Директорът по развитието на BMW Франк Вебер наскоро потвърди особено спорния топ модел на електрическо M3, като заяви: „С функции за ускорение и рекуперация на всяко колело, със системна мощност от почти един мегават (повече от 1300 к.с.), можете да си представите, че ще бъде нещо много специално„.
А за обуздаване на тази мощност е налична система със задвижване на четирите колела, като въпреки това управлението на автомобила ще бъде особено предизвикателство: Поради ниско разположените батерии, седанът ще има нисък център на тежестта, но със сигурност ще носи значително по-голяма тежест "на плещите си", в сравнение с автомобилите М3 с двигател с вътрешно горене.
Вебер признава, че инженерите от M GmbH са имали много проблеми, когато са започнали с разработката на това "електрическо чудовище"
„Нашите инженери в подразделението M бяха притеснени от този преход към е-мобилност, защото, например, те се страхуваха, че ще загубят много важни елементи, които съставляват автентичността на BMW M,“ обяснява Вебер.
Топ мениджърът продължава, като заявява: „...но сега инженерите ни осъзнаха, че с тези много прецизни и мощни управляващи блокове е възможно да се повиши динамичната компетентност на нашите превозни средства до още по-високо ниво, отколкото при двигателите с вътрешно горене.“
Следователно M общността може да е спокойна
От една страна, че мощните двигатели с вътрешно горене с електрическа поддръжка ще останат в портфолиото на баварците и че следващото поколение М модели с електрически задвижвания ще добави много повече производителност и удоволствие от шофирането.
Електрическо BMW i3M с около 1000 киловата със сигурност звучи грандиозно, като то ще се предлага и като седан, и като комби. Междувременно BMW продължава със стратегията си да фокусира новите модели върху електрически задвижвания, но също така да разработва и продава същите, но с двигатели с вътрешно горене, докато има „пазар за тях “ .