Отидете към основна версия

15 297 49

Mercedes GLK на старо: ДА или НЕ?

  • автомобилът на старо-
  • mercedes-benz-
  • glk

Няколко съвета от специалисти

Европейски премиум автомобил с пробег, в повечето случаи означава кола с над средната надеждност, здрави каросерии, здрави окачвания и... проблеми с многото електроника, командваща основните възли и агрегати. Особено сред премиум автомобилите има много сложни и капризни. Затова цената на 10-годишни коли от премиум марки се сравнява с тази на RAV4 с приблизително същия пробег.

Един такъв пример е Mercedes-Benz GLK. Цената на тези автомобили е забележимо обвързана с пробега и с годината на производство: започва от 13 000 лева и достига до 37 000 лв. Иначе - сглобка - немска. Задвижване - 4x4. По отношение на общите потребителски качества Mercedes-Benz GLK не надминава BMW X3 и е по-малък по размер, но на вторичния пазар в повечето случаи е по-скъп.

Този модел се прави от 2008 до 2014 година, като през 2012 преминава през рестайлинг. Изглежда добре, вътре е практичен и качествен, но покупката на такъв екземпляр определено крие рискове. Ако все пак сте избрали такъв модел, то трябва да знаете, че всички двигатели са сложни, взискателни към гориво и масло, с индивидуални набори от проблеми. Но има и по-проблемни, и по-малко проблемни.

Бензиновите аспирирани V6 от семейството M272 страдат от много механични проблеми, не са икономични и не са препоръчителни от експертите. А надеждният V6 3.5 от серията M276 (306 к.с.) е изключително рядък. Supercharged 2.0 (211 к.с.) е с директно впръскване, разполага с добър експлоатационен живот на двигателя, но може да изненада собственика с течове на масло, при това доста често. Водната помпа и термостатът също са проблемни. По-старият V6 3.0 дизелов двигател страда от хроничен недостиг на масло, причинен от проблемен топлообменник.

Може би най-добрият, ако искате GLK е 2.1-литровата дизелова серия OM651 във версията със 170 конски сили. Както всички дизелови двигатели и този двигател е скъп за поддръжка и изисква изключително висококачествено гориво. Но е надежден. Във всички тези двигатели производителят препоръчва смяна на маслото на всеки 20-25 хиляди км. Но е по-добре да правите това два пъти по-често.

Хидравличният автоматик 722.9 е собствен дизайн на Mercedes-Benz. С по-малко мощни двигатели, какъвто е въпросният 2.1-литров дизел издържа до 400 хиляди км. Единственият недостатък е, че автоматичната трансмисия и трансферната кутия представляват едно цяло. Това прави изключително неудобна смяната на лагера на изходящия мост, който се поврежда след 100 хил. км и не се продава като отделна част. Е, цените на оригиналните резервни части понякога са неприятно изненадващи, но ремонтите при тази модификация не са чести.

С една дума, помислете два пъти, вземете под внимание съвета ни. Ако искате GLK, то ориентирайте се към гореописания дизел, но иначе е добре да се поинтересувате и от други автомобили от същия ценови клас и сегмент. А всички употребявани екземпляри, продаващи се у нас от модела GLK, можете да откриете ТУК.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 27 гласа.

Свързани новини