Опитаха да задушат нашата кауза. Това заяви в ефира на Bulgaria ON AIR бизнесменът Веселин Марешки. Той посочи, че Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е казала истината за картела в пазара на горива.
Имах съвет да гледам рекламната табела на един от играчите и да продавам горивата на същата цена, разкри Веселин Марешки. Той обаче решил да не стане поредният играч от пазара на картела.
Устояхме на натиска да ни изхвърлят. Големите се опитаха с дъмпинг да задушат нашата кауза - да предлагаме горива на реални цени, посочи Веселин Марешки.
„Очаквам да се стигне докрай, твърденията за картел да стигнат до край и КЗК да стигне до решение и от това цените да се нормализират“, каза бизнесменът.
„Над 2 лева е пълно безумие, просто безобразие е това. 15-20% е печалбата на останалите“, пресметна Марешки.
„Не съм на загуба, нашата сила е, че успявам да намирам баланса между потребителите и моя интерес. Ние като бизнесмени сме доволни и това се харесва на потребителите“, допълни той.
Веселин Марешки бе категоричен, че не се притеснява от конкуренция.
„Нека дойде някой и продава на по-ниски цени от нас, това е добре за българина“, категоричен бе той.
Вчера КЗК обяви, че е готова със секторния анализ на пазара на горива. След приключване на процедурата институцията започва проверка за споразумение, нарушаващо конкуренцията на пазара срещу Shell България, „Ромпетрол България”, „Еко България”, OMV България, „Петрол” АД и „Лукойл България”.
Допълнително срещу „Лукойл Нефтохим България” е започнато производство за злоупотреба с господстващо положение.
Той подкрепи предложението на КЗК държавата да бъде единственият собственик на акцизните складове. Така ще може бързо и прозрачно да се прибират данъците и акцизите от правителството. Ще се реши и проблемът със сивия сектор, посочи Марешки.
Според него реалната цена на дизела за лоу коуст компании трябва да е около 1,48 лв., а в големите вериги със скъпи бензиностанции около 1,60 лв.
Има контрабанда на горива, но аз не играя с тази практика, посочи Марешки. Той похвали усилията на правителството и на агенция Митници да се ограничи контрабандата.
Бизнесменът смята, че трябва да се вземат бързи мерки с нелегалните бензин и дизел. 3 млрд. лв. се губят в контрабандата на горива. Марешки поиска да се погледне и факта, че в бордовете в част на фирмите от картела, посочен от КЗК, има и политици.
Бизнесменът посочи, че купува гориво от всички вносители, без да посочи имена.
Бъдещето е на лоу коуст компаниите. Те съществуват в авиацията, хотели и бензиностанции, посочи Марешки. Големите играчи се държаха непазарно, а това ни позволи да се намесим на пазара.
Държавата бързо и елементарно може да промени закона. Да се въведат максимални надценки за търговец на дребно и на едро. По този начин ще се знае, че цената на дизела ще е между 1,45 и 1,60 лв. При $30 за барел цената на дизела трябва да е около 1,45 лв. – 1,48 лв., пресметна бизнесменът.
Ако вятърът на промяната не стане буря – бързи и тежки решения, няма да има промяна на цените на горивата. Това обяви Веселин Марешки, собственик вече на две бензиностанции, в предаването „Тази сутрин” по бТВ.
Той коментира процедурата на КЗК срещу картелни споразумения за цените на горивата у нас и коментара на премиера Бойко Борисов, че това се дължи на „вятъра на промяната”, дошъл от правителството.
Според бившия икономически министър Трайчо Трайков в последния доклад на КЗК не се съобщава нищо, което експертите да не обявяват от години.
По думите му от 2012 година държавата си затваря очите за случващото се на пазара на горивата и ситуацията „брутално се е влошила”, защото се е стигнало до цени с 30% по-високи от средните за Европа. С натрупването през годините това е едно КТБ, коментира експертът.
По изчисления на Трайков санкцията за компаниите, участвали в картелно споразумение, трябва да е около 100 млн. лв. за всяка година, за която се докаже, че са се договаряли. Глоби ще има, ако КЗК си свърши работата, уточни той
Веселин Марешки посочи, че той е кандидат за президент. Все пак до октомври има много време и аз мога да направя някоя глупост, за която хората да не ме харесват, застрахова се Марешки.