Отидете към основна версия

4 341 33

Закуска за 40 цента. Конкуренцията е жестока

  • китай-
  • дефлация-
  • конкуренция-
  • търговия-
  • финансови възможности

Как изглежда дефлацията в Китай

Снимка: ЕРА/БГНЕС

В ресторантите Nanchengxiang в Пекин клиентите се глезят със закуска на шведска маса с три вида оризова каша, кисела и пикантна супа и мляко - всичко това на цена от 3 юана (40 цента). „По време на пандемията се появиха много добри, евтини възможности за избор“, каза 71-годишният Гао И, докато споделя закуската с внука си в един от 160-те магазина на веригата в китайската столица. „Не всички са трайни. Но непрекъснато има нови добри предложения, просто трябва да излезете, за да ги намерите.“

Ето как изглежда дефлацията в Китай.

Слабото потребителско търсене подхранва ценова война сред веригите ресторанти от по-нисък клас в Китай, което според анализаторите може да навреди на по-малките предприятия, които се борят да се справят с отстъпките, предлагани от по-големите играчи.

Както се вижда от Япония през 90-те години на миналия век, дефлацията (ако е продължителна) може да забави икономическия растеж.

За разлика от западните страни, китайците до голяма степен бяха оставени сами да се справят финансово по време на пандемията, като правителствената подкрепа беше насочена главно към производствения сектор. След като ограниченията бяха премахнати, нямаше незабавен ръст от страна на потребителите, както прогнозираха някои икономисти.

Тъй като заплатите и пенсиите почти не се променят и пазарът на труда е нестабилен, апетитите за харчене са ограничени, а в една едва растяща икономика доверието е ниско.

„Стратегиите за отстъпки, предлагащи на потребителите избор с по-добра стойност за парите, отговарят на текущата икономическа ситуация“, каза Zhu Danpeng, анализатор на храни и напитки и заместник-ръководител на Алианса за насърчаване на безопасността на храните в провинция Гуандун, цитиран от агенция Reuters.

Xishaoye, базиран в Пекин франчайз за бургери, обяви по-ниски цени, като персоналът каза, че някои продукти ще бъдат по-евтини от 10 юана (около 1.40 USD). Yum China, операторът на KFC в страната, примамва клиенти с меню за бургери, леки закуски и напитки за 19,9 юана (около 2,75 USD)

„Трафикът се върна, но разходите на човек са намалели“, каза Джоуи Уот, главен изпълнителен директор на Yum, пред Reuters. „В съзнанието ни пандемията изглежда сякаш се е случила много отдавна. Всъщност не се е случила. Хората имат нужда от време, за да се приспособят“.

Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 5 гласа.

Свързани новини