Прекратяването на обществени поръчки за 1,7 млрд. не е решение. Необходимо е разследване за това кой е подготвял тръжните документи така, че да се облагодетелстват определен кръг от фирми. Това заяви председателят на Демократи за силна България (ДСБ) Радан Кънев, според когото българската прокуратура трябва да работи по румънски модел.
„Новият закон за обществените поръчки е много лош и отваря минимум 8 нови корупционни врати, и всички те бяха гласувани от обичайното мнозинство ГЕРБ, ДПС, АБВ, с услужливото отсъствие на БСП от зала“, заяви Кънев, цитиран от пресцентъра на ДСБ.
Той допълни, че е нужна законодателна инициатива, за да не се случват злоупотреби в бъдеще. В тази посока депутатите от ДСБ и Гражданския съвет на РБ имат конкретни предложения, включващи антикорупционна прокуратура по румънски модел.
Нарекохме я „Българският ОЛАФ”. Ако не следим как се харчи всяка стотинка, едно е сигурно, ще останем най-бедните в Европа” допълни Радан Кънев. Остава ГЕРБ да започнат да работят по румънски модел. Такава тенденция, обаче, няма. Тревожен е фактът, че премиерът Борисов даде „заден” по темата за обществените поръчки. Понятие като „преместване” по закон няма.
Като особено гореща за Варна определи лидерът на ДСБ темата за спрените поръчки за автомагистрала Хемус и транспортната инфраструктура на североизточна България, които забавят развитието на града. Проектите се делят на два вида, такива, по които правителството е обещало да работи, но не прави нищо, и такива, за които не му стига стратегическа мисъл да обсъжда. Сред обещаните проекти са автомагистрала Хемус и железопътната линия Варна – Русе. А по проектите за развитието на пристанищните комплекси по Дунав и Черно море, втория мост над варненското езеро, връзката Истанбул – Киев през Букурещ липсва стратегическа мисъл.
Според Радан Кънев, министър Ивайло Московски е един от най-слабите министри в кабинета „Борисов", с работата си забавя развитието на североизточен и северозападен райони. Депутатите от ДСБ са изчерпали доверието си към него.