Американската компания Tesla получава 15 653 долара брутна печалба и 9 574 долара чиста печалба от продажбата на един електрически автомобил. Това означава, че компанията на Илон Мъск печели повече пари от всяка продадена кола, отколкото всеки от нейните конкуренти.
По-специално става дума за данни за третото тримесечие на 2022 г. На второ място по брутна печалба след Tesla е китайският производител на електрически автомобили Nio - 9 969 долара.
На трето място е Volkswagen ($6 852). Четвърто място заема най-големият китайски производител на електрически автомобили BYD - $5 456. Пето място е за Hyundai ($5 262).
Оказва се, че брутната печалба на Tesla е два пъти по-голяма от тази на германския автомобилен гигант Volkswagen AG, 4 пъти по-голяма от тази на японската Toyota Motor Corporation и 5 пъти по-голяма от тази на американския автомобилен гигант Ford Motor.
Преди няколко години Tesla беше един от най-големите губещи сред производителите на автомобили. Но сега ситуацията се промени коренно. През 2022 г. компанията на Илон Мъск изпревари значително повечето си конкуренти по отношение на печалбата.
През 2022 г. Tesla активно повиши цените на популярните си автомобили, особено на кросоувъра Model Y. Поради недостиг на полупроводници и други материали производителите на автомобили намалиха производството.
Но в същото време автомобилните производители се фокусираха върху производството на модели с по-високи печалби. В резултат на това те правят по-високи печалби, въпреки че продажбите са намалели.
Но сега Илон Мъск промени стратегията си. Той реши да намали цените на електрическите си автомобили. Тоест, той започна ценова война, използвайки факта, че компанията Tesla печели повече от всяка продадена кола от своите конкуренти.
Основното бойно поле в ценовата война на Илон Мъск е Китай. В момента Поднебесната империя произвежда и продава най-много електрически автомобили в света.