26 Септември, 2023 09:30 43 032 24

Тествахме новото най-мощно BMW X6 (вижте и колко струва у нас)

  • тест-
  • bmw-
  • x6-
  • m-
  • competition-
  • x5

Версията Х6 M Competition е потресаваща, що се отнася до динамика

Тествахме новото най-мощно BMW X6 (вижте и колко струва у нас) - 1

Подобно на по-конвенционално оформеното X5, с което споделя толкова много неща, модернизираното BMW X6 е надградено с нов външен вид и с някои допълнителни технологии. В резултат на това най-високопроизводителното X6 M Competition също получава ъпгрейд, но дали промените го превръщат във водещ в сектора на мощните купеобразни SUV автомобили, се опитахме да разберем след обстоен тест драйв, който екипът ни направи. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Промените, които BMW прави в X5 - и респективно в X6 - са свързани повече с детайлите, отколкото с общата картина. Подобно на X5, X6 получава нови фарове и нова решетка, която вече се предлага и с BMW 'Iconic Glow' осветление. Защо бихте искали такава екстра, ние наистина не знаем, но тя е там и естествено е по желание на клиента. Моделът впечатлява също така и с нови брони, въпреки че по неизвестни причини при Х6 липсват новите задни светлини на X5.

Тествахме новото най-мощно BMW X6 (вижте и колко струва у нас)

Тъй като това, което тествахме и което виждате на снимките е версията M Competition, има и други промени в допълнение към стандартните автомобили с индекс Х6. И двата варианта имат видоизменен централен долен въздухозаборник, но X6 M Competition получава специфичен за модела ръб на сплитера за аеродинамичен баланс. А докато X5 M Competition разполага със спойлер на покрива, еквивалентният X6 получава изпъкнал спойлер на капака на багажника. Още нещо интересно от визията на най-наточената Х-шестица е наличието на ефектни и доста по-аеродинамични капачки на страничните огледала. Екстериорните промени включват също така изпъкнал заден дифузьор и четири изпускателни тръби с черен хром, както и лети джанти с диаметър 21 цола отпред и 22 цола - отзад.

Интериор

Отвътре X6 следва X5 с новото арматурно табло, което е увенчано с „извит дисплей“, съчетаващ арматурното табло и сензорния екран в един масивен корпус. Това вече е нещо обичайно в гамата на BMW и се използва в модели, като се започне от X1 и се стигне до електрическия SUV iX. Решението, смело можем да кажем, че е изключително добро от функционална гледна точка. От естетическа - преценете сами.

Тествахме новото най-мощно BMW X6 (вижте и колко струва у нас)

Софтуерът Operating System 8 е по-бърз и отзивчив, дисплеите са ясни и с висока резолюция, а менютата като цяло са логични и лесни за използване. В случая на обновените X5 и X6 въртящият се iDrive контролер на централната конзола е запазен, което позволява на шофьорите и пътниците да използват екраните, без да ги докосват. Звучи по-сложно, особено за поколение, свикнало със сензорни екрани, но когато шофирате, това означава, че прекарвате повече време в гледане на пътя и по-малко в гледане на екрана, което определено ни допада.

Въпреки това, не всичко в новата система е ергономичен триумф. Премахването на традиционната комутационна апаратура за управление на климата води до преместването на контролите върху сензорния екран. Вярно е, че внедряването на такава система от BMW е по-добро от повечето конкуренти - контролите за регулиране на температурата са постоянно на дисплея и цялото климатично меню е винаги само с едно докосване - но това далеч не е перфектно решение. Въпреки че промяната на температурата може да е относително лесна, достъпът до по-сложни функции е по-труден и най-вече-разсейващ, особено когато се движите с по-висока скорост. А тази кола определено ще ви накара да се движите по-бързо, бъдете сигурни.

Тествахме новото най-мощно BMW X6 (вижте и колко струва у нас)

Всичко това означава, че дизайнът на арматурното табло изглежда по-изчистен, въпреки че от BMW са добавили повечето специфични за M-версиите подобрения, като пера на волана, М-режими, превключващи се пак директно от волана, по-различен скоростен лост, спортни седалки и т.н. Колата има и различен волан с червени бутони за бърз достъп, които ви позволяват да изберете настройката, която искате.

BMW не изпуска топката и когато става въпрос за качество. Новите модели X5 и X6 изглеждат също толкова солидни и добре проектирани, колкото и своите предшественици - просто се чувстват малко по-модерни. И практичността, особено за толкова спортно ориентирани модели, все още е плюс. Моделите M Competition са също толкова просторни, колкото техните по-малко мощни братя и сестри, така че X6 M предлага 580 литра товарен капацитет. И макар X6 да е скосено в задната си част, то все още има достатъчно място за главите и краката на всички. Четирима възрастни не би трябвало да имат проблем в тази кола.

Двигател и ходови характеристики

Тъй като това е M Competition версията на X6, има само един задвижващ механизъм и той е зашеметяващ. По принцип това е същият 4.4-литров бензинов V8 с двойно турбо, както преди, но сега този силов тракт е подпомаган от 48-волтова мека хибридна система, която му добавя още малко мощност при натоварване и действа като по-ефективна система за спиране и стартиране. X6 M Competition все още ще изразходва много безоловен бензин - почти 14 литра на всеки 100 км при близо 1000-километровия тест, който направихме, но ако решите да постигнете това, не трябва да се възползвате максимално от мощността на колата.

Тествахме новото най-мощно BMW X6 (вижте и колко струва у нас)

А от мощността със сигурност има много. Общо двигателят на X6 M Competition произвежда до 625 к.с. и всичко това се изпраща към четирите колела чрез осемстепенна автоматична скоростна кутия и фирмената система за задвижване на четирите колела xDrive. Последното позволява мощността да се разпределя към колелата, които могат да я използват най-добре, предлагайки по-голямо сцепление и стабилност - и това не само на теория. Резултатите го подкрепят, защото 2.4-тонният X6 M Competition ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3.9 секунди. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, но можете да премахнете ограничителя, като изберете M Driver's Package, който повишава максималната скорост до 290 км/ч.

За щастие, V8 двигателят (а такива се срещат все по-рядко) има и уникален звук. Той бучи относително силно, но шумът е приятен, без да е прекалено натрапчив. Дали тези, които гледат преминаването на X6, биха казали същото е съмнително, но няма спор, че звукът е по-изискан, отколкото в някои други мощни автомобили. Някои може да кажат, че губи малко характер в резултат на това - други двигатели имат по-голям вокален диапазон и ви доближават малко по-близо до екстаза на хората с бензин в кръвта, но за кола, проектирана да работи и като спортна кола, и като круизър за дълги разстояния, а понякога и като офроудър, X6 M Competition постига отличен баланс.

Тествахме новото най-мощно BMW X6 (вижте и колко струва у нас)

Не само звукът бе добре оценен от екипа ни, защото X6 се движи наистина добре, независимо коя версия изберете. Естествено, моделът M Competition е най-добрият пример за това, отчасти благодарение на специфичното за модела адаптивно окачване с преработени амортисьори и активна стабилизация при крен в завоите. Заради това окачване колата е забележително стабилна в завоите, въпреки немалкия клиренс. С други думи начинът, по който BMW успява да направи нещо толкова голямо и тежко, да се чувства много добре контролирано, е за похвала.

Всъщност X6 M Competition може да е много по-забавен, но реално погледнато, представянето му е твърде страхотно, за да го изследвате по обществената пътна мрежа, но определени планински пътища ни дадоха много ясна представа за възможностите на автомобила. Балансът между предната и задната част е впечатляващ и въпреки че системата за задвижване на четирите колела xDrive се намесва, ако усети, че колата започва да се плъзга, радостта от шофирането с X6 е впечатляваща. Комбинирайте това с усещането за управление, присъщо на марката BMW и с безспорно едни от най-ефективните спирачки и ще получите кола, която е много по-приятна за управление, отколкото има каквото и да е право да бъде такава. Едно леко сравнение ни убеди в това, защото, според нас, дори Porsche Cayenne в крайна сметка е малко по-уравновесен.

Тествахме новото най-мощно BMW X6 (вижте и колко струва у нас)

От друга страна BMW също успява да съчетае това управление и стабилност с прилична возия, макар и по-твърда в сравнение със стандартните версии. Вярно е, че нашият тест се проведе по сравнително гладки пътища, но е факт, че X6 M Competition като цяло се представи възхитително. Наточеното X6 не показа нищо от твърдостта и подскачането, които бихте получили от, да речем, хот-хеч или други спортни автомобили със сравнимо управление. Дори и при най-спортните настройки на окачването, като цяло, колата се чувства предвидима и зряла. Единствено на пътища без асфалт возията се чувства малко твърда и на моменти се усеща, сякаш окачването работи усилено, за да удържи това обемисто, тежко тяло.

Цена

Докато базовата цена на обновеното BMW X5 започва от 154 500 лв. с вкл. ДДС, то тази на високопроизводителният X6 M Competition е 279 550 лв. с вкл. ДДС, а като сложите и някоя друга екстра, то цената лесно ще надхвърли 300 000 лв. Но за тези, съвсем немалко на брой пари, получавате много допълнително оборудване, включително специфичния М интериор, екстериорния стил M Competition и най-важното - мощният 4.4-литров V8 двигател, който е в червената книга на изчезващите видове. Всички модни недостатъци, според еколозите, също са налице - като започнем от споменатия култов осмак и стигнем до тапицерията от естествена кожа и таван от тъмна алкантара.

Тествахме новото най-мощно BMW X6 (вижте и колко струва у нас)

С други думи BMW X6 M Competition е чудовищно скъп, но ако можете да си го позволите, с тази кола ще изпитате истинска наслада от шофирането, без това да се отразява сериозно на комфорта. Фактът, че нещо толкова голямо може да управлява толкова добре, е доказателство за умението на BMW да създава истински автомобили.

Тествахме новото най-мощно BMW X6 (вижте и колко струва у нас)


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 НАБЛЮДАТЕЛ

    30 18 Отговор
    МАХНАХА КОНЦЛАГЕРИТЕ И ПУСНАХА НЕМСКИ КОЛИ, А ВЪТРЕ СЪЩИТЕ РОБИ
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 българин

    54 15 Отговор
    това е кола точно за простия българин с 1500 лв. заплата .сигурно запалката и струва толкова .

    Коментиран от #19

  • 4 Марио

    45 32 Отговор
    Това наистина е върха на сладоледа - скъпо е, да, но пък има защо - кола, която хем е практична, хем ти дава удоловствие от шофирането. Такова нещо само баварците могат да направят. Поздравления и за доброто ревю на автомобила.
  • 5 Име

    43 8 Отговор
    Рувюто на Радо наистина е добро, не е спестил и недостатъците на колата, макар на такъв автомобил да не са много. А що се отнася за колата - отлична, но много, много скъпа за средностатистическия българин.

    Коментиран от #6

  • 6 Селото

    51 0 Отговор

    До коментар #5 от "Име":

    Тя е доста скъпа и за средностатистическият европеец, ма той не си я купува дори и когато навърши 18 години, защото поддържата на такава кола си е доста скъпа....
  • 7 ББ от Банкя

    31 4 Отговор
    Не е лоша ама май тесничка ми се струва, че шкембака ми бая набъбна
  • 8 зевзек

    25 3 Отговор
    искаш да караш нова кола с ве осем двигател, и кожен салон, еми ще платиш, цената е като на запазено ферари
  • 9 Варна

    29 1 Отговор
    Охо , изненада ! Браво V8 бензинов ! Цената е солена
  • 10 ИВАН

    36 5 Отговор
    С една дума - играчка за престъпници - няма как човек да не е престъпник за да има такова чудовище
  • 11 бе ем ве ама друг път

    15 14 Отговор
    бива през първите няколко километра после започваш да ревеш с тия еко норми .... то клапи , то филтри то сензори то нз си кво ... от 2010 г. нагоре само проблеми .... авера даде 100 бона за кола и после още 20к да скопява тая система оная система белкем тръгне да се движи па после всичко останало ....държавата не става
  • 12 Трошляците продължават

    17 13 Отговор
    След този тест веротно е за нов двигател
  • 13 Дейвид

    16 12 Отговор
    На това "чудо" потресаваща му е само цената. Истинските корави, стилни и впечатляващи BMW-та свършиха отдавна. Истинска М-ка е Е30 М EVO - вечна класика. Който може да задели лев, да влага в Porsche 911 и М3 Е30, от 80-те. Истински класики, на които ще им се вдига стойността с годините още повече. Това по-горе най-вероятно няма да изкара и гаранцията.

    Коментиран от #14

  • 14 Не съвсем

    16 5 Отговор

    До коментар #13 от "Дейвид":

    Ретро антиките, колкото и са са добри … намаляват сериозно възможностите да се забавляваш с шофиране. 40 г. Е30 М, ще ли го бримчиш за няколко часа по магистралата с 200 (в Германия)? Може. После в сервиз, плащане до 101 и обратно за части и основен ремонт и чакане с месеци за доставка. Също и с 911….Хубави са и ценни, но ги изкарваш от гаража когато е слънчево и сухо и караш с 50-60, 10-на км. Ми това е за яките ретро коли.
  • 15 Край

    13 10 Отговор
    Толокова пари за технология от миналия век опакована в 2 тона ламарина с кравешки кожи по седалките и китайски таблети по табло.Добре е че всичко това си отива. Купувате го и след 10г. ще можете да го карате само на ретро парадите.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Георгиев

    14 7 Отговор
    Безполезен джип , направен за комплексари..Нито е високо проходим , тежи над 2 тона и струва 5 чанти пари. Ако искаш джип джип си вземи нещо което е практично..Това точно за какво е?! Ако си тежък ден на БМВ си вземи "лимузина" ,сиреч кола..файда
  • 18 Кольо,

    15 4 Отговор
    За чеп ми е такоа за тия пари,я че дам още кинти но че си купим Ламборгини как беше там Уракан Хуракан..
    Тиа от БМВ не моат да изкарат такъв рев кат италианските..
  • 19 паламара

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "българин":

    Ехх... Колко сте завистливи!!!
  • 20 Бай Иван

    4 4 Отговор
    В нашия сервиз често идват бмв-та 4.4 би-турбо с проблем в двигателя. Задира основен лагер и превърта в блока. Общо взето, големи боклуци.

    Коментиран от #21, #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Баш Батка

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Бай Иван":

    Трябва да си доволен, че ако вземат да карат селинджерите нови коли си изгорял със "сервиза" от порцелан. Нормално като дойде нещо на 1-2 милиона км да има проблем.
  • 23 българин

    1 0 Отговор
    а може ли да сложа газова уредба моля
  • 24 Шофьор

    1 0 Отговор
    300 бона за кола,и ми спира пред гаража. Викам,ела да ти платя синята зона, явно не ти е останало левче? Ама аз за малко. Е,да де,аз ще ти я платя за час,а ти стой пет минути. Ама не пред гаража ми. Защото,ако ти си инвестирал в кола,аз съм инвестирал в имот. И както ти искаш да си ползваш движимото имущество, така и аз искам да си ползвам недвижимото. За пет минути!