18 Юли, 2021 13:00 25 292 62

Подробности за фабриката за ел.коли край Ловеч

  • e.go-
  • завод-
  • електромобили
Подробности за фабриката за ел.коли край Ловеч - 1

От "Automotive Cluster България" изнесоха нова порция информация, свързана с построяването на фабриката за електромобили на e.GO у нас. Според нея, новото съоръжение ще бъде кибер-физичен близнак на интелигентната, базирана на принципите на индустрия 4.0, фабрика в Аахен, Германия, която е първата по рода си напълно свързана цифрова микрофабрика в BEV индустрията, използваща способите на ‚интернета на производството‘ и усъвършенствана автоматизация. Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия.

Очакваната инвестиция на компанията, която ще работи в България – Next.e.GO България, ще е в размер на около 280 млн. лв. (140 млн. евро). Производственият капацитет ще бъде 30 000 електрически автомобила годишно, като в региона ще бъдат създадени до 1000 нови работни места. Проектът ще бъде реализиран на територията на завод „Балкан“ АД в гр. Ловеч, а началото на серийното производство е планирано за първото тримесечие на 2024 г.

Фабриката ще произвежда един от най-устойчивите градски електрически автомобили- E.GO Life, в Cross и Sport модели. Всички BEV автомобили e.GO са базирани на издръжливата алуминиева рамка space frame и са изработени от възобновяеми полимерни материали. Tози подход елиминира нуждата от традиционните Пресшоп и Пейнтшоп (цехове за пресоване и боядисване), което позволява по-екологична и икономически устойчива система за производство в микрофабрики. По този начин e.GO Mobile ще революционизира производството в автомобилната промишленост, като сведе до минимум екологичния си отпечатък и повиши капиталовата си ефективност.

Подробности за фабриката за ел.коли край Ловеч


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 63 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 русенец

    84 8 Отговор
    Като стане и ако стане - ще ръкопляскам. Иначе въпросната фирма има два фалита в Германия. При трети ще забранят на ръководството и да прави бизнес там. Подобен случай случай имахме в Русе с немска фирма за производство на промишлени топлообменници. В Германия имаха два фалита, преместиха производството в Русе. Тук също затвориха и заминаха за Индия.

    Коментиран от #15, #26, #38

  • 2 БАЙ Х@Й ‼️

    65 11 Отговор
    Германска фирма на не.меца Али !!!!

    Коментиран от #6

  • 3 БАЙ Х@Й ‼️

    52 6 Отговор
    Нищо лично ::::: "Оказа се, че зад фирмата, представена в София от шефа на борда на директорите Али Визваеи, стоят богати собственици от албански произход. Те са започнали бизнеса си с перални втора употреба, с които са прали униформите на умиротворителните военни сили в Косово."

    Коментиран от #8

  • 4 незнаещ

    66 4 Отговор
    За такава покрита моторетка 20000 евра няма да дам. 120 км пробег и 10 часа зареждане.
  • 5 русенец

    84 13 Отговор
    В Ловеч се произвеждаха едни китайски недоразумения и които от тях се купиха от държавата - с това си и останаха. нали разбирате, че в момента ел.джип на Дачия , който изминава почти три пъти повече от сапунерката, която ще произвеждаме, в момента е с 1/3 по-евтина от нея. Зад Дачия са Рено, Нисан и изобщо фирми със стотина години история. Тези са никои в буквалния смисъл на думата. Кой ще им купува продукцията, която е безбожно скъпа? Държавата? С Данъците ни? Нещо ми мирише отново на Грей Уолт и Ровър-Маестро.

    Коментиран от #10

  • 6 Жоро

    19 11 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Да ама немеца Али не ни кара да работиме инженерна работа за 700 евро за разлика от Българина Ганьо с Г-класата

    Коментиран от #29

  • 7 Последния Софиянец

    25 28 Отговор
    Кирчо Петков за премиер!

    Коментиран от #50

  • 8 гост

    28 18 Отговор

    До коментар #3 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Фабриката така или иначе ще е за почти 100 % износ , щото в България такъв тип кола на такава цена е почти непродаваема !! Още повече преди да е построена ще е налична електрическата Дачия Спринг , почти двойно по-голяма на почти два пъти по-ниска цена ! Но за големите европейски градове си има пазар , всеки електрически Смарт примерно струва повече ,а е с две места ! Така че никой не се цели в българския пазар , това просто е възможност за експортно ориентирано производство със в близко бъдеще компоненти 100% българско производство ! Само ще напомня , че завода за електромотори в Троян също е на Домусчиеви , алуминиевите профили са български , а пласмасовите панели на каросерията може да произведе почти всяка фирма за пласмасови изделия ! Остава единствено в Ловеч да направят и една фабрика за батерии и цикъла е пълен !

    Коментиран от #9, #14, #27, #32

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Габровец

    7 33 Отговор

    До коментар #5 от "русенец":

    Би ли пояснил кой точно е ел. джипът на Дачия, който струва 2/3 от 20000 евро? П.С. Това че Рено са на 100 години, означава ли, че произвеждат качествени изделия, или че ще съществуват докато се построи завода в Ловеч примерно...

    Коментиран от #11

  • 11 хехехе

    15 3 Отговор

    До коментар #10 от "Габровец":

    какво разбираш под качествено изделие?
  • 12 ХА ХА

    25 5 Отговор
    Ще правим електрически трабанчета , но с тези слаби батерии ще има яко бутане .
  • 13 pbdan

    26 2 Отговор
    Не може 2 такива играчки да струват колкото една Тесла. Все едно един Мерцедес да струва колкото 2 Трабанта. Всъщност Трабанта е за 4 пътника, а не за 2.
  • 14 Грета Тунберг

    17 4 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Скъпи,ще ми подариш ли такава кола?
  • 15 Аха

    22 5 Отговор

    До коментар #1 от "русенец":

    Айде поне фабриката след това да оставят! Иначе нещата на там вървят с тези коли! Освен, ако правителството не задължи всяко семейство да купува тази кола! Иначе не виждам да има голям интерес към нея!

    Коментиран от #36

  • 16 Хихи

    21 4 Отговор
    Вижте, аз не виждам голяма разлика между нашата и Ситроен Ами освен цената, която за Ситроена е 6 хиляди евро! Как мислят ще се продава?

    Коментиран от #48

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Хихи

    13 4 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Горе съм качил видео! Размера и класа е горе-долу сравним със Ситроен Ами, а цената на Ситроена е 6 хиляди евро! С кого ще се конкурира нашата кола? С тази цена?

    Коментиран от #21

  • 19 Гошо

    22 6 Отговор
    Кой го боли какво ще ги правят колите и кой щял да ги купува?!?! Важното е да се направи работещ завод, нещо да се произвежда тук, да има работа!!! Ловеч беше 60000 със заводи и предприятия а сега прилича на Припят!

    Коментиран от #28

  • 20 гост

    16 12 Отговор
    За всички специалисти тука , немския пазар на автомобили е от 3-3,5 милиона продажби годишно !! При 85 милиона население !! Тоест по 1 продаден автомобил на 24-25 човека ! За България дори при същите доходи това значи 260 000 продажби годишно , а при 50% по-ниски доходи около 130 000 годишно !! От ВСИЧКИ марки , които в световен мащаб държат не повече от 4-5 % пазарен дял , тоест за България това значи 5-6 000 продажби за НАЙ-ПОПУЛЯРНИТЕ марки , за другите може и под 1000 !!! Тоест НЯМА и няма да има марка , която да прави завод специално за българския пазар , дори за балканския пазар няма да има !! Всеки един завод се прави минимум за пазара на ЕС , ако не за света !! Просто целия балкански полуостров няма и половината от населението на Германия , да не говорим за доходите и !! Так че спрете да си мечтаете за някакъв измислен завод , дето да произвежда по 5-10 000 бройки и то на цената на мотоциклет , та да си ги купите вие !!! По-добре мислете да се квалифицирате за и да произвеждате като немци , щото един работник в завод в Германия произвежда от 3 до 5 пъти повече от същия в България , а на всичкото отгоре със три пъти повече разход на енергия и материали от немския !! Затова един такъв завод ако поне има същия разход на енергия и материали като близнака си в Германия , това е безценно !!

    Коментиран от #23

  • 21 гост

    10 13 Отговор

    До коментар #18 от "Хихи":

    Размера няма нищо общо , първо Ситроена е двуместен и почти без багажник , а това е четириместно ! Второ Ситроена е с двигател 8 (осем) конски сили и батерия 5,5 квтч , тоест максимална скорост 45 км/ч и пробег ПОД 100 км , ама много под 100 ! А варианта за производство в България е със 30 квтч батерия (6 ПЪТИ по-голяма) и пробег 250-300 км , както и максимална скорост над 100 км/ч , макар че едва ли някой ще я ползва !! А цената предполагам е основно заради батерията , так че в бъдеще може да спадне значително !

    Коментиран от #22, #24

  • 22 Грета Тунберг

    11 5 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Скъпи искам такава кола.Спориш само за коли,на мен кога ще ми обърнеш внимание.За мекия ти инструмент има лечение скъпи.
  • 23 Ибреее

    22 5 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Айде стига с тая пропаганда колко много работели другите в сравнение с нас. Тоя завод сега ще го правят немците, със съответната производителност по техните стандарти. Процеса е максимално автоматизиран, така че тези които работят там не е необходимо да са инженери. Само че завода се прави тук защото е по евтино, никой няма да дава заплати по 2 3 хиляди евра.
  • 24 Не си разбрал бе гофри.

    17 3 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Ти вярвяш ли че 4-ри човека ще влезнат вътре и къде видя пробег от 300км та то бмв и3 не прави такъв та това ли

    Коментиран от #44

  • 25 Хо хо хо

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    консгруктивно мислиш ли че нашият "шедьовър" може да фдигне над 50км/ч което го прави конструктивно непригодньой за извънградско а за в града само къв е пробега не е от такова значение.
  • 26 Тази фирма

    25 4 Отговор

    До коментар #1 от "русенец":

    е компилация на братя Домусчиеви и шиптъри. Фабрика няма да има, просто ще се точат пари от Европа и нашия бюджет. Всичко друго е ала бала.
  • 27 Не,не напомняш,

    26 4 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    а пишеш откровени лъжи. Бившият"Елпром" -Троян е полуразрушен и не произвежда нищо и не е на Домусчиеви,а на един приватизатори, който в момента е в затвора - Банев. Другия завод за ел.мотори в Ловешко е"Елпром"-Тетевен. Също неработещ и разграбен. Това е поредната нагла кражба на бюджетни пари от Домусчиеви.

    Коментиран от #41, #59

  • 28 Ами там

    17 1 Отговор

    До коментар #19 от "Гошо":

    е проблема,че точно Домусчиеви докараха Ловеч до този хал и нищо няма да се прави. Не вярвайте на партенки пуснати от крадливи олигарси.
  • 29 отворко

    13 3 Отговор

    До коментар #6 от "Жоро":

    Този не е германец а е албанец! Разрови се из нета и прочети с какво се е занимавала тяхната фамилия и със кой са съвипускници от сегашното правителство!! Аз на албанец вяра нямам!

    Коментиран от #33

  • 30 Коко

    7 3 Отговор
    Ще има ли завод за рециклиране на батериите или ще ги копаме като радиоактивните отпадъци?Защо в Франция карат и после хвърлят цялата кола. Пак ли ще я тровим Българията за да печелят други?
  • 31 Русенеца фалира

    4 6 Отговор
    Това ще е краят на Sin Cars !!!!!!!
  • 32 Тъпият селяни

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Първо А-строенето се учи, после се чиракува, после се работи и нощем, и накрая се коментира, градски легенди са Завод за батерии в Ловеч, пълна неграмотност, благодаря.
  • 33 Жоро

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "отворко":

    Не ме интересува какъв е и кой е. Аз храна семейство, Ганьо ми се подиграва за 700 евро, сега работа за американска фирма във София и взимам 5к лв и си гледам децата спокойно.

    Коментиран от #35

  • 34 Да го подържиш

    2 8 Отговор
    Преди години мой колега закупи Мускал2141 от Ловеч, подкарахме го и на баира за София изпуши(току що закупен). Та тия моторетки сега, моля да се прекарват с автовоз, че на баира няма контакти и ще задръстят пътя.

    Коментиран от #37

  • 35 гост

    11 5 Отговор

    До коментар #33 от "Жоро":

    Значи нищо не си разбрал , този е мошеник нито завод ще има нито работа и заплати!
  • 36 куку руку ку

    5 3 Отговор

    До коментар #15 от "Аха":

    За втора, градска кола, защо не? Пазарска количка с моторетка...
  • 37 Дърт льохман

    2 7 Отговор

    До коментар #34 от "Да го подържиш":

    Недей да лъжеш, че ти се пише на изчезващия животец. От москвича по- корава кола няма, а и ловешките си бяха добра сглобка. Апропо, почти нищо от тях не се прозвеждаше в България

    Коментиран от #61

  • 38 Jacques Yves Moineau

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "русенец":

    Точно!!! На анимации сме се нагледали.
  • 39 УРА и НАПРЕД

    5 4 Отговор
    Интереса работа ! Бойко толкоз много се напъваше да дойдат при нас и нищо не стана , пък при Янев се получи само за месец и то без много шум и фанфари. Що така ?
  • 40 АЗЕ

    10 2 Отговор
    Пак ли в Ловеч, там стана като Детройт с тази разлика че в Ловеч само се бие тъпана за три дена и всичко приключва рязко.
  • 41 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #27 от "Не,не напомняш,":

    Не е лошо от време на време да си опресняваш опорките !! Завода в Троян не само , че работи , ами взе награда за компания на годината в сектор индустрия за България ! Също взе награди от изложения в Германия и в момента едни от основните му клиенти са именно от там !!! Само да напишеш името му в гугъл и ще ти изкара фирмения сайт , а там явно само ще хълцаш след глупостите , дето си изписал !! Банев е забравен отдавна , а завода има нови собственици !! Как са свързани с Домусчиеви няма на ти обяснявам , а и мисля не те интересува , щото така или иначе проваля опорката ти за "златния соц завод" дето лошите капиталисти го съсипали , хахахахах !!!
  • 42 Админ

    5 2 Отговор
    Кибер-физичен близнак на германската фабрика с по 850 лв заплати в БГ, махайте се от България изедници.

    Коментиран от #43

  • 43 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #42 от "Админ":

    За тебе специално май и 650 са много , като ти гледам акъла , ама ако искаш може да пробваш при любимите ти братушки !! Да видим те "неизедниците" колко ще ти отпуснат !!! Даже няма нужда да ходиш в Раша , отиваш във Варна или Бургас , всяка трета фирма е на руснак !! Късмет с намирането на нещо за повече от 650 лева !! Ама да знаеш , че често и тях даже няма да вземеш , хахахах !!!

    Коментиран от #47

  • 44 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #24 от "Не си разбрал бе гофри.":

    Мястото е предостатъчно за 2 деца до 10-12 години , което е и основното нужно за едно градско семейство и напълно невъзможно за двуместен автомобил !!! А пробега от 300 км градско със 30 квтч батерия е напълно постижим , любимото ти БМВ е доста по-тежко , със 170 коня мотор и със 24 квтч батерия ! И изобщо не е оптимизирано за максимален пробег в града , там се гони "ускорение" , щото феновете на БМВ не може да карат нормално !
  • 45 гост

    9 1 Отговор
    Лично аз, като гражданин на Ловеч, не си представям това да стане, камо ли да изглежда като на картинката с толкова фотоволтаик. Просто корупцията при нас е толкова голяма и пропита във всички нива на управлението, че няма как един нормален проект да се реализира без съответното заплащане. Не е ставало досега, затова и община Севлиево толкова се индустриализира, защото инвестициите отбягваха Ловеч. А Грейт Уолл? Нима не беше обещаващо и построено, с читави коли на добри и конкурентни цени? Ама дойде Б.Б. на визита и веднага погнаха Ганчев, после купуваха Киа и Джипове вместо да закупуват ГУ на половин цена, както е в съседна Румъния например. Всичко е корупция.
  • 46 Гост

    6 2 Отговор
    Защо пресшоп и пейтшоп? Не сте ли чували за пресов и бояджиен цех? Тия шопове не са нашенски. Докога ви дадоха срок да затриете езика ни?
  • 47 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Глупости. Във Варна с 650 лв направо мизерстваш. Как се плащат данъци във Варна с такава заплата? Там данък на апартамент е в пъти по-голям отколкото в Ловеч, защото Варна е курортен град. На тях данъците им са между 2 и 4 промила, докато в Ловеч сигурно са 0,3 промила. Замисли се малко!

    Коментиран от #51

  • 48 1111

    0 2 Отговор

    До коментар #16 от "Хихи":

    Тази кола колко и е пробега, каква е максималната скорост и батерията?
  • 49 ХУХУХУ

    3 3 Отговор
    ЩЕ Е МНОГО УДОБНА ЗА ПАЗАРУВАНЕ ВЪВ ВЕРИГИТЕ,НАЙ ВЕЧЕ В МЕТРО.А И ИДЕЙНИЯ ПРОЕКТ Е МАЛКО КАТО СТАДИОНА НА ЛЕУСКИ

    Коментиран от #55

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    Аз не те питах колко ти трябват , а колко ще ти дадат любимите ти братушки , ако беше прочел !! Ако не вярваш отивай веднага да провериш !!! И даже въпроса не е колко , а дали ВЪОБЩЕ ще ти ги дадат , щото по стар руски обичай на втория месец името и адреса на фирмата се сменя и ходи ги търси в Раша , ако можеш !! И можеш да питаш който си искаш дали е така , изгорели бол !!

    Коментиран от #57

  • 52 Васил

    2 3 Отговор
    Гаранция че завода ще е с парите на данъкоплатеца няма толкова луд човек да прави завод за тези скъпи барутарници.
  • 53 факт

    3 1 Отговор
    покрива ли нормите за безопасност при катастрофа!?
  • 54 бай Даньо

    3 3 Отговор
    Четеш коментарите и разбираш че българите се делят на българи и антибългари. Дано да стане завода , най малкото заради едни 500 - 1000 души на работа! За това лети Румъния напред но я нямат тая порода на одремания песимист Ганчо на който естествено положение е да се седи на ръцете "щото няма да стане , защото нищо не става"

    Коментиран от #60

  • 55 Мую

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "ХУХУХУ":

    Може да я ползваш за пазарска количка.
  • 56 Боко от Банкя

    3 2 Отговор
    Важното е да се усвои инвестицията и да прибереме комисионните. После ще ги е-бем с 200...
  • 57 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #51 от "гост":

    Представи си сега, как половината варненчани работят за многото руски фирми (според тебе), които не им плащат заплата, или им дават по 650 лв веднъж дваж в годината. Сега погледни часовника и си вземи хапчиту, че май си изпуснал две дози.
  • 58 Малеее

    4 2 Отговор
    То нашия Ловеч е направо като Детройт. Що кола, що чудо се е произвеждала и произвежда в него. Че фрнски, че руски, че китайски, че сега и албански електрички! Детройт ряпа да яде!

    Коментиран от #62

  • 59 Larsen

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Не,не напомняш,":

    А завода в Ловеч Елпром как е сега ??? Елтоссс, май и той затвори ??? Из ловешко за сега само перални ...якооо !!!
  • 60 Larsen

    1 3 Отговор

    До коментар #54 от "бай Даньо":

    Какво стана със заводчето на Гришата ???...,нали са приятелчета с Домуса ???...Пльоснаха 20 млн.на гола поляна и край...А къде е Нора ???
  • 61 моамет

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "Дърт льохман":

    аууу москвето гулаям работа,веки 44 години карам още върви
  • 62 дино

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "Малеее":

    първо сглобаваха ФИАТ