Mercedes-Benz се отказва от ангажимента си да премине изцяло на електричество до 2030 година, като вместо това насочва милиони евро в разработването на нови двигатели с вътрешно горене. И не става въпрос само за позицията на ръководството на компанията, това се случва по искане на богатите клиенти.
По-специално купувачите в Китай смятат, че престижът на колата им зависи не само от емблемата на капака, но и от източника на енергия под капака. Според няколко проучвания наличието на мощен бензинов двигател носи много повече похвали от околните, отколкото електрическо задвижване.
Според германския вестник Handelsblatt всеки месец Mercedes-Benz продава повече от 4 000 седана от модела S-класа в Далечния изток, които, както е известно са оборудвани с ДВГ, докато през май са продадени само 74 екземпляра от електрическия седан EQS.
На фона на такъв спад в продажбите германският автомобилен производител променя тактиката и инвестира много повече пари в разработването на двигатели с вътрешно горене и автомобили за тях, удължавайки живота на колите с ДВГ, за да отговори на търсенето.