Добре известен факт е, че френската марка Renault е сред най-успешните на българския пазар на автомобили и винаги е в челото по продажби на нови коли у нас. И докато допреди време марката се съсредоточаваше само върху бестселъра си Clio, то сега французите наблягат и на новата си гама от средноразмерни кросоувъри.
Това са моделите Austral E-tech, Arkana E-tech и Megane E-tech. И трите кросоувъра са от т.нар. C-сегмент, като и трите са електрифицирани. Интересното е, че французите предлагат три различни варианта на електрификация, включващи два хибрида и един изцяло електрически силов тракт. Екипът ни вече направи обстойни тестове и на трите нови кросоувъра от C сегмент, като впечатленията ни от тях са основно положителни, но и като всички автомобили и те имат недостатъци.
Austral E-tech
Това към момента и най-луксозното Renault. Казваме до този момент, защото Режията предстои да лансира и един кросоувър от D сегмента, който ще се превърне в новия флагман на компанията. Става дума за модела Rafale, за представянето на който, можете да прочетете в материала ни от мястото на статичното представяне. Връщайки се към Austral, това е типичен семеен кросоувър от висок клас.
Първоначалните резерви относно силовия агрегат на това семейно SUV бързо се разсейват,Като се прибави вградената автомобилна технология на Google и много добре обмислените интериорни елементи, SUV-то определено ще се хареса на семействата с активен начин на живот. Повече за Austral E-tech вижте ТУК, а ето и цените на модела в България.
Arkana E-tech
Купеобразният кросоувър Arkana е един от малкото в този клас, който следва интересната форма, започната от BMW с модела X6. Тук обаче говорим за компактен и същевременно спортно изглеждащ кросоувър, който съвсем скоро претърпя своето обновление. За по-незапознатите с Arkana ще кажем, че 2.5 години след световната премиера, която се състоя в Русия, Renault започна да продава крос купето Arkana и в Европа. Но всъщност европейската Arkana няма много общо с първоначално представената. Дизайнът е сходен, но платформата и задвижващите агрегати са съвсем различни. В Европа и у нас се продава съвсем различна Arkana, която е базирана на модерната платформа CMF-B. Всички впечатления от Arkana, вижте ТУК.
Сега, французите представиха фейслифт на популярния модел, а екипът ни имаше възможността да се запознае отблизо с новостите. Сред тях се открояват обновени светлини в предната част, заедно с нови решетки и черни акценти. Моделът получава и новите емблеми на Renault. Дизайнерите на компанията са разработили и специални 19-цолови джанти с двуцветен завършек, резервирани само за Esprit Alpine модификацията.
Що се касае до моторизацията, най-интересна е хибридна конфигурация E-Tech със 145 к.с., получени от четирицилиндров 1.6-литров бензинов двигател, работещ заедно с 36-киловатов електромотор и 15-киловатов стартер-генератор. Renault монтира батерия с капацитет 1.2 kWh. Хубавото е, че в градовете можете да се движите на ток до 80% от времето. В сравнение с конвенционалния бензинов двигател разходът на гориво се намалява с цели 40 процента. Ето и колко струва обновената Arkana у нас.
Megane E-tech
И накрая, но не на последно място обръщаме внимание на изцяло електрическото предложение на Режията в сегмента на средноразмерните кросоувъри. Още от пръв поглед, дори и лаик ще види, че това е автомобил, който почти не прилича на останалата продукция на марката.
Става дума за новото Renault Megane E-Tech - познато име на една напълно непозната кола. Първото ни запознанство (в движение) бе на организирания от Режията тест в Испания - тест на едно Renault, което е като никое друго. какво е мнението ни за тази кола, можете да видите ТУК, а ето и колко струва у нас.