Производството на роторния спортен автомобил Mazda RX-8 Spirit R приключи през 2012 г. Но екипът за разработка, отговорен за ванкеловия двигател, беше разпуснат чак след шест години.
След броени дни, на 1 февруари 2024 г. Mazda ще създаде нова специална група, която ще има за цел да разработи нов роторен двигател. Президентът и главен изпълнителен директор на Mazda Кацухиро Моро каза това по време на речта си на автомобилното изложение в Токио.
Миналата година японската марка използва роторен двигател като така наречения разширител "екстендер" на пробега. Той е инсталиран на първия електрически автомобил на марката - компактния кросоувър Mazda MX-30.
Сега, компанията представи концепцията Iconic SP на автомобилното изложение в Токио. Наричат го предвестник на ново двуроторно спортно купе. Според Кацухиро Моро това ще бъде „страхотно купе, достатъчно голямо за двама души и техния багаж“.
Някои технически характеристики на бъдещия спортен автомобил се появиха на екрана по време на пресконференцията. От тях стана ясно, че габаритната му дължина ще бъде 4 180 мм, широчината - 1850 мм, а височината - 1 150 мм. Размерът между осите ще е 2 590 мм, а собственото тегло - 1 450 кг. Мощността на силови тракт ще е 365 к.с.
Както главният дизайнер на марката Масаши Накаяма заяви по-рано, концепцията „може лесно да бъде намалена до пропорции, подобни на роудстъра Miata“. Той също така намекна, че няма да има ограничения в размерите и формата на каросерията.
Известно е също, че новият роторен двигател ще работи не само на бензин, но и на водород, биогориво и втечнен нефтен газ. Тъй като екипът за неговата разработка се сформира от Mazda едва сега, можем да очакваме появата на серийна версия на Iconic SP не по-рано от 2026 година.