Илон Мъск е раздразнен от слабите продажби на Tesla в Япония, която, както и преди, остава един от най-големите автомобилни пазари в света, съобщава Bloomberg. „Има някои региони, където пазарният ни дял е изненадващо малък, например Япония “, каза Мъск по време на конференцията, свързана с резултатите от четвъртото тримесечие.
„Трябва поне да имаме пазарен дял, пропорционален на, да речем, други не-японски производители на автомобили като Mercedes или BMW, но засега не го получаваме.“ Мъск смята, че това се дължи на "неосведомеността" на японските собственици на автомобили, които според него не разчитат на експертно мнение, а на такова от приятели.
Според Японската асоциация на вносителите на автомобили общият внос на електрически превозни средства в Япония се е увеличил с 60% до 22 890 единици през 2023 г. Въпреки това вносът на електрически автомобили във високата ценова категория, включително моделите на Tesla, е намалял с 6.8% през миналата година.
По-рано Мъск прогнозира, че Япония ще стане най-големият пазар на компанията извън САЩ, но към момента това не се случва. Ръстът на вноса на електромобили в Страната на изгряващото слънце не е за сметка на моделите на Tesla.
Акио Тойода, шефът на Toyota Motor Corporation, прогнозира, че пазарният дял на чисто електрическите автомобили едва ли ще надхвърли 30%. Той вярва, че потребителите трябва да имат свобода на избор, когато става въпрос за избор на алтернативи на автомобили с двигател с вътрешно горене.