Ferrari представи нова кола за собствената си монокупа. 296 Challenge coupe е първият автомобил от серията с V6 двигател и освен това има рекордна за сегмента литрова мощност. По аналогия с 296 GT3, новият продукт се задвижва от трилитров битурбо шестак. Неговата мощност е малко по-висока - 700 сили и 740 Нм срещу 600 коня и 710 Нм, но интересното е, че италианците се справят без хибридна допълнителна маса.
Ferrari 296 Challenge е деветият модел, произведен за монокупата Ferrari Challenge Trofeo Pirelli, както и първата кола от серията с V6 двигател. Изграден е на базата на шосейния 296 GTB , но технически е по-близък до 296 GT3 . Най-малкото имат общ двигател: 3.0 twin-turbo шестак без хибридна добавка, който тук произвежда 700 конски сили и 740 Нм въртящ момент. Именно той осигурява на новия продукт рекордната литрова мощност за сегмента - 234 конски сили.
Разбира се, не е само двигателят, а 296 Challenge също надмина своите предшественици в аеродинамиката. Разработен е толкова внимателно, че при скорост от 250 километра в час опашката генерира налягане, еквивалентно на 870 килограма. Според Ferrari тази цифра е безпрецедентна за монокупата. В същото време спортният автомобил получава ABS Evo Track контролер, адаптиран от пътния автомобил, който позволява по-прецизно дозиране на спирачната сила на задните колела, карбоново-керамични ротори CCM-R Plus и специално разработени гуми Pirelli.
Други подробности ще бъдат обявени по-късно. Като цяло световната премиера на 296 Challenge ще се на 28 октомври, на Finali Mondiali Ferrari. Състезателен дебют на колата в европейските и северноамериканските серии е планиран за следващата година. Там новият продукт ще замени своя предшественик - Ferrari 488 Challenge Evo.