Министерството на правосъдието на САЩ може да принуди ръководството на Google да продаде част от бизнеса си, което на практика е принудително частично разпадане на бизнеса, коментират анализатори. Основната причина за това е, че търсачката монополизира пазара и това доведе до значителни щети на конкурентите. В случай, че се стигне до частична продажба на бизнеса, то това ще е първият път, в който световният пазар ще е свидетели на антитръстово разделяне от подобен мащаб.
„Cpeдcтвaтa зa зaщитa, нeoбxoдими зa "пpeдoтвpaтявaнe и oгpaничaвaнe нa пoддъpжaнeтo нa мoнoпoл, мoгaт дa вĸлючвaт дoгoвopни изиcĸвaния и зaбpaни, изиcĸвaния зa нeдиcĸpиминaциoнни пpoдyĸти, изиcĸвaния зa дaнни и oпepaтивнa cъвмecтимocт, ĸaĸтo и cтpyĸтypни изиcĸвaния", ce пocoчвa в oфициaлeн дoĸyмeнт.
Антитръстовите органи са на мнение, че Google е спечелила значителен пазарен дял и е извлякла редица ползи от факта, че търсачката се е превърнала в опция по подразбиране за смартфони и уеб браузъри.
Американското правосъдно министерство може да принуди Google да даде повече възможности на уебсайтовете да се откажат от продуктите ѝ с изкуствен интелект. Също така властите могат да задължат Google да няма толкова високи изисквания към рекламодателите, относно това къде се показват техните реклами.
Миналият месец Google и министерството на правосъдието влязоха в трети антитръстов иск. Акцентът е доминацията на гиганта над технологията, която се използва за покупка и продажба на онлайн реклами. Съдебното заседание е насрочено за края на ноември. В случай, че съдът установи, че Google е монополизирал рекламният пазар, то гигантът може да бъде принуден да продаде част от бизнеса си с цел намаляване монопола на пазара.