Отидете към основна версия

2 075 16

Търсенето на автомобили Tesla намалява заради лошата репутацията на Мъск

  • tesla-
  • търсене-
  • репутация-
  • илон мъск

В САЩ потенциалните купувачи на автомобили Tesla намаляват и това отчасти се обяснява с поведението на основателя на компанията Илон Мъск. Това пише Reuters позовавайки се на изследване на компанията Caliber, която следи бизнес репутацията на известни личности.

Според проучването, индексът, който измерва желанието на потребителите да обмислят покупката на продукти на Tesla (оценка на обмисляне), пада до 31% през февруари 2024-а, като преди две години, през ноември 2021 година, та е била на ниво от 70%. За сравнение, сходният показател за Mercedes, BMW и Audi е на ниво 44-47%.

Според Caliber такъв спад в индекса на Tesla е пряко следствие от влошаващото се отношение към Мъск - ​​83% от американците са склонни да свързват тази компания с нейния основател.

Агенцията разговаря с още петима маркетингови, социологични и автомобилни експерти. Те единодушно се съгласяват, че публичните изявления на Мъск и склонността му към все по-дясна политика оказват негативно влияние върху марката и търсенето на Tesla.

Други причини включват икономическата ситуация, липсата на достъпни модели и нарастващата конкуренция от по-евтини конкуренти като китайския BYD.

„Купувачите на електрически автомобили все повече се отблъскват от поведението и политиките на Илон Мъск, а сега вече намират жизнеспособни алтернативи на Tesla на пазара“, казва Ед Ким, президент на базираната в Калифорния консултантска фирма AutoPacific.

Консултантската компания Brand Finance установява, че през 2023 година репутацията на Tesla се е влошила в САЩ, Нидерландия, Франция, Великобритания и Австралия. В Китай и Германия не е регистрирано влошаване.

В същото време Tesla поддържа висока лоялност сред клиентите: 68% от собствениците на автомобили от тази марка предпочитат да изберат друг модел Tesla в случай на смяна на автомобила.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.

Свързани новини