Отидете към основна версия

29 603 20

Тествахме топ версията на новото BMW X7 (Вижте и БГ цените му)

  • bmw-
  • x7-
  • m60i-
  • тест

Големият триредов луксозен SUV има повече мощност и повече функции, но ще трябва да свикнете с новия облик

Обичате го или го мразите, противоречивият стил на BMW е тук, за да остане. Решетките стават все по-големи, фаровете стават все по-странни, но въпреки това продажбите на марката остават силни. Този път е ред на големия SUV X7 за лицева хирургия. Моделът от 2023 г. има актуализиран външен вид, предназначен да го приведе в съответствие с новото поколение на седана от серия 7. В новия X7 обаче има нещо повече от ревизиран дизайн на предната и задната част, тъй като моделът също така разполага с подобрени двигатели, подобрен интериор и няколко нови стандартни и допълнителни функции.

Докато предишният X7 изглеждаше доста като разтегнат и напомпан X5, сега новата предница е доста по-авангардна със своите подобни на вежди дневни светлини над квадратните фарове, монтирани по-ниско върху предната част. BMW признава, че не е първият автомобилен производител, който приема този вид на т.нар. обърнати фарове, но не можем да не отбележим, че по-ранните превозни средства, които изпробваха този стил, като Jeep Cherokee и Nissan Juke, или бързо го изоставиха, или бяха напълно отхвърлени. Въпреки това, няма да се изненадаме, ако X5 и X6 в крайна сметка също приемат това лице. С други думи дизайнът на предницата е противоречив.

Задната част на X7 е по-приятна за окото, тъй като добавената хромирана лента и ревизираните задни светлини създават конкретен за марката външен вид. Има и нови дизайни на джантите, включително масивна 23-цолова опция. Тези големи джанти обаче е най-добре да се избягват, тъй като X7, който карахме с 23-ки, има груба возия през големи неравности. 21- и 22-цоловите се представят значително по-добре и освен това запълват добре "гнездата" на колелата. Новото X7 предлага избор между шестцилиндров или V8 двигател. BMW казва, че по-голямата част от купувачите избират модела xDrive40i с 3.0-литров редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор и това е двигателят, който е получил по-значителните подобрения. Той получава 40 конски сили повече и мощността му вече е 375 коня - надминавайки Mercedes -Benz GLS450.

По-интересен обаче е 4.4-литровият V8 мотор с битурбо, който също получава 48-волтова система, но мощността му е непроменена при 523 конски сили. Не се заблуждавайте от новото обозначение на модела M60i на V8 версията, което заменя предишния M50i. BMW казва, че тази промяна в номенклатурата е предназначена само за приравняване на нивата на оборудване на двигателите с вътрешно горене с електрическите модели, включително и с новия iX M60. За да бъдем честни, M60i успя да оправдае по-големия си номер на емблемата, като предостави по-добри резултати по време на нашия тест. Той достигна 100 км/ч за 3.8 секунди, побеждавайки предходния X7 ​​M50i с 0.3 секунди. Този спринт от място до 100 км/ч е само с 0.1 секунда зад значително по-мощния, 612 к.с. 2021 Alpina XB7. Но Alpina разполага с още по-голяма мощност от 630 к.с.

Надстройките на силовото предаване не променят много характера на двигателя. Както и преди, V8 мотора е забавен, с хъркаща нотка на ауспуха и възхитителен въртящ момент. Трябва да се отбележи перфектната тяга в голям автомобил като този. Редовият шестак не е толкова плавен и приятен. Макар и по-неикономичен (средният разход по време на нашия тест бе 11.4 литра на 100 км, а по-заводски данни той е 9) осмакът, с тихото си поведение, е много по-подходящ за луксозен автомобил, като този. Точното кормилно управление, добрата видимост и доброто шаси помагат на X7 да се усеща по-малък, отколкото е в действителност. Въпреки че има много накреняване на каросерията в "хлабавия" комфортен режим на стандартното въздушно окачване, X7 се държи доста по-добре в "по-здравия" спортен режим, с изненадващо висок праг на сцепление.

Въпреки това, X7 е най-приятен, когато се настаните в големите седалки и просто пътувате по магистрала. Интериорът включва скъпи материали и много нови стандартни функции, включително повече настройки на предните седалки, панорамен люк и четиризонов климатроник (пет зони са опция, с пета настройка за тези на третия ред). Новият извит екран на арматурното табло, който се налага в гамата на BMW, включва 12.3-инчов клъстер с цифрови измервателни уреди и 14.9-инчов централен сензорен екран. Можете да контролирате последния с контролера iDrive на централната конзола, а най-новата операционна система на BMW остава сравнително лесна за използване предвид нейната сложност.

Тъй като става вече задължително сред пълноразмерните луксозни SUV автомобили, и списъкът с функции за подпомагане на водача на X7 е доста по-богат и включва функция за т.нар. асистирано шофиране. С толкова много камери и сензори на борда, BMW добавя и функции като асистент за ремарке и система за асистент при паркиране, която може да "запомни" определени маневри и автономно да ви насочи към или извън тесен гараж.

Що се отнася до цената, то както и очаквате, този луксозен всъдеход не е евтин - нашият тестов автомобил M60i е с цена от 284 942 лева, а базовата версия на обновения модел започва от 239 850 лв с вкл. ДДС. Но многобройните подобрения, а именно подобрени задвижвания и привлекателен набор от технологии, само затвърждават позицията му на върха в сегмента. И въпреки че X7 никога не е бил страхотен красавец, няма и да бъде - новата предница наистина е една ултрамодерна нотка, която макар и противоречива, ще се хареса на мнозина.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 36 гласа.

Свързани новини