Отидете към основна версия

1 513

Драгомир Ангелов: Необходимо е и нашите политици да подкрепят този бранш

  • пакет-
  • мобилност-
  • път-
  • обединение-
  • бранш-
  • превозвачи-
  • европа-
  • българия-
  • политици-
  • подкрепа

"Нашият бизнес сектор е без субсидии, но като сектор с изключителен личен капитал, е доста еластичен", споделя Драгомир

Снимка: Драгомир Ангелов

Драгомир Ангелов е пребивавал дълги години в чужбина, разделяйки ги между работа и придобиване на нови познания. Независимо от времето, което е прекарал зад граница, от длъжностите, които е заемал и от откритите възможности, той предпочита завръщането в родината. Важно за това се оказва и предложението, което получава от логистичната фирма, в която получава първите си знания в международния сухопътен транспорт в България. Започнал в Лазер Лоджистикс ООД, след около 3 години се премества в италианска фирма на същите собственици, където продължава да се развива в същата област. Пет години по-късно, през 2012-а, натрупал достатъчно опит, се завръща в офиса на Лазер Лоджистикс ООД, за да управлява международният сухопътен транспорт. Там работи и досега.

Г-н Ангелов, какви според Вас ще са последствията за транспортния бранш от новите правила в международните пътни превози, след въвеждането на така наречения "социален дъмпинг" от Еманюел Макрон?

За да стане ясно колко е важна свободната конкуренция в автомобилните превози, можем да попитаме потребителите как предпочитат да получават стотките, които поръчват. Като сега - бързо и безпроблемно или както беше преди създаването на ЕС – чакане с месеци за някои стоки, особено за вносните. Нека стане ясно, че наличието на конкурентна среда води до повишаване на качеството на услугата и понижаване на нейната цена към крайния клиент.

Смятате ли, че има противоречия в „социалния дъмпинг“ и как ще се отрази той на сигурността на товара и шофьора?

Важно е да споменем и, че цената на услугата специално на френския и немския пазар, не се определя от нас, а от огромните френски и немски спедиции. Относно „социалния дъмпинг”, безпочвени са и доводите за по-ниски заплати, изплащани на българските водачи за разлика от тези на техните колеги на запад. През последните години на няколко пъти увеличавахме заплатите в сектора, но не заради новите изисквания на законите Макрон, МиЛог и т.н., а заради липсата на кадри. Ето каква е точната цел на закона Макрон, пакета мобилност, закона МиЛог и техните сродни национално-протекционистки закони, привличането на персонал, не чрез по-добрите условия на запад , а чрез административен натиск върху периферните държави. Изискването за прибиране на автомобила на какъвто и да е период (дали ще е на 20 дена, дали на 28 дена или на 100 дена),е напълно необоснована мярка. И освен изкривяването на пазара, ще доведе до празното разхождане на автомобили и съответното повишаване на излишния пробег, а от там и повишеното замърсяване, намаляване на реалното време за почивка на водачите и т.н. Тук е много странно действието на зелените партии в европарламента. Ако се променят правилата, ще се променят и отпусканите почивни дни. Относно сигурността на водача и товара, при изискването за изоставяне на превозното средство и използването на почивката в хотел, бих искал да споделя, че още при събитието по представянето на нашите евродепутати през 2014 година, в „дома на Европа” в София аз лично предупредих всички наши парламентарни групи, изпратили свои представители в европейския парламент. Още тогава споменах за опасностите от задаващите се нови регулации. Споделих с тях, че личната отговорност на водачите пред митническите власти, особено за акцизни стоки, изключва възможността за изоставяне на превозното средство. Това са само малка част от противоречията.

Как ще адаптирате бизнеса си при тези нови правила?

В ход на преговори със западни корспонденти, ние сме "за" да намалим негативните ефекти за клиентите. Нашият бизнес сектор е без субсидии, но като сектор с изключителен личен капитал, е доста еластичен. Търсим формули за противодействие на негативните ефекти, които едно приемане на тези безумни правила би донесло. Имаме някои добри идеи, но към момента не мога да споделя как конкретно смятаме да реагираме.

Има ли обединение на работодателите в бранша и предвиждате ли общи действия, за да се противопоставите на пакета „Мобилност“?

Нашата фирма е член на две организации. Като превозвачи – на Съюза на международните превозвачи и като фирма с чуждестранен капитал, на Конфидустрия България. Съюзът на международните превозвачи е най-голямата браншова организация, а конфидустрията обединява италиански предприемачи. Двете организации заедно и поотделно, редовно заседават по засегнатите проблеми, като информират своите членове и стиковат информация за съвместни действия. Важно е, че и чуждестранния бизнес в България разбира конкуренцията, като нещо позитивно и жизнено важно, за повишаване на качеството на услугата и намаляване на нейната стойност за крайният потребител. Това беше и потвърдено с декларация на Конфидустрия България още миналата година. Подкрепа за този бюджетoоформящ бранш има и от всички политически партии. За да стане ясен размера на щетите, които очакваме – около 15 % от БВП, е само директния удар. И около още толкова от фалирали фирми и емигрирали семейства на водачи. Логично е и нашите политици да разбират сериозността и да са изключително заинтересовани да подкрепят бранша. Нека да не забравяме и факта, че България е с дълбоки традиции в международните превози и нашите водачи са изключително подготвени. Това ги прави много желани на запад.

Виж актуалните предложения за работа от Лазер Лоджистик ООД

Виж всички актуални предложения за работа от Zaplata.bg


Свързани новини