в общината са регистрирани само 35 електрически коли, а през 2022 г. - тази цифра се е увеличила до 1000. Град Брауншвайг, който въведе безплатно паркиране за електрически автомобили още през 2014 г., също се отказва от тази практика поради големия брой електромобили и липсата на достатъчен брой зарядни станции.
Въпреки че данните показват, че делът на електрическите автомобили в Германия нараства, те все още са далеч от доминиращ фактор. Тенденцията обаче е красноречива. Според Statista през 2018 г. електрическите автомобили представляват едва 0.3% от общия брой автомобили в Германия. Това се увеличава до приблизително 0.5% през 2019 г. и се удвоява до 1.2% през 2020 г.
Според прогнозите, ако тази тенденция продължи, електрическите превозни средства ще представляват 11.1% от общия брой автомобили в Германия през 2025 г., а до 2030 г. този брой ще нарасне до 24.4%, което все още е доста под половината, но въпреки това ще доведе до отпадане на всички привилегии за електромобилите в страната.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт
Коментиран от #13
08:57 24.03.2023
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
кака вече не дава без пари ❗❗
08:57 24.03.2023
3 айде
08:57 24.03.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Смех 😆🤡🤣
Коментиран от #14
09:04 24.03.2023
6 Гост
09:06 24.03.2023
7 Абе...
09:07 24.03.2023
8 Дизел са марка дънки
09:18 24.03.2023
9 Електротехник
То от измамния запад кокво друго да очакваш освен измама...
Производителите нобиха едни пари за разработки, урсулата с политически ход им помогна да си ги избият като зарибиха хората чрез субсидии да ги купуват, видя се че електричките не стават и след още малко време ще станат непродаваеми
Очаквайте следващата ,,зелена,, сделка, т.е. измама
Коментиран от #10, #11
09:53 24.03.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Така е
До коментар #9 от "Електротехник":
Голяма измама се оказаха електричките. Оказа се че замърсяват въздуха повече отколкото дизеловите автомобили според някои проучвания на учените. Освен това са адски скъпи и живота им приключва след три-четири години, а при лека катастрофа директно ги бракуват. Не стига че има недостиг на ток още сега, а ако има повече електромобили ще стане режим на тока и ще стане 2 лв за киловат. Трябва да ги забранят със закон.Коментиран от #12, #23
10:26 24.03.2023
12 Смех 😆🤡🤣
До коментар #11 от "Така е":
Замърсяват повече.от дизела а стига бе то ше излезне че замърсяват повече и от въглищата и парната машина10:30 24.03.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Ти каква кола караш?
До коментар #5 от "Смех 😆🤡🤣":
Марка и горивна система ме интересува? А, и дали пуши като даваш газ?Коментиран от #19
10:54 24.03.2023
15 Така е
Коментиран от #16
10:55 24.03.2023
16 ДВГ форевър
До коментар #15 от "Така е":
Не само че няма да нарастват а вече и започнаха да намаляват продажбите на електромобили в световен мащаб. До две-три години никой вече няма да купува електромобили. Можеш да излъжеш народа за година с манипулации и пропаганда за две-три години. След 5 години вече повече да са се усетили и след още някоя година никой вече няма да се връзва на тези лъжи и пропаганди за електромобилите. Ще си останат скъп нишов продукт за богаташчета.11:21 24.03.2023
17 Турбо
Коментиран от #18
11:34 24.03.2023
18 Така е
До коментар #17 от "Турбо":
Тесла вече няма ръст на продажбите, а даже започна спад. Очаква се тази година да продадат 50% по-малко електромобили в сравнение с миналата и ще се изправи пред дългоочаквания фалит. Един по един започват да закриват цеховете във фабриката в Берлин и освобождават работници12:32 24.03.2023
19 Ще ти
До коментар #14 от "Ти каква кола караш?":
отговоря вместо него - никаква!!!Мишето не смее да се изкаже и само се подава от дупката да изплюе някоя измислица и пак бързо се крие….
Коментиран от #21
13:04 24.03.2023
20 Емил
15:08 24.03.2023
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Баща ти
До коментар #21 от "Смех 😆🤡🤣":
Ще набараш само вибратора си,джендииии15:12 24.03.2023
23 Мъжа на урсула
До коментар #11 от "Така е":
Аз имам и дизелова 7-er ЕВРО 6 и електричка MINI Cooper.Електричката е готина само за града - малка, 184 коня, целия въртящ момент е наличен на момента, не ползваш спирачка защото на силната рекуперация от 110 км/ч надолу забива муцуната и зарежда батерията. И до тук с предимствата.
За да е евтино има обаче много условности - караш само в града, извън града дори със 120 харчи много и бързо яде батерията, ограничена е на 150 км/ч, партидата трябва да ти е на частно лице, даваш 1000 лв за зарядна станция и зареждаш единствено и само на нощна тарифа, 30 ст. Дневната тарифа обезсмисля електричката защото за частни партиди тока през деня е 90 ст, колкото е и на суперчарджърите.
А така излиза по-скъпо, отколкото да караш дизел
За дълъг път АБСУРД. Големите батерии ти показват че имаш заряд за 500 км но ако я караш със 110.
Над 120 тия 500 км се стопяват на 200. Зареждането дори на бърза станция в Германия е 1 час от 30 до 100%. И не е евтино.
Коментиран от #24
17:41 24.03.2023
24 Проба грешка
До коментар #23 от "Мъжа на урсула":
Пробвал си с mini cooper на ток? Как мина пробата? Правилната електричка ли си избрал? Че като гледам от други марки и модели са доволни хората.А суперчарджер не е вид зарядна станция, а марка зарядни станции на които засега в Германия май зарежда една единствена марка автомобили и то на по-ниска цена, отколкото ти зареждаш у вас на дневна тарифа. Тази марка автомобили зарежда на supercharger с 250 киловата мощност, което означава 40 киловатчаса с които се минават над 200 км с магистрална скорост от 130 км в час за малко повече от 10 минути, като това е само половината батерия. Тоест ако спираш на всеки 200 км, за един час ще заредиш пет пъти по 200 километра - около 1 000 км пробег за час зареждане. Разбира се и при тази марка имаш ограничение на скоростта, но то не е на 150 км в час, а на 260. Струва приблизително колкото мини купъра. Дали не си се минал?
21:37 24.03.2023
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 СВОБОДЕН
МИСЛЕТЕ ХОРА.
10:25 25.03.2023
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 незнайко
16:25 02.04.2023