Отидете към основна версия

55 645 75

Разораната целина или какво се случва с новия завод за автомобили в Ловеч

  • e.go-
  • завод-
  • ловеч

По план проектът трябваше да е почти готов, да бъде реализиран на територията на завод “Балкан” АД в Ловеч и цялостната инвестиция да е около 280 милиона евро, но само по план...

Помните ли, че в началото на месец юли 2021 година, тогавашният министър на икономиката Кирил Петков и германската компания за производство на автомобили - Next.e.GO подписаха меморандум за производство на коли, което трябваше да стартира в индустриалната зона на град Ловеч. Германците дори докараха няколко елктромобила в София, за да покажат какви коли ще се сглобяват в Люляковия град.

Сега, близо две години по-късно, завод за автомобили в Ловеч няма, а голяма част от местното население не е сигурно каква точно е съдбата на проекта и дали изобщо ще бъде построен завод за автомобили на тази територия. Официалната информация около проекта е оскъдна, но според това което се вижда на строителната площадка (вижте снимките), теренът единствено е заравнен и изчистен от буйната разстителност, която го бе налегнала през последните десетилетия.

По план първата копка на завода трябваше да е през месец март 2022 година, а след това бе отложена за юли месец 2022 година, но официално няма информация все още да е направена такава. За сметка на това, точно до тази разчистена територия започна изграждането на друг проект - за огромен фотоволтаичен парк, който граничи с мястото на което трябва да се намира заводът. Изглежда, че изграждането му вече е във финалната фаза, но дали тези фотоволтаици ще имат нещо общо с евентуалния бъдещ завод, към момента е мистерия.

Що се отнася до самия завод за автомобили, по план той трябваше да е напълно готов в края на 2023 година, но вероятността това да се случи, поне на този етап, изглежда нулева. Също такъв е и шансът да бъдат изпълнени и другите обещания, а именно започване на производство през 2024 година и работа на пълен капацитет през 2025 година.

Според подписания меморандум държавата трябва да осигури помощ от 34 млн. евро, но само ако до 2024 година има производствени активи в експлотация и 250 работни места, а до 2027-а най-малко 10 000 продадени автомобила и 365 работни места. Отново, поне към момента това изглежда, че няма как да се случи. Както всъщност и всичко останало в милата ни родина.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 107 гласа.

Свързани новини