В Германия има интересна тенденция: продажбите на електрически автомобили намаляват драстично, но производството им расте бързо. Според Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) ситуацията е парадоксална.
През ноември 2024 година в страната са продадени едва 35 167 електрически автомобила - това е с 21.8% по-малко от същия период на миналата година. Делът на електрическите автомобили на пазара е 14.4%, което показва осезаем спад в потребителския интерес.
В същото време през октомври производството на електрически превозни средства достигна 109 400 единици, което е с 54% повече от октомври 2023-а. Този ръст се обяснява основно с ориентацията към износ, тъй като вътрешното търсене визимо е намаляло.
Tesla и китайските производители са особено засегнати. Продажбите на Tesla падат с 55%, докато Great Wall и NIO търпят спад от над 40%. Тази ситуация показва значителни промени на пазара на електрически превозни средства не само в Германия, а и в целия ЕС.
Експертите смятат, че спадът е причинен от намаляването на държавните субсидии за закупуване на електрически автомобили. Очаква се, че възстановяването на държавната подкрепа и пускането на нови модели може да съживи пазара през следващата година.