Във всеки един от десетте микрорайона на „Люлин“ може да се направи многоетажен паркинг. Това заяви пред Факти.бг Иван Бонев, кандидат за общински съветник от гражданската квота в листата на БСП Лява България.
Все още са останали достатъчно общински земи, колкото и да са се мъчиби да ги продадат на безценица, уточни идеята си Бонев. По думите му подобно начинание не е толкова скъпо, а от общината биха могли да се обърнат за консултация към столичните МАЛ-ове, където подобни паркинги съществуват. Паркингите ще освободят много място и ще решат проблема с паркирането, който е огромен, подчерта Бонев.
В момента, в голяма част от случаите хората паркират в нарушение, но това е и защото общината не им е осигурила възможност за това. Ако съществуват паркинги, ще бъде възможно да се засили контролът.
Бюджетът на Столична община е 1,5 милиарда лева, като основно се харчат пари за инфраструктура, нормално е малко от бетона да се насочи към строителството на паркинги, подчерта Иван Бонев. „Не говорим за нещо ударно, което да се направи за шест месеца, възможно е това да се направи за следващия мандат“, посочи Бонев.
Друг важен и нерешен проблем пред София са велоалеите, заяви Иван Бонев. Той даде за пример „поредното безумие“ - „връзката на бул. „Тодор Александров“ - между квартал „Люлин“ и центъра. „По „Тодор Александров“ се направи една, то не е велоалея, просто оградиха около 40-50 см от платното, оградиха го с жълта линия, която на повечето места вече е изтрита, минава се през всички шахти... Това се води велоалея, но това е пълна подигравка с хората, нито един велосипедист не може да кара там, аз си направих труда да опитам, но това е просто самоубийство“.
Иван Бонев посочи, че тротоарите от тунела на „Люлин“ до центъра не са толкова използвани и спокойно могат да се направят велоалеи, съгласно всички европейски изисквания, обезопасено – с ограда или гумени колчета. Трябва да се обърне внимание и на настилката, която е хлъзгава за велосипеди, заяви Бонев.
Нужна е цялостна стратегия за велосипедния транспорт в столицата, подчерта Иван Бонев. Той подчерта, че това се прави на много места по света, не е нещо сложно, просто е нужна политическа воля от страна на следващото ръководство на общината. При всеки един проект – боло то изграждане на нещо ново, реконструкция или ремонт, велоалеите трябва да бъдат залагани в проекта. И то велоалеи по всички европейски изисквания, „а не просто жълта линия, която да отделя част от платното.“
Главният архитект на София (Петър Диков – бел.ред.) трябва да бъде подведен под отговорност за безумните проекти, които са се случили откакто той е на този пост, категоричен беше Иван Бонев. Той подчерта, че това ще бъде едно от първите неща, за които ще настоява, ако бъде избран за общински съветник. „Това трябва да се случи. Той въобще не се грижи за правилното благоустройство на София."