9 Август, 2024 16:09 20 967 12

Шефът на BMW настоява пред ЕС за синтетичен дизел, вместо за пълно преминаване към електромобили

  • bmw-
  • двг-
  • синтетично гориво-
  • hvo100
Шефът на BMW настоява пред ЕС за синтетичен дизел, вместо за пълно преминаване към електромобили - 1

През 2022 година Европейският съюз финализира планове за ефективна забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035-а. Тези планове обаче бяха смекчени, след като Германия и други страни с напреднала автомобилна индустрия притиснаха законодателите да направят плановете по-реалистични. През 2023-а беше решено да се удължи животът на двигателите с вътрешно горене в ЕС благодарение на използването на синтетично гориво.

Сега изпълнителният директор на BMW Оливър Зипс предупреди, че дори ако продажбите на нови автомобили със синтетично гориво бъдат разрешени след средата на следващото десетилетие, резултатът може да бъде същият: де факто забрана на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това ще има огромни последици за целия свят, тъй като много от големите производители на автомобили са базирани в Европа.

„Сега има много признаци, че Европейската комисия се стреми към фалшиво решение, при което забраната за двигатели с вътрешно горене е смекчена само чрез предполагаемо използване на eFuels. Ако обаче това не допринесе за ускоряване на въвеждането на нисковъглеродно гориво и не направи използването му практично, това би било умишлена забрана на двигателите с вътрешно горене през задната врата “, каза Зипс.

За разлика от повечето си конкуренти, BMW не иска да определя крайна дата за двигателите с вътрешно горене. Докато Mercedes и Audi наскоро намалиха своите цели за електромобили, BMW настоява, че смъртта на дизела не трябва да бъде принудителна. Говорейки по време на конферентен разговор след публикуването на полугодишния отчет на компанията, шефът на BMW каза: „Продължаваме да вярваме, че пълната забрана на ДВГ е погрешна.“

Това изявление идва от компания, която всъщност продава повече електрически автомобили от всякога. През първите шест месеца на годината изцяло електрическите автомобили на BMW Group представляват 15.7% от всички доставки. Това е увеличение от 12.6% на годишна база. Доставките на автомобили BMW, Mini и Rolls-Royce с нулеви емисии са нараснали с 24.6% до 190 614 единици през годината до юни включително.

Оливър Зипс смята, че регулаторите не трябва да бързат да забраняват двигателите с вътрешно горене. Вместо това той твърди, че ЕС трябва да насърчава въвеждането на горива с ниско съдържание на CO2 възможно най-скоро не само за новите автомобили, но и за съществуващия автопарк. Ръководителят на BMW отбелязва, че има повече от 250 милиона коли в 27-те страни от ЕС.

„Най-значимият принос към опазването на климата е този, който можем да направим днес: с други думи, всеки тон CO2, който можем да спестим днес, а не някога в бъдещето, има значение. Той също така включва изискване и насърчаване на използването на горива с ниско съдържание на CO2 като е-гориво, E25 или HVO100 – възможно най-скоро и възможно най-широко".

E25 съдържа 25% етанол и 75% бензин. Най-интересно към днешна дата е синтетичното гориво HVO100, което е заместител на дизела. То е несъдържащо изкопаеми хидротретирано растително масло, произведено от напълно възобновяеми източници като олио за готвене, например. Водородният партньор на BMW, Toyota, продава Land Cruiser и Hilux в Западна Европа със съвместими с HVO100 дизелови двигатели. Toyota твърди, че когато горивото е направено от използвано растително масло, емисиите на CO2 са с 90% по-ниски в сравнение с конвенционалния дизел.

Въпреки че BMW защитава двигателите с вътрешно горене, производителят прогнозира, че растежът на електрическите превозни средства ще продължи през следващите години. Компанията вярва, че до края на десетилетието чисто електрическите превозни средства ще представляват поне половината от годишните ѝ продажби. Марките Mini и Rolls-Royce на BMW Group обещаха да преминат към изцяло електрически двигатели по това време, оставяйки само основната марка BMW с дизелови и бензинови автомобили.

Преди няколко месеца BMW продаде милионната си електрическа кола, около 11 години след като невероятният хечбек i3 постави началото на EV тенденцията в Бавария. Остатъкът от това десетилетие ще бъде изключително натоварен, като най-малко шест модела, базирани на Neue Klasse, са планирани да бъдат пуснати в продажба до 2028 година. Освен това докладите твърдят, че ще има електрически SUV iX5, iX6 и iX7, базирани на същата архитектура CLAR, използвана при бензиновите/дизеловите модели.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    2 14 Отговор
    После ще чише всичкия дизел синтетичен и рака ще мине иначе от ЦО2 да правиш дизел е леко нерентабилно
  • 2 флипп

    25 7 Отговор
    Голям зор сатанистите да ни върнат в средновековието
  • 3 ЕС до Оливер ⚡🛢️

    3 20 Отговор
    ЕС: Мосю Ципс, във ВСЕКИ европейски дом има 220 волта. Американците с техните 110 си мечтаят и плащат екстра партида да имат такова нещо вкъщи. Тоз синтетичен дизел къде го?
    - Още го няма..
    - Колко е?
    - Е, цифра ще е..
    - Гори ли?
    - Еми гори много ясно, нали е гориво...
    - Колите ви имат ли гърнета?
    - По два кюнецa oтзаде...
    - Мaрш навън! Следващия! И господа, айде малко по-сериозно! Да не си губим времето тука

    Коментиран от #7

  • 4 Бай Стоень маслара

    9 3 Отговор
    Па я си карам гоуфа с отработено моторно масло. Пуши много ама е без пари
  • 5 За ЕС

    19 2 Отговор
    Е важно да съсипе икономиката първо на Европа,а САЩ целия свят!!!ЗЕЛЕНИТЕ ТЪПИРИ,КОИТО НИ ПАЛЯТ УМИШЛЕНО ДЪРЖАВАТА¡! ФАСОВЕТЕ И ПУТИН СА ВИНОВНИ ТЪПАЦИ,НО НЕ И ДЕГРАДИРАЛА, ДЖЕНДЪРСКА ЕВРОПА!!!

    Коментиран от #8

  • 6 Браво на БМВ

    17 1 Отговор
    Трябва да има алтернативи. Тъпо е да кажеш: точка, край на ДВГ. Не става така. Да не говорим за лицемерието на ЕС управляващите. Например, удобно не се споменава, че един средно размерен пътнически самолет при полет от 3000км изгаря гориво колкото 247 бензинови автомобила за 1 година! Ама нали летят високо и не се виждат много много…
  • 7 Само

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "ЕС до Оливер ⚡🛢️":

    комединати от любителски драм-състави сте се събрали електричарите….
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 За4еркнете Зелената Сделка

    14 0 Отговор
    ина4е Европа Умира!

    Коментиран от #11

  • 10 знаещия

    1 5 Отговор
    до шефа на БМВ ....свърши чадо вашето време ....идва китай с техните електрики.....изтървахте момента
  • 11 знаещия

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "За4еркнете Зелената Сделка":

    она си е умрела вече ,а войната тотатално я срина
  • 12 знаещия

    0 12 Отговор
    една добра батерия и край на ДВГто