8 Ноември, 2024 10:26 2 565 7

Mazda потвърди появата на спортен автомобил с роторен двигател

  • mazda-
  • роторен двигател-
  • ванкелов двигател

Серийното изпълнение на концептуалния автомобил Mazda Iconic SP ще бъде пуснато в производство в съвсем близко бъдеще

Mazda потвърди появата на спортен автомобил с роторен двигател - 1

Спортният автомобил Mazda Iconic SP с роторен двигател ще влезе в серийно производство. Спортната кола Iconic SP, малко по-голяма като размери от MX-5 Miata, беше представена като концепция точно преди година.

Сега главният дизайнер на Mazda Масаши Накаяма потвърди, че ще има производствена версия и няма да се налага да се чака дълго – производството ѝ ще започне „в недалечното бъдеще“. Предстоящият нов продукт се нарича идеологически наследник на RX-7 и RX-8.

Ротационният двигател, известен също като Ванкелов, има както предимства, така и недостатъци. Предимствата включват компактен размер и мощност, а недостатъците включват разход на гориво, повишена токсичност на отработените газове и крехкост.

Mazda потвърди появата на спортен автомобил с роторен двигател

Недостатъците обаче са повече от предимствата, което е причината автомобилните компании да отказват да произвеждат автомобили с такъв агрегат. Mazda не е произвеждала автомобил с роторно задвижване от 2012 година, когато последният RX-8 слезе от поточната линия.

В началото на 2023 година автомобилният производител представи първия автомобил от много години насам с роторен двигател, като каза, че агрегатът е от ново поколение и са изчистени всичките му недостатъци. Той е част от хибридната инсталация на кросоувъра MX-30 e-Skyactiv R-EV. А през есента на същата година дебютира Iconic SP.

Mazda Iconic SP беше представена в края на октомври на Japan Mobility Show в Токио, а основната му характеристика, освен дизайна с класически пропорции, беше двубутален роторен двигател, който играе ролята на генератор на електричество, т.е. не е свързан с колелата. По време на премиерата Mazda обяви само мощността на инсталацията, която е 370 конски сили.

Mazda потвърди появата на спортен автомобил с роторен двигател

Сега официално е потвърдена появата на серийната Mazda Iconic SP. По неофициални данни, готов за производство спортен автомобил може да бъде представен още през 2026 година. Японската компания сподели и други новини:

Новото поколение кросоувър Mazda CX-5 ще се появи между 2025 и 2027 г., когато ще бъдат пуснати електрически автомобил и SUV, разработени в сътрудничество с китайския Changan. Освен това до 2027 г. семействата SkyActiv-G и SkyActiv-X ще бъдат заменени от четирицилиндрови двигатели от семейството SkyActiv-Z.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пълна глупост

    3 12 Отговор
    Колко ще тежи този електромобил, на който му е сложен и двигател с вътрешно горене с всичките му охладителни и изпускателни системи и резервоар за гориво? Какви са му предимствата с тази смешна мощност на двигателя?

    Вече и китайските производители на мобилни телефони произвеждат спортни автомобили с 1500 коня мощност, които ускоряват до 100 за под две секунди вдигат в 350 км в час, поставиха рекорда за най-бърз четириврат автомобил на нюрбургринг и зарежда 400 км за 10 минути. Цена на това удоволствие - 110 000 долара. Няма автомобил с ДВГ на тази цена който да доближи някой от тези параметри, да не говорим за всичкото на куп.

    Коментиран от #3, #6

  • 2 такива работи

    9 9 Отговор
    Роторният двигател е сам по себе си хибрид-харчи бензин и масло, но в големи количества.

    Коментиран от #7

  • 3 анонимен

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пълна глупост":

    Само батериите за електроника са 500 километра.
  • 4 анонимен

    10 1 Отговор
    Само батериите за електрокошника са 500 килограма.
  • 5 Симеонов

    1 0 Отговор
    Това трябва да влезе в продукция веднага! Най-добре изглеждащата кола, която съм виждал от години!
  • 6 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пълна глупост":

    Само за клавиатурните рацери ускорението е всичко.
  • 7 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "такива работи":

    Двигателят, който мислим за Ванкелов, всъщност е модификация на Пашке. При вариантът, който е измислил Ванкел, половината от недостатъците ги е нямало, но машината е била скъпа за производство и трудна за поддръжка. Поне за тогавашните времена.
    При оригиналът на Ванкел (ДКМ54), освен роторът се върти и кожухът му, но с различна честота. Свещите са били монтирани на самият ротор, което е изисквало цялостно разглабяне на мотора, за едната смяна на свещи.
    При модификацията на Пашке, се върти само роторът, а кожухът седи неподвижен. Това прави изгарянето само в едниният край на двигателя, а всмукването на въздух само в другия край, което поражда неравномерното нагряване на корпуса. Все пак, този вариант е бил по-евтин и по-лесен за изработка, както и за поддръжка. Свещите вече са били на корпуса, а не на ротора. Затова, налагат варианта на Пашке на пазара, но му запазват името на Ванкелов, понеже Ванкел е изобретателят му.