На Международното автомобилно изложение в Мюнхен германският канцлер Олаф Шолц обяви, че през следващите седмици страната ще стане „първата държава в Европа, която ще приеме закон, задължаващ операторите на бензиностанции да предоставят най-малко 150 kW възможности за бързо зареждане на електрически превозни средства в 80% от техните бензиностанции."
В момента Германия има 90 000 обществени зарядни станции, но планира да има 1 милион зарядни точки до 2030 г., за да насърчи шофьорите да преминат към електрически автомобили. След като загрижеността за пробега изчезне, много по-голяма част от населението ще се радва да премине към електрически автомобил. Целта на Германия е до 2030 г. да има 15 милиона електрически коли по пътищата.
Според Reuters в края на април е имало само около 1.2 милиона електрически коли по германските пътища, така че има още много работа за вършене. Високите препоръчителни цени на дребно, ограниченият пробег и липсата на станции за зареждане са част от проблема, но този ход на правителството може да бъде повратна точка.
Интересното е, че по-рано тази година Tesla заведе дело срещу голяма газова корпорация в Германия, Tank&Rest, заради монопола ѝ върху бензиностанциите по аутобаните, тъй като компанията има правото да решава къде могат да бъдат инсталирани станции за зареждане.
Tesla смята, че трябва да се разреши инсталирането на станции за бързо зареждане там, където са най-необходими. Поради този прецедент Tank&Rest може да бъде принуден да работи с Tesla, за да спести от разходите за инсталиране на задължителни зарядни устройства.
В крайна сметка Шолц отбеляза и китайските електрически автомобили, които доминираха на тазгодишното автомобилно изложение в Мюнхен. Мнозина изразиха съмнения относно способността на Европа да се конкурира с технологията, предлагана от китайските електрически превозни средства.
„Конкуренцията трябва да ни вълнува, а не да ни плаши. През 80-те години на миналия век се говореше, че японските автомобили ще наводнят пазара. „Двадесет години по-късно това бяха автомобили, произведени в Корея, а сега вероятно са китайски електрически автомобили “, каза канцлерът.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Браво
Коментиран от #2, #3
15:08 14.09.2023
2 българин
До коментар #1 от "Браво":
Прав си. Не съм видял немец да доизносва старите дрехи на българин или да кара бракуваната му кола,с на обратното сме свидетели много. А по време на тоталитаризма в България им събирахме празните кенчета и се радвахме15:16 14.09.2023
3 ДрайвингПлежър
До коментар #1 от "Браво":
Германия в момента копае дъното и чесно казано няма кой знае каква вероятноста да изплува където беше. В момента говорите за най-обикновен фашизъм - Фюрера каза стройте - тая работа не става така ако няма свободен пазар и конкуренция е гарантирано че ще оплескаш всичко!Коментиран от #4, #5
15:27 14.09.2023
4 гост
До коментар #3 от "ДрайвингПлежър":
Единственото , което казва "фюрера" в момента е , че ще бъде премахнат МОНОПОЛА на петролните компании върху пътната мрежа и местата за зареждане !! Както и субсидиите , които десетки години ползваха , за да тровят хората нагло и безскрупулно !!Коментиран от #8
15:48 14.09.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Къпан пор
18:44 14.09.2023
7 Улав Шолц
20:54 14.09.2023
8 Дойчен Кочен
До коментар #4 от "гост":
Както виждам, петролните компании не са успели да те отровят, за съжаление!Но с батериите за самозапалващите се отпадъци със сигурност ще успеят! Както при производството, така и при преработката им...
20:57 14.09.2023
9 Турбо
08:53 15.09.2023