Европейците предпочитат евтини коли с ДВГ и поради тази причина Dacia отново е номер едно

19 Януари, 2025 10:30 4 194 37

  • dacia-
  • sandero-
  • европа-
  • продажби

Моделът Sandero си върна титлата на най-популярния автомобил в Европа

Европейците предпочитат евтини коли с ДВГ и поради тази причина Dacia отново е номер едно - 1

През 2024 година хечбекът Dacia Sandero отново стана най-продаваният автомобил в Европа. От този модел бяха продадени общо 309 392 автомобила, което е с 14.5% повече от предходната година. Резултатът подчертава популярността на Sandero като достъпен и практичен хечбек с двигател с вътрешно горене.

Sandero е най-продаваният автомобил сред частните купувачи в Европа от 2017 година. През 2024-а Dacia е продала 676 340 автомобила, което е почти 4% от общия обем на продажбите на леки автомобили на европейския пазар. От появата си през 2004 година марката е продала повече от 9 милиона автомобила, което доказва нейната популярност.

В допълнение към Sandero, други модели на Dacia също показаха значителен ръст на продажбите. Например от Duster, включително новото поколение, са продадени 215 024 бройки - това е с 12.3% повече от 2023 година. Седемместното комби Jogger също печели позиции, като от него са продадени 96 440 бройки, което е с 2.4% повече от предходната година.

Въпреки успеха на по-големите модели, електрическият автомобил Dacia Spring претърпя спад в продажбите с цели 63% в сравнение с 2023 година. Според представители на компанията това се дължи на намаляването на държавните субсидии за закупуване на електрически автомобили. Въпреки това, след появата на рестайлинг версията, търсенето на Spring започна постепенно да се възстановява.

Освен в Европа и във Великобритания продажбите на Dacia се увеличиха с 10% благодарение на популярността на хибридните версии на моделите Duster и Jogger, които се превърнаха в предпочитан избор сред купувачите на Острова. В бъдеще се очаква и Sandero да получи и хибридна версия, вероятно със същата като при Jogger.

Основните фактори обаче, които гарантират популярността на Sandero, са достъпната цена, практичният дизайн и двигателят с вътрешно горене. През годините моделът спечели доверието на купувачите поради ниските разходи за обслужване, но като цяло този модел е показателен, че европейците предпочитат едтини коли с ДВГ.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Митбъстър=идиот

    4 42 Отговор
    Тесла У е най продавания модел в Европа. Статистически е доказано.
  • 2 Пич

    18 13 Отговор
    Хахаха..... като знам умствения капацитет на европейците , сигурно са впрегнали ЦЕРН за да достигнат до този извод !!!
  • 3 Гост

    27 9 Отговор
    След санкциите, у цела Европа стана модерно да си скъсаняк.
  • 4 Още може !

    30 9 Отговор
    Още малко евроатлантически санкции срещу Русия , и европейците ще минат на триколесни рикши ! Само шефовете на натото да не ги бият .
  • 5 Сандеро

    18 5 Отговор
    Казах ви Дачия 3 цилиндъра 75кс мачка всичко наред
  • 6 Човек най-честно гласува с портфейла си

    18 3 Отговор
    Каквото да ви разправят за качествата или липсата им в дадена стока или услуга количеството клиенти/потребители е най-сигурният критерий. Това е причината Сандеро да е №1, а Лада Нива да отсъства от класациите.
  • 7 БОЗА

    22 5 Отговор
    Преди година и половина обиколка на пристанищата на западна Европа-първото,което видях са две неща:
    1. Дачии
    2.На първите частни сгради-тераса с голям сак и украинско знаме,центрове,за информация,къде да отидат,за жилища и помощи и информация,за устройване в съответната държава
    Та Европа водена от огромна алчност и лакомия се докара дотук,в Бремерхафен(вратата на немсккто автомобилостроене)да са пълни паркингите с непродадени немски автомобили и да се кара Дачия
    Пред очите ни се случва огромно ПРЕРАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ПАЗАРИ...пак "интересни времена",за съжаление...пазарите си гледат интереса и вярват на очите си,а не на ушите си(платени журналисти и "анализатори" и политици)...от Испания през Португалия до Германия и Нидерландия-ДАЧИЯ...което показва насока...а тя официално започва от утре... ;-)

    Коментиран от #8, #11

  • 8 В Европа има война, запалена от Путин

    9 24 Отговор

    До коментар #7 от "БОЗА":

    Този факт няма как да не повлияе на всичко, което ни заобикаля. Включително на пазарния успех на по-простите и функционални автомобили.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 БОЗА

    25 5 Отговор

    До коментар #8 от "В Европа има война, запалена от Путин":

    Очевидно не схвана нищо(няма лошо)от написаното...алчният запад глътна вода и запали войната в Украйна...и светът тръгна в друга посока-и ти си от тези вярващи на ушите си,а не на очите си...да си жив и здрав-ще си съвременник на събитията... ;-)

    Коментиран от #14

  • 10 Ъхъ

    20 7 Отговор

    До коментар #8 от "В Европа има война, запалена от Путин":

    Когато Путин освободи Европа, пак ще има бум в автомобилостроенето!

    Коментиран от #16

  • 11 кй87ъ6трхуй

    28 3 Отговор

    До коментар #7 от "БОЗА":

    Няма "ПРЕРАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ПАЗАРИ", има проста икономическа логика- заради господарите си от краваристан европееца ОБЕДНЯВА С БЯСНА СКОРОСТ и започва да реже всички разходи които не са му важни...
    Хора които някога сменяха айфона си всяка година сега си стоят на ябълка 14 и дори не си помислят за 16... Други си купуваха нов и все по-голям ТВ през 2г.- гледам ги все още си ползват старите ТВ... Други ходеха по заведения редовно- максимум 1 път месечно ходят сега... Поръчваха си и храна за вкъщи (не готвеха изобщо)- сега я поръчат 2 пъти седмично, я не...
    45% от купувачите на нови коли са слезли с един клас надолу, а 40% са купили същият клас автомобил ама от по-евтина марка... Общо взето от Пасат минават на Голф, от Ауди минават на VW... Много от купувачите на Опел, Пежо и т.н. рязко слязоха на евтини боклуци просто щото НЯМАТ КИНТИ

    Коментиран от #12, #31, #33, #35

  • 12 БОЗА

    15 4 Отговор

    До коментар #11 от "кй87ъ6трхуй":

    "Много от купувачите на Опел, Пежо и т.н. рязко слязоха на евтини боклуци просто щото НЯМАТ КИНТИ"

    И това,ако не е преразпределение на пазари здраве му кажи... ;-)
  • 13 Гост

    1 7 Отговор
    И колко да е евтина, тоест, с колко е по евтина от аналогичен модел на другите. Т колко едно Сандеро е по евтино от първо ниво на новия С3, със аналогичните екстри? М?

    Коментиран от #15, #19

  • 14 Чеги Набара

    5 15 Отговор

    До коментар #9 от "БОЗА":

    На теб,явно пръв приятел ти е,Путин.Ръсиш същите хитрости като него,явно нямате много капацитет горе.

    Коментиран от #25

  • 15 домакин

    8 0 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Ходѝ, гледай, сравнявай. Какво чакаш наготово?

    Коментиран от #37

  • 16 В Европа има война, запалена от Путин

    3 12 Отговор

    До коментар #10 от "Ъхъ":

    Колкото има бум в освободена Русия. Буханки модел 59 и JAC с лепенка Москвич.
  • 17 Хкхк6 6778 йкйх 6776 бкххоигу йкгкгйк

    1 8 Отговор
    "заради господарите си от краваристан европееца ОБЕДНЯВА С БЯСНА СКОРОСТ и започва да реже всички разходи които не са му важни..."



    Адаш, този път съм (почти) съгласен с тебе по изключение. Тоест имаш напредък. Но както винаги си объркал понятията. Европееца не обеднява.

    Например Германците имат спад на доходите, но заедно с това си намалиха и разходите и в момента са най-богати от всякога. Германецът почти никога не е бил толкова богат. Така че намаляването на доходите просто им направи грубо събуждане и сега не харчат като за последно.

    Коментиран от #18

  • 18 Пропагадни внушения

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Хкхк6 6778 йкйх 6776 бкххоигу йкгкгйк":

    "Европейците предпочитат евтини коли с ДВГ и поради тази причина Dacia отново е номер едно"

    Тази теза я поставяте във всяка част на статията, но всички знаем, че една лъжа повторена 100 пъти не става истина.


    А истината е, че европееца търси най-евтиния възможен автомобил и въобще не се интересува дали е с ДВГ или не. Ако най евтиния автомобил на пазара беше електрически, Това щеше да е най-продавания автомобил, както вече стана в Китай.

    Даже са го обяснили в статията електрическа dacia не е станала по електрическа, за да я избягват клиентите защото си искат ДВГ. Избягват я защото стана с 10 000
    евро по-скъпа, като махнаха субсидиите. Ако е по-евтина от ДВГ ще е най-купуваната. Но не защото е електрическа. Европееца вече търси евтинкото.

    Коментиран от #23

  • 19 Кико

    8 0 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Без да претендирам за точност, Сандеро е между 10 и 15% по-евтина от подобни версии на френски автомобили.
    Обаче това не е всичко.
    Ако сравним бензинка Сандеро с прословутия ПюрТек на ПСА, има едно невидимо обстоятелство за хора с твоя акъл: надеждността. Само за сведение - да си купиш трицилиндров Ситроен С3, обзаведен с двигател, чийто ремък е топнат в маслената вана.....е, на това му викат да играеш на руска рулетка с колата си...
    Един от най-малоумните модерни двигатели през последните 10-15 години.
    Всичко това при Сандеро го няма, класическа верига.
    Това е равносметката, затова ограничените финансово хора с мозък в главата си купуват Сандеро, а на С3.

    Коментиран от #36

  • 20 Мислещ

    2 3 Отговор
    Ако тези трицилиндрови недоразумения могат да се нарекат двигатели ! Бих си взел такова, само ако ми го подарят !
  • 21 Само служебни

    0 5 Отговор
    Купуват ги само фирми. Защото имат данъчен кредит

    Коментиран от #24, #26

  • 22 Фирма с 15 Дачии

    3 5 Отговор
    Никакъв комфорт, лошо качество и скъпи ремонти

    Коментиран от #30

  • 23 Хйййх

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Пропагадни внушения":

    Браво, ти откри топлата вода! Най-евтините стоки се харчели в най-голям обем. Направо аксиома си напипал.

    Направо човек ще си помисли, че ако хеликоптерите станат по-евтини от Дачия Сандеро и хората ще ги предпочитат тях. Чудо, чудо невъобразимо ти казвам.

    Коментиран от #29

  • 24 2777

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Само служебни":

    Пропуснал си да прочетеш, че в статията става въпрос за частни клиенти.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Ййсйдй

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Само служебни":

    Да беше, барем, прочел статията, че Сандеро е най-купуваната кола от частни лица.

    Коментиран от #28

  • 27 4258

    6 0 Отговор
    Не е срамно да си беден, срамно е да караш премиум автомобил с десен волан, когато работиш и живееш в страна с дясно движение...
  • 28 Истината е друга

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Ййсйдй":

    Данните в Евростат показват друго
  • 29 Хааах

    1 3 Отговор

    До коментар #23 от "Хйййх":

    Именно де. Статията внушава, че ако електрическия mercedes s-class е на същата цена, клиентите все пак ще предпочетат да си купят dacia за същите пари, защото много държат да е с ДВГ.


    А истината е че на никой не му пука, а гледа цената. Само ако са на една и съща цена, ще тръгне да избира Дали да е с три цилиндъра, четири цилиндъра, верига, ремък и дали да изберат бензин дизел, хибрид или ток.

    Не си ли съгласен че всяко споменаване на ДВГ в статията си е пропагандно внушение, че хората не искат електромобили, а винаги ще желаят ДВГ? В момента ги желаят защото са най-евтини, а не защото dacia е най-великият автомобил в света с най-доброто ДВГ.
  • 30 Фирма с 15 кретени

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Фирма с 15 Дачии":

    Само за протокола, няма служебен автомобил, способен да устои на натоварването при употреба от 15 броя кретени.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Гихкйж кхкок ухкой ккхлшх охккб кхк7ббнн

    0 2 Отговор
    Адаш, понеже са ми наслагали минуси и цъкат невярващо, ето една статия за размисъл, колко са обеднели Германците

    Можеш да прочетеш статията в Дойче зеле

    Германците – по-богати от всякога

    3.01.2025
  • 33 Гихкйж кхкок ухкой ккхлшх охккб кхк7ббнн

    0 2 Отговор

    До коментар #11 от "кй87ъ6трхуй":

    Адаш, понеже са ми наслагали минуси и цъкат невярващо, ето една статия за размисъл, колко са обеднели Германците

    Можеш да прочетеш статията в Дойче зеле

    Германците – по-богати от всякога

    3.01.2025

    И през 2025 г. германците ще продължат да спестяват пари
    Прогнозата за 2025 г. е оптимистична: германците ще увеличат богатството си. Ръстът обаче ще бъде по-умерен, тъй като анализаторите не очакват толкова високи доходи от инвестиции в ценни книжа и прогнозират намаляване на дела на спестяванията. Общото богатство на германците през 2025 г. трябва да нарасне с 4% до 9,8 трилиона евро.
  • 34 Охотник

    1 2 Отговор
    Тази смешна марка, има успех заради цената! Иначе е пълен боклук. Но китайците ще променят всичко, в ниският и среден клас.
  • 35 Гихкйж кхкок ухкой ккхлшх охккб кхк7ббнн

    0 2 Отговор

    До коментар #11 от "кй87ъ6трхуй":

    Въпреки всички кризи германците са увеличили богатството си през 2024 г. втората по големина банка в Германия, е изчислила колко богатство са натрупали германците през изминалата година.

    Над 9 трилиона евро, ръст от 6 процента


    Кумулативно германските домакинства са натрупали рекордно високи спестявания: 9,3 трилиона евро (9 334 милиарда), показват данните на банката в която членуват около 700 кооперативни банки. Според предварителните изчисления в резултат на това финансовите активи на германците са нараснали с почти шест процента.
  • 36 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "Кико":

    Както вече казах, форума е пълен със комплексари, псевдо разбирачи и бедняци със Интернет! Ти от кои си? Признавам, не съм гледал спимификата на ГРМто им, още повече че говорим за нов автомобил. На Форд също е в масло, и не съм чул за драми! Ама иначе, ти благодаря за топлите думи, видно е подкрепата ти е сериозна, което оправдава първото ми изречение! Аре!
  • 37 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "домакин":

    Ходи ти, аз знам! Въпроса е реторичен! Написал статия за евтин автомобил с ДВГ, ама дотам! Поне да се беше напънал да сравни с нещо! Евтин, трътки... А па на тебе, кво да кажа? Я по добре нищо, че ще ме удавиш с простотия! Аре!