Въпреки че Mazda открито обявява опции за абонамент от 2019 година, това не прави подхода по-привлекателен. Много клиенти вече изразяват своето недоволство. Особено сега, когато безплатните три години на Mazda Connected Services започват да изтичат за някои клиенти.
Немалко собственици вече изразиха недоволството си през социалните медии, за това, че трябва да плащат месечен абонамент от $10, за да продължат да имат достъп до функции като дистанционно стартиране, например.
Mazda предложи своите свързани услуги в началото като безплатен тригодишен пробен период за купувачи на нови автомобили, стартиран за първи път през 2019 година. Японците решиха да удължат този пробен период, но сега изглежда той свършва.
И много собственици не са готови да плащат, особено за възможността за дистанционно стартиране. Автомобилният производител каза, че ще популяризира свързаните услуги от 2019 година като безплатен тригодишен пробен период, който ще изисква абонамент след датата на изтичане.
В допълнение към дистанционното стартиране, пакетът предлага дистанционно влизане без ключ, информация за състоянието на превозното средство като ниво на гориво, сервизни предупреждения, търсачка на менюто на превозно средство, автоматизирано набиране на 911 и др.
Mazda е само един от няколкото автомобилни производители, които разширяват абонаментните услуги, но искат заплащане за тях. А преди това изискваха само еднократни плащания на мястото на продажба.
BMW се опита да таксува екстри, като отопляеми седалки, но приемането беше твърде слабо и компанията го отмени. Но това не спря Toyota, Audi и дори Mercedes, които се опитват да таксуват хората с редовна такса за определени функции. Софтуерът и интернет свързаността улесниха компаниите да контролират този вид услуги към своите клиенти.