На Международното автомобилно изложение в Мюнхен германският канцлер Олаф Шолц обяви, че през следващите седмици страната ще стане „първата държава в Европа, която ще приеме закон, задължаващ операторите на бензиностанции да предоставят най-малко 150 kW възможности за бързо зареждане на електрически превозни средства в 80% от техните бензиностанции."
В момента Германия има 90 000 обществени зарядни станции, но планира да има 1 милион зарядни точки до 2030 г., за да насърчи шофьорите да преминат към електрически автомобили. След като загрижеността за пробега изчезне, много по-голяма част от населението ще се радва да премине към електрически автомобил. Целта на Германия е до 2030 г. да има 15 милиона електрически коли по пътищата.
Според Reuters в края на април е имало само около 1.2 милиона електрически коли по германските пътища, така че има още много работа за вършене. Високите препоръчителни цени на дребно, ограниченият пробег и липсата на станции за зареждане са част от проблема, но този ход на правителството може да бъде повратна точка.
Интересното е, че по-рано тази година Tesla заведе дело срещу голяма газова корпорация в Германия, Tank&Rest, заради монопола ѝ върху бензиностанциите по аутобаните, тъй като компанията има правото да решава къде могат да бъдат инсталирани станции за зареждане.
Tesla смята, че трябва да се разреши инсталирането на станции за бързо зареждане там, където са най-необходими. Поради този прецедент Tank&Rest може да бъде принуден да работи с Tesla, за да спести от разходите за инсталиране на задължителни зарядни устройства.
В крайна сметка Шолц отбеляза и китайските електрически автомобили, които доминираха на тазгодишното автомобилно изложение в Мюнхен. Мнозина изразиха съмнения относно способността на Европа да се конкурира с технологията, предлагана от китайските електрически превозни средства.
„Конкуренцията трябва да ни вълнува, а не да ни плаши. През 80-те години на миналия век се говореше, че японските автомобили ще наводнят пазара. „Двадесет години по-късно това бяха автомобили, произведени в Корея, а сега вероятно са китайски електрически автомобили “, каза канцлерът.