23 Април, 2024 12:28 57 255 96

Тествахме колата на Geely, която ще се продава у нас

  • geely-
  • coolray-
  • тест

Кросоувърът Coolray разполага с двигател с вътрешно горене и струва 52 000 лева

Тествахме колата на Geely, която ще се продава у нас - 1

Блед, Словения. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Както вече ви информирахме, китайската марка Geely стъпва на българския пазар. Стартът на продажбите у нас ще започне след няколко месеца, а екипът ни имаше възможността да тества първата кола, с която китайците навлизат на българския пазар. Това е моделът Coolray, представляващ кросоувър от горната част на т.нар. В сегмент. Кросоувър с двигател с вътрешно горене, без каквито и да било електрифицирани възли и агрегати.

Още през 2022 година имахме първи поглед към този нов вариант, който тествахме, но тогава видяхме колата само статично. Сега Coolray е модифициран, като промените съвсем не са козметични. Промяната се води фейслифт, но спокойно можем да кажем, че това е нов модел. Ето и първоначалните ни впечатления от китайския кросоувър, след обстойния тест, който направихме на модела в Словения.

Тествахме колата на Geely, която ще се продава у нас

Екстериор

Geely Coolray впечатлява с сребриста, черна и червена комбинация, наподобяваща на доскорошните болиди от F1 на McLaren. Имаме предвид времето, когато за този отбор се състезаваха пилоти като Хакинен, Райконен и Монтоя, а не оранжевата папая, с която са оцветени днес. Въпреки че е тригодишен модел, Coolray не показва възрастта си отвън и определено има много от привлекателността на "уличен състезател".

Тествахме колата на Geely, която ще се продава у нас

Е, има и някои елементи, които му идват малко в повече, като прекалено големите заден спойлер и дифузьор, но като цяло автомобилът изглежда динамично и спортно. Кросоувърът е с дължина от 4 380 мм и на родния пазар ще се конкурира с Peugeot 2008, Skoda Karoq, Seat Ateca, Toyota CH-R и компания.

Тествахме колата на Geely, която ще се продава у нас

Що се отнася до външност, то с изключение на гореспоменатите прекалено спортни решения в задната част, то спокойно можем да кажем, че Coolray не отстъпва на европейската конкуренция. Автомобилът разполага с агресивна и модерна предна част, с леко скосен в задната си част силует и, като цяло, с добре балансирани пропорции на каросерията.

Интериор

Тествахме колата на Geely, която ще се продава у нас

Вътре промените спрямо предшественика не са толкова много, но всъщност такива не се и налагат. Работата се състои в това, че китайците наистина не трябва да променят нищо по отношение на оформлението и избора на материали. Кожената тапицерия (изкуствена кожа) и меките точки на докосване на таблото са налице, качеството и на останалите материали е на ниво, а това на самата сглобка изглежда отлично. По време на нашия тест в купето не се чуваха никакви паразитни шумове и скърцания.

Тествахме колата на Geely, която ще се продава у нас

Ергономичността както за водача, така и за пътника отпред е повече от задоволителна, а в задната част има огромно пространство за краката на пасажерите. Предните седалки разполагат с добре изразена странична поддръжка, като отзад такава липсва, но това не е предпоставка за дискомфорт. Багажникът е една идея по-малък от този на конкурентите, но това е за сметка на пространството за пътниците на втория ред.

Тествахме колата на Geely, която ще се продава у нас

Уредите не са аналогови. Арматурното табло е доминирано от два екрана, които ни впечатлиха с доста добър контраст и яркост. Приборите, изобразени на тях са информативни, а навигацията им е сравнително интуитивна. С други думи можем да кажем, че салонът не блести с кой знае какви иновации, но пък предлага всичко необходимо. Coolray разполага с един практичен и модерен салон, който определено е сравним с този на европейските конкуренти.

Тествахме колата на Geely, която ще се продава у нас

Двигател и ходови характеристики

По отношение на технологиите трябва да кажем, че Coolrey също не изостава. Още на пръв поглед се набиват на очи ел. отваряема пета врата, панорамен таван и функцията за дистанционно стартиране - все екстри, които поддържат автомобила свеж, тъй като повечето му конкуренти в този сегмент (особено японските) все още нямат такива екстри вътре.

Това, което Geely можеше да добави, са допълнителни A/C вентилационни отвори за пътниците отзад, както и и нещото, което винаги искаме за произведени в Китай автомобили - Android Auto на информационно-развлекателната система.

Тествахме колата на Geely, която ще се продава у нас

Но като цяло характеристиките, съчетани с купето на Coolray, го правят приятно возило. Задвижването на Coolray идва от нов четирицилиндров 1.5-литров турбо двигател, който ни направи страхотно впечатление. Мощността на този агрегат е 172 конски сили, които са напълно достатъчни за масата на купето. Като минус може да се отчете по-силния шум на мотора във високите обороти, но тако цяло мощността е даже повече от необходимата.

Пътното поведение на автомобила е добро. Усеща се типичния за кросоувъри крен в завоите, но колата е предсказуема, с информативен волан и с прилични спирачки. Спортът, който се излъчва от визията на колата (барабар с четирите ауспуха отзад) е повече от това, което предлага въпросния четирицилиндров турбо двигател, но това съвсем не означава, че (особено ако сте спокоен водач) ще ви липсва динамика.

Тествахме колата на Geely, която ще се продава у нас

Седемстепенният автомат от т.нар. "мокър тип" DCT върши работата да поддържа ниски обороти, като същевременно дава бързо ускорение и почти неусетна смяна на предавките. Може би той е и в основата на доста приличния разход на гориво. Комбинираният такъв бе малко над седем литра на 100 километра.

Тъй като тестът се проведе в Словения, около курортното градче Блед, минавахме през интересни маршрути, включващи и доста тесни улици. Именно тогава екстри, като 360-градусовата камера се оказаха много полезни. Тя се активира в момента, в който използвате мигачите. На черни пътища пък се чуват само приглушени удари. Тоест возията е сравнително мека, а обезшумяването спрямо пътната настилка - отлично. Като говорим за шумоизолация то трябва да отбележим, че забелязахме наличието на лек шум от вятъра в страничните огледала при високи скорости.


Заключение и цена

След като, както знаете от нашата рубрика, сме тествали повечето от конкурентите на Coolray, трябва да кажам, че китайският кросоувър надмина очакванията ни многократно и предвид съотношението му от цена оборудване и качество, може да се определи, като един от вечатляващите субкомпактни кросоувъри на пазара у нас. Въпреки че е китайски, той по никакъв начин не отстъпва на именитите си конкуренти и дори се откроява със свежия си външен вид, спортен салон, първокласни материали и с динамика на шофиране.

52 000 лева с ДДС е ориентировъчната цена, с която този автомобил ще стъпи на родния пазар. Може би някои ще кажат, че това е много, но всъщност не е. Тайната е, че базовото оборудване на модела е изключително богато и включва всички опции, които описахме до момента, както и много други. Кратък преглед на ценовите листи на преките му конкуренти ни показва, че Coolray успява да "подкопае" цените им, а в същото време им отстъпва само по този показател.

Тествахме колата на Geely, която ще се продава у нас

По наше мнение Geely Coolray пасва чудесно и на млади, и на възрастни, а също и на онези ентусиасти на автомобилите, които обичат да шофират енергично, докато изпълняват задълженията и отговорностите си на семеен човек. Coolray обаче е най-подходящ за хора с активен начин на живот. Той има пространство, достатъчно клиренс (макар и само с предно предаване) и практичност за младо семейство, а когато татко (или дори мама) се отнасят към шофирането като към някакъв вид терапия, то тогава Coolray, със своето динамично усещане, също може да помогне.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 НАБЛЮДАТЕЛ

    75 28 Отговор
    За 52000 с това оборудване ще има интерес

    Коментиран от #11, #14, #19, #34

  • 2 Калоян

    91 17 Отговор
    Това, което ми прави впечатление от ревюто е, че тази кола разполага с истински четирицилиндров ДВГ, а не като трицилиндровите косачки на европейските конкуренти. На мен ми харесва и колата, и цената.
  • 3 Име

    83 10 Отговор
    Браво, Радо - ревюто ти е екстра. Добре е да се пише и за китайски автомобили, защото тези европейците вече се оляха с цени и със скопени двигатели. Тази определено ще им бръкне в здравето.
  • 4 Пич

    32 43 Отговор
    Малии.......под капака - миксер , ама с четири кюнеца , а ?!
  • 5 МаКаТа

    47 12 Отговор
    Одобрявам - непретенциозна и добре изглеждаща кола за млади хора. Има си и минуси, както си пише в статията, но пък то коя няма. Идеална е. Няма 4х4, но те вече всички нямат

    Коментиран от #7

  • 6 Русофил

    39 63 Отговор
    Всичко хубаво, ама китайска. Винаги има проблеми след първите три месеца.
    Ремонт - забрави.

    Коментиран от #8, #31, #84

  • 7 Сектанта

    19 20 Отговор

    До коментар #5 от "МаКаТа":

    С едно изключение - Дъстер
    Иначе и на мен ми харесва ревюто на mobile и колата де, но не повече от Dacia.

    Коментиран от #25, #32, #48

  • 8 Ачо

    43 9 Отговор

    До коментар #6 от "Русофил":

    Сред като ще имат представителство у нас, то ще има и сервизи. Съмнявам се частите да са скъпи. Поне няма да са по-скъпи от тези на японските и европейските конкуренти.

    Коментиран от #81

  • 9 Гаглей

    32 38 Отговор
    Тази марка са пълни боклуци. Сядал съм в такава извън страната ни. Колата е от зрънчо. Наистина
  • 10 Антон

    36 44 Отговор
    Ано струваше 15 хил.лв. бих търкалял едно такова, без никаква поддръжка, и след 3-4 год. ше го изхвърля. Такива пари за подобно озвращение не бих дал.
    Сигурен съм че всичко вътре - от пластмаса до тапицерия е отвратително, което няма как да се разбере от снимките.

    Коментиран от #12, #15

  • 11 Абе ,

    27 24 Отговор

    До коментар #1 от "НАБЛЮДАТЕЛ":

    По-добре , Москвич 8 .. Имената и названията ти говорят ли ? Навремето имаше един лаф - Хубаво ли е или е руско ..
  • 12 Miro

    25 15 Отговор

    До коментар #10 от "Антон":

    Ми то си пише не се гледат само снимки Прочети малко, хората от мобиле са специалисти и си разбират от нещата.
  • 13 Купувач

    31 9 Отговор
    Частите от алито ли ще поръчваме
  • 14 стоян

    41 25 Отговор

    До коментар #1 от "НАБЛЮДАТЕЛ":

    До 1 ком - ти би ли си купил китайска за 55 000 лв или по добре двугодишна западна за 30 000 лв на 50 000 км - аз няма никога да купя китайска с двигател с вътрешно горене като знам какво стана с тия дето си купиха лъскави 50 кубикови китайски скутери а моята хонда е на 22 години безотказна

    Коментиран от #16, #38

  • 15 Само да кажа

    21 20 Отговор

    До коментар #10 от "Антон":

    А каква миризма се носи вътре ,малеййй

    Коментиран от #27

  • 16 Али

    40 9 Отговор

    До коментар #14 от "стоян":

    В прикачения материал от линка в началото можеш да разбереш кои са тези китайци. То и от китайци до китайци има разлика. А тези вече правят и Волво и имат сериозе дял в Мерцедес. Така, че колата от статията най-вероятно ще излезе хубава, То така е и описана от автора.

    Коментиран от #17, #67

  • 17 АЛКЕОС

    20 20 Отговор

    До коментар #16 от "Али":

    Да бе , знаем .. китайците вече произвеждат в завода на Мерцедес в русия автомобили .. Сигурно са Мерцедеси , колкото и Москвич са руски .. ако ма разбираш

    Коментиран от #22

  • 18 Анонимен

    43 15 Отговор
    От 2 години съм с китайски автомобил,като това ми е вторият китайски. Първият бе бензин, а вторият - хибрид. До момента в сервиз е влизал само за обслужване, което е под 300 лв. Нека някой да сподели каква е цената на обслужване за европейските...

    Коментиран от #30, #82

  • 19 Така е

    23 14 Отговор

    До коментар #1 от "НАБЛЮДАТЕЛ":

    В тази кола са атрактивни цената и дизайна, интериор и екстериор. За това и ще се продава добре, подобно на Дачия. Иначе да се нарече "уличен спортист" този "куб на колела" е доста пресилено. А и с този 1,5turbo двигател ... даже не му отиват 4-те ауспуха отзад :-)))))))))
  • 20 Име

    26 7 Отговор
    Щеше да е добре да има версия с 2.0 литра двигател и 4х4. Не разбирам покупката на "СУВ" , а още по-малко който е 4х2.

    Коментиран от #23

  • 21 ВикиЛексъсВарна

    45 6 Отговор
    Ясно е че цената ще бъде поне 60 000 лева с тестовото оборудване с кожен салон - навигация и Би Лед основни фарове - климатроник и въздуховоди за климатроника отзад за задните пътници - за сравнение европейските му конкуренти Пежо 2008 - Карок - Т Крос и японо-турската Тойота СХР производство 31 декември 2023 г. нямат такива възуховоди отзад! НО пак е мнооого добра! Защото конкурентите му са по 75 000 лв. с такова оборудване и със двигатели по 1.3 л. - 3 цл. 130 коня всичките! Докато китаеца Гиили пародоксално е най-мощният със 172 коня и най-обемния мотор в класа си - 1500 сс 4 цл... ..за сравнение европейците с такъв са само Тигуан - Кодияк и Нисан Х трейл и са по 82 000 лева!!! Как ви звучи това че китайците предлагат 4 цл. 172 коня по-евтино от 3 цл. 130 коня европейски конкуренти?

    Коментиран от #29, #39

  • 22 Читател

    16 2 Отговор

    До коментар #17 от "АЛКЕОС":

    Китайците сглобяват и в Детройт.
  • 23 ВикиЛексъсВарна

    14 1 Отговор

    До коментар #20 от "Име":

    Опосаният от 2 литров турбо-дизел интеркулер от произвеждани 2024 г. Сув-ове за Евро съюза - за сравнение най-евтиният е напълно обновеният Кодияк който идва юни с такъв 2.0 тди 193 коня е 93 000 лева в средното ниво на оборудване. Но Кодияк е и в по-високият клас СУВ и с доста по-скъпи части - поддръжка от който и да е китаец и не само китаец - даже и от Рено Аркана е много по-скъпа поддръжката му.

    Коментиран от #68

  • 24 АнтиЕС

    25 5 Отговор
    вижте в Ютюб коментарите и отзивите на руснаците,те ги карат от няколко години,но цената там е доста по-ниска

    Коментиран от #57

  • 25 Баш Батка

    9 6 Отговор

    До коментар #7 от "Сектанта":

    Мамалига ли си хаха, дачия вика тоз кош.
  • 26 Край

    19 12 Отговор
    1.5 двигателче с 170 к.с. но с ... четири ауспуха. Това леко разсмива. Иначе колата е добра.

    Коментиран от #28

  • 27 Край

    30 5 Отговор

    До коментар #15 от "Само да кажа":

    Не е като от кожата на добре опърдян от Ханс и Хасан двадесет годишен Х5 а?
  • 28 ВикиЛексъсВарна

    21 3 Отговор

    До коментар #26 от "Край":

    Викаш по-добре Пежо 2008 - Т -РОК - Карок 3 цл. 130 коня с оборудване на Поло за 68 000 лева?
  • 29 Китайски гангстер

    30 9 Отговор

    До коментар #21 от "ВикиЛексъсВарна":

    Карам Dongfeng T5 EVO Forthing, за 60к със всички екстри, подобно е на този автомобил, само дето има по-мощен мотор, 1.5 л. бензин, 145 кВ / 5600 Нм / 195 к.с., 285 Нм /1500-4000 об/мин Автоматична 7-степенна с двоен съединител. Двигателят е на Митсубиши.

    Колата супер, нямам никакви забележки, вози супер, изработката е на високо ниво.

    Това Геели съм сигурен, че също е ок.

    Китайците вче правят качествени коли на нормални цени, а иначе, който иска нека подарява пари и да си вярва, че Китайското било менте.

    Коментиран от #52, #54

  • 30 Пежо

    14 5 Отговор

    До коментар #18 от "Анонимен":

    Колко е гаранцията срещу корозия?

    Коментиран от #53

  • 31 БКП

    27 2 Отговор

    До коментар #6 от "Русофил":

    Това е хубаво, че е китайска, значи е оригинална и няма ментета
  • 32 БКП

    20 7 Отговор

    До коментар #7 от "Сектанта":

    Каква Дачия? Я се разходи до Букурещ, там почти никой не кара този боклук, освен да срещнеш някое такси.

    Коментиран от #36

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 сектант

    3 11 Отговор

    До коментар #1 от "НАБЛЮДАТЕЛ":

    Дачия Дъстър - 30 бона
  • 35 Запознат

    18 6 Отговор
    Автомобилен е с тегло ново покритие на цилиндрите и с гаранционен пробег от 100к километра.Гаранцията е невалидна ако смяната на маслото е закъсняла .....забележете....само с 1 км. Честито на печелившите.

    Коментиран от #40

  • 36 Китайски гангстер

    11 4 Отговор

    До коментар #32 от "БКП":

    Прав сте, ако го сравним с това Геели или с Dongfeng T5 EVO Forthing с Дачия Дъстър, то те са несравними, Китайците са по-добри в почти всяко отношение. Нищо против Сектант, има си право на любима марка, но аз не залитам, а съм реалист. Иначе в Букурещ какво карат, идея си нямам.
  • 37 Запознат

    4 2 Отговор
    Тефлоново да се чете
  • 38 вседрфтгъхуи

    20 8 Отговор

    До коментар #14 от "стоян":

    Чакам да ми покажеш следната кола даже не за 30, а за 35 бона:

    - купена от европа, до 2,5 години (след 01.01.2021г. регистрация) и с действаща гаранция (американски и канадски боклуци не щем)
    - нека да е до 75 000км., а не 50 000км.- хората купуват коли да ги карат, не да ги държат на паркинга пред панелката като вас
    - същият размер- тоест с размерите на Дъстър, 2008 и другите изброени в статията
    - може да е седан, комби, миниван, пътнически вариант баничарка (въшки като Корса, Клио и т.н. ги забрави)
    - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО автомат/робот/вариатор и НИКАКВИ ръчни кутии
    - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО поне 150 коня, че да има някаква равностойност
    - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО бензин, никакъв дизел или хибрид

    Вервай ми- НЯМА ТАКАВА КОЛА ЗА ТАКИВА ПАРИ... А и тея глупости "по-скоро ще купя нещо на 2-3-5г. отколкото тоз китаец" ги разправяйте на дружките ви алкохолици пред блока докато се наливате с пърцуца- за да си купите нещо са нужни ПАРИ, а вие нямате и 5лв. в джоба

    Коментиран от #55, #58, #61, #83

  • 39 вседрфтгъхуи

    10 6 Отговор

    До коментар #21 от "ВикиЛексъсВарна":

    Не уцели с малко- цената ще е 52 бона с пълното оборудване. С кожа, лед фарове, ел. багажник и всичко останало...

    За останалото си прав- равностоен модел от конкуренцията ще струва минимум с 50% горница...
    Общо взето при разумен лизинг (25% начална и 10% остатъчна) китаеца ще струва по 600-620лв., а равностоен автомобил от конкуренцията ще прескочи 900лв. месец. Аз поне знам минимум 50 приятни начина да похарча €150 месечно вместо да ги давам за лизинг на кола...

    Коментиран от #45

  • 40 вседрфтгъхуи

    13 4 Отговор

    До коментар #35 от "Запознат":

    Лъжливото кoneленце, що не се скриеш някъде???

    Стандартната гаранция на Джийли навсякъде по света е 5г. и 150 000км. + стандартното отклонение за обслужване до 500км. ако е по пробег и до 2 седмици ако е по време...
  • 41 Настрадин Ходжа

    21 4 Отговор
    Истината според мен е, че европроизводството в автомобилостроенето умря генерално и единствената алтернатива е братът китаец, който успя от всички марки да открадне доброто и да го предложи окомплектовано на доста по ниски цени за потребителите. Направо ще си завоюват целият свят, защото на всяка марка топавтомобил направиха три пъти по евтино копие ....
  • 42 гост

    11 9 Отговор
    Първо, това е китайски начин да покажеш спорт: все едно някой питек от село си е направил тунинг като е слагал каквото намери. - никакъв вкус.
    Второ - няма как да е за активен начин на живот при положение, че няма двойно предаване.
    Трето - цената за китайка кола с предно не е ниска. Винаги бих избрал една 10г. за 1/3 от тази цена, пък и вероятно ще е 4х4.
    Четвърто - Хавал предлага много по-добри дизайн и цялостен пакет на нашия пазар.
    Пето - коригирайте моля текста, има правописни грешки.
  • 43 Читател

    13 2 Отговор
    Да кажа и аз нещо не че ви интересува.Та аз предпочитам по стари автомобили не че не мога да взема на лизинг но старите са по качествени според Примери колкото щеш
  • 44 Роки

    11 10 Отговор
    Смешно име има - Джили . Висока ми се струва цената . Каква кола караш - А ми джили . Звучи смешно.
  • 45 гост

    8 4 Отговор

    До коментар #39 от "вседрфтгъхуи":

    пробвай се после 5г. кола да я продадеш или да ти я изкупят от лизинга, защото за да ти е ниска вноската ще си дал повече, ще си й платил ддс. Виж за справка Грейт Уол Н6, които са добри коли, но от 45х.лв продажна цена, след 7г. се продават за 12-13х.лв.

    Коментиран от #47, #49, #65

  • 46 Терапия на новите толерасти

    9 6 Отговор
    "Той има пространство, достатъчно клиренс (макар и само с предно предаване) и практичност за младо семейство, а когато татко (или дори мама) се отнасят към шофирането като към някакъв вид терапия, то тогава Coolray, със своето динамично усещане, също може да помогне." Докато автомобила се приема като терапия, а не като отговорност, ще продължава да има всякаква напаст по улиците...
  • 47 вседрфтгъхуи

    14 6 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    Опитай днес да продадеш на свястна цена всичко различно от Дъстър (и то само ако е 4х4 и дизел) в тази категория- шансът ти клони от абсурд, през невъзможно и стига до отрицателен...
    В 95% от случаите говорим за коли с мотор уникалният боклук на ПСА- 1,2л. с 3 цилиндъра дето рядко изкарва и 100 000км. без да получи инфаркт и да умре... Или пък ще е нещо на Рено с другото недоразумение- ТСЕ мотор... Пак 3 цилиндъра, пак нямащ нищо общо с "надежден" и "хубав" мотор...

    Свиквайте с идеята в този клас (на французите) да карате китайци... Все още идея си нямате колко по-читави са им колите, но ще разберете... Единственият проблем на китайчето е липсата на Андроид ауто и Епъл кар плей ама това или ще го решат сами дилърите, или ще ви обяснят как се активират нещата- почти елементарна задача е да се инсталират за 15 минути... И то без фокуси- напълно легално...
  • 48 Хахохи

    7 9 Отговор

    До коментар #7 от "Сектанта":

    Аз рискувах с новата Дъстър на газ за 40к, второ ниво. Иначе Донг Фенг за 37к е другото предложение което за малко да го взема...
    Ама 52к за това не бих дал!

    Коментиран от #50

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 вседрфтгъхуи

    10 10 Отговор

    До коментар #48 от "Хахохи":

    Само да питам, за един приятел:

    С кой акъл взимаш голяма и тежка (1,5т. заредена и с теб зад волана) кола, с големи 17-ки джанти и избираш за двигател мизерно моторче с 3 цилиндъра, 100 коня и на газ??? Туй да го туриш в Сандеро- ОК, ама в Дъстър е наказание...

    И пак да питам- как тръгваш с тоя Дъстър и късата му 1-ва предавка? С дизела винаги съм тръгвал на 2-ра (освен на баир де), ама с туй недоразумение на газ 100% е невъзможно...
  • 51 Куд

    16 4 Отговор
    Дъстър на 4 години.
    Сандеро на 10 години.
    Закупени нови от Ташев.
    Пълно дърво са.
    Но.....
    И на двете коли до момента не съм сменил дори крушка на фар.
    Китайците явно да по напред.
    Но.
    Много модели...липса на сервизи и т.н....ме спират да купя.
  • 52 ВикиЛексъсВарна

    8 0 Отговор

    До коментар #29 от "Китайски гангстер":

    Същия е мотора и на Т5 Ево и на Гийли Кулрей - 1.5 л. турбо бензин със 7 ст. автоматик 172 к.с. номинална мощност и 190 коня пълна. Така го изписват и за Т5 Ево дилърите му тук в София и Варна официалните на Донг Фенг са в двата града. ХАВАЛ Н6 2024 г. със 2 литров турбо бензин със 204 коня и пак със 7 ст. автоматик е 72 000 лв. само че със 4х4 и огромно купе тип Ку 7 - Туарег. До Хавал Н6 2024 г. кросоувърите Т5 и Гийли Кулрей са като детски играчки. И имат Хавал Х6 за Европа специално плъг ин хибрид със 150 км. ел.режим срещу......87 000 лева с ддс.
  • 53 Анонимен

    7 1 Отговор

    До коментар #30 от "Пежо":

    6 години или 150 хикл км и 8 год на батерията. След това мисля да го сменя с нов. За корозия аз не се притеснявам. Докато се появи вече съм сменил колата. Друг да му мисли за това.
  • 54 Анонимен

    18 2 Отговор

    До коментар #29 от "Китайски гангстер":

    И аз съм с китайски автомобил - Haval h6 hev. За това оборудване и качество на изпълнение, европейски автомобил със сигурност ще струва х2. Освен това вече всичко което не е китайско е менте.
  • 55 ВикиЛексъсВарна

    10 1 Отговор

    До коментар #38 от "вседрфтгъхуи":

    Стига се пеняви! Защо му се вързваш на предишния? Ясно е че само 20 годишно хлапе с 25 годишно Би Ем Дабъл Ю на 750 000 км. би сравнило напълно нов кросоувър със старо возило - пък ако ще и 4 годишно да е - малоумно е сравнението! Гийли Кулрей 1.5 Турбо Бензин с поне 150 коня и само автоматик и само кросоувъри!!!! Се сравнява само с такъв и ДО едно годишен екземпляр на до 20 000 км.!!! При най-бързо търсене по тези критерии се откриват максимално близо две МПС-та в България налични! Кросоувър Кия Х СИИЙД с ГТ Лайн оптика и оборудване произведен ОКТОМВРИ 2023г. на 11 087 км. в гаранция ващаща за ЕС до октомври 2030 г. или още 149 000 км. за 55 000 лв. с ддс....като цената се договаря леко с продавача. Моторът е 1.5 турбо бензин 160 коня със 7 ст. автоматик и високата ГТ версия Премиум с кожен салон и алум.орнаменти в интериора и фейслифт модела 2024 г.- И второто предложение е също китаец - Донг Фенг Ево Т5 Премиум 1.5 Турбо бензин 190 коня 4 цл.16 КЛ. на промоция от варненския им дилър за 56 500 лв. с ддс и 7 г. или 150 000 км. гаранция. Тези двете предложения + Гийли Кулрей от статията определно са трите най-добри предложения за кросоувър с 5 г. гаранция за 56 000 лв.
  • 56 Корееца

    10 4 Отговор
    Киа Спортидж на 5г. купувана за 36К.
    До сега нищо не е сменяно, супер автомобил.
    Ако и китайците са същите ще имат пазар, защото парите ги яде инфлацията и няма как да са под 50К.

    Коментиран от #60

  • 57 стоян

    6 5 Отговор

    До коментар #24 от "АнтиЕС":

    До 24 ком - 2 400 000 рубли по ниска цена ли е - има филмчета в нета дето руснаците се оплакват от скъпите китайски коли

    Коментиран от #80

  • 58 пример

    8 15 Отговор

    До коментар #38 от "вседрфтгъхуи":

    Миналата година закупих употребяван Citroen C3 aircross Shine 1.5 HDI, 120 коня , автоматик, с абсолютни всички екстри , включително отваряем стълен таван (какъвто според автора не се предлага). Колата бе 2020г, на 11хил.км . Цената -30К. Изключително приятна и пъргава кола, с много нисък разход 5.1/100. Въпросният китаец въобще не може да и стъпи на нищо.

    Коментиран от #59

  • 59 този китаец

    17 3 Отговор

    До коментар #58 от "пример":

    всъщност е собственика на Волво

    Коментиран от #62

  • 60 китайците нямат пазар в ЕС

    6 15 Отговор

    До коментар #56 от "Корееца":

    Застрахователите не искат да ги засътаховат. Нямат сервизи в Европа. Никой сервиз не познава тези коли, за да им попеме гаранционното обслужване.

    Коментиран от #64

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Да, така е

    7 1 Отговор

    До коментар #59 от "този китаец":

    Но това слабо ме вълнува, Volvo отдавна не е това, което беше
  • 63 Гнида

    2 2 Отговор
    Тази фирма не правеше ли Москвич в Русия ?
  • 64 Глу пости

    13 3 Отговор

    До коментар #60 от "китайците нямат пазар в ЕС":

    На търкалета!!! Три удивителни. Дилърите предлагат и сервиз и части, все пак това им е бизнеса. За нас, все още пишещите на български, има само едно автомобилостроене - немското! Факт! Но БМВ произведено във Виетнам?! Япоците също се нахендриха, например Хонда, Кавазаки мейд ин Тайланд?! Китайците имат две слаби места - купуваш ги евтино и съответно, ги продаваш евтино; другото са европейските узаконени еко-измишльотини, които всъщност убиха европейците.

    Коментиран от #66, #70

  • 65 Куф

    6 7 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    Дъстър купен за 26 000 ...при сервизното обслужване дилъра ми предложи да го изкупи за 26 000.
    Колата е на 4 години.
  • 66 Джамбаз Петко

    10 2 Отговор

    До коментар #64 от "Глу пости":

    Ти продавал ли си китайска кола на старо? А купувал ли си?
  • 67 Бен

    6 2 Отговор

    До коментар #16 от "Али":

    Китайското Волво няма много общо с онова Волво, за което в Европа се сещаме. Проектирано в Китай от китайци за китайци.
  • 68 Име

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "ВикиЛексъсВарна":

    Имах предвид 2.0 бензинов.
  • 69 погледнах

    11 4 Отговор
    Това е Джили, а не Гийли.
    Нова Дачия Сандеро Екстрийм 100 коня с фабр. газ и доп. алум. джанти 16" се връзва на 31.5 хил. лв. с ДДС, гори под 8/100 газ и за 5 год. ще го скъсам от каране. Мога да го купя утре, а не когато някога дойде, сервизи има във всеки областен град, няма да чакам части от Китай и ако искам да напсувам някой румънец няма да се оглеждам много.

    Коментиран от #76

  • 70 Верно ли?

    7 3 Отговор

    До коментар #64 от "Глу пости":

    Колко японски коли правени в Тайланд си сменил, че си толкова сигурен? Карам японски пикап сглобен в Тайланд вече шеста година, досега само препоръчаното сервизна обслужване плюс една смяна на предни накладки.
  • 71 Бръм

    10 2 Отговор
    Някои коментари са голям смях......
    Браво на китайците, те са следващите, които ще дават тренд в автомобилостроенето.
    Много лесно се заклеймява нещо с израза ,, китайско", ама да беше ходил в Китай, па да си говорим тогава.....
    Китайците имат вече ,,know-how" и нищо не може да ги спре. Имат и продължават да развиват наука и технологии. И ако в момента борбата за лидерство на пазара е между японци и корейци, то ,,утре" ще се включат и китайците. Та самите те, вече създават и собствен флот за превоз на автомобилите си.
    В крайна сметка, високата конкуренция е радост за крайният потребител. Аз лично съм силно разочарован, например от БмВ, ако знаете в какво плачевно състояние се транспортират коли от 100к юро, ще спрете величаенето по великото немско производство. А то да бе само автомобилостроенето....
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 1944

    3 10 Отговор
    китайски боклук
  • 74 Читател

    1 0 Отговор
    До джамбаз петко: да.
    До 70: що го купи, ама честно!
  • 75 Иван Дочев

    7 1 Отговор
    Geely се произвежда в Беларус. Предполагам, че за българския пазар колите ще идват оттам. Засега имаме вече китайски линейки като хуманитарна помощ. За страна членка на ЕС и НАТО не е толкова лошо.
    Иначе бъдещето на българския транспортен пазар е индийската Тата или впряг екологично чисти волове марка "Белчо и Сивушка", произведени в Германия.
  • 76 ВикиЛексъсВарна

    10 0 Отговор

    До коментар #69 от "погледнах":

    Geely Colray e Кросоувър с размери 433 см. дължина 181 см. широчина и 161 см. височина и 4 цл. 172 конски сили!
    Какво общо виждаш с 3 цл. 99 коня 1.0л. Сандеро дори СтепУей да е и Екстрийм СТЕПУЕЙ - чиято цена е 36 800 лева! Двигателят на румънеца е мнооого по-малък...по-нисък е със 6 см. и Сандеро Степуей Екстрийм с мнооого по-бедно оборудване! Екстрите които разполага Гиили Кулей въобще не се предлагат в Сандеро Степуей! Сравняваш круши с дюля! Новия Дъстър хибрид 140 коня е най-близо до Кулрей и хибридния Дъстър струва 53 870 лева и пак няма екстрите на Кулрей въпреки ужасяващата си цена от 54 000 лв. за Дачия Дъстър !

    Коментиран от #77

  • 77 вседрфтгъхуи

    10 0 Отговор

    До коментар #76 от "ВикиЛексъсВарна":

    Що се хабиш да обясняваш на жалките безработни пом.и.ярчета дето си мечтаят за неудачия на газ...

    И на Дъстър-а не му е толкова проблем цената макар, че е поне с 15 бона по-скъп от заслуженото- проблемът му е в конфигурацията която продават:
    - 1л. мотор + газ на тая голяма кола е идиотщина...
    - 1,2 ТСЕ поне успява да движи колата, но пък е доста проблемен- очаквано и обичайно за всеки изнасилен сешоар с 3 цилиндъра.
    - Дизел нямат.
    - Хибридът на Рено е абсолютно недоразумение и работи грубо и нелогично.
    - Реално единственият шанс за 4х4 е с калпавият ТСЕ мотор, а на Дъстър-а му трябва дизел около 150 коня + 4х4 + автомат + цена до 55 бона с всички екстри и ще избият рибата...
    - Трябва му, ама господарите от Рено не позволяват такива неща щото в Русия имаше версия на Дъстър-а с 2л. бензин, 4х4 и допотопен 4-степенен автомат и като го пуснаха интересът беше голям дори и с тея допотопни мотор и скорости...
  • 78 ьаьааьаь

    4 3 Отговор
    Като направи 20 години и се докаже за здравина качество и поддръжка ще си купя една втора рака на старо. Но ако на 5тата година не става за нищо, ще си спестя чакането и ще си карам с с хондата.
  • 79 Читател

    2 3 Отговор
    Още ли се пените с това желе? Става, що да не става, ама BYD е на светлинни години. Бухаха
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Частите

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ачо":

    Винаги ще са 100% оригинални.
  • 82 Веднъж на 2 годени

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "Анонимен":

    Стандартно обслужване БМВ 6 цилиндъра дизел 326кс - 780 Евро. Масло, филтри, спирачна течност, антифриз. Официален БМВ сервиз. Германия.
  • 83 Има, има

    2 2 Отговор

    До коментар #38 от "вседрфтгъхуи":

    Но трябва да си вдигнеш главата и отвориш очите. Така. Изброявам. Sangyong Tivoli, Kia Ceed, Hyundai I30, MG, Fiat 500 X, BAIC Senova, VW Polo, E, трябва да си направиш и една екскурзия, но нали знаеш: сухи гащи риба не ядат.

    Коментиран от #85

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 вседрфтгъхуи

    1 0 Отговор

    До коментар #83 от "Има, има":

    Ами не- НЯМА... Изрично казах да е същият размер физически (плюс минус някой сантиметър), поне 150 коня, до 75 000 км. и автомат- такова чудо произведено СЛЕД 01.01.2021г. дето да струва под 35 бона ПРОСТО НЕ СЪЩЕСТВУВА
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Мдааа

    3 0 Отговор
    Колата струва 13-14 хиляди долара. У нас 50 хиляди лева. Е как да не ти се иска да теглиш една и да хванеш пътя за гората с чифтето

    Коментиран от #94

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 вседрфтгъхуио

    5 1 Отговор

    До коментар #92 от "Мдааа":

    Що гората- какво са ти виновни дърветата? Чифтето под мишница и в Брюксел- те определят всичко и заради тях живеете толкова мизерно и гнусно...

    И туй нящу у Китай струва под $12 000... Доставка, гаранция, сервизи => $16 000... ДДС 20%- все още е до $20 000... По днешният курс- 36 бона ваши пари... Оттам нагоре "заслугите" са на Брюксел...
  • 95 вседрфтгъхуио

    0 0 Отговор

    До коментар #93 от "Мдааа":

    Мдааа, богаташче съм- последно (преди 10 дни) в личната ми сметка се мотаеха някакви 8-цифрени суми... В €... Сега проверих акциите които държа- и там е 8-цифрена сума в €, около 4 пъти по-голяма от наличният кеш в сметката ми... При нормално развитие на нещата до края на октомври общите ми активи (кеш и акции) ще бъдат за скромна 9-цифрена сума...
  • 96 Шкода

    0 0 Отговор
    Това китайче хич не е в класа на Шкода Карок, а в класа на Шкода Камик.
    Камик, чисто нов, в момента в магазина, 1.5 TSI 150 к.с., 4 цилиндъра, 7 скорости автоматик с двоен съединител, най-скъпата модификация - Monte Carlo, с много екстри - 55 хил лева.
    Получавате VW двигател, VW окачване и по-добрата чешка сглобка. Материалите в купето са по-качествени от на този китаец. Цената е същата.