Има декларация, в която са се включили и други сектори, така че ако има отново блокада по границите, ще има и ответна реакция, обясни пред БНТ транспортният министър Ивайло Московски.
Трудно убедихме превозвачите да не блокират границата, каза транспортният министър Ивайло Московски.
Той обясни, че желанието им е провокирано от писмо от Брюксел, в което се посочва, че проблемът е между Гърция и България, и оттам не могат да направят нищо.
Министърът на транспорта отрече да се е обявявал против споделеното пътуване. Той каза, че никога не е правил подобно изявление, но като лично мнение заяви, че когато има пътувания 10 пъти на седмицата по едно направление и обявена цена, то според него това не е споделено пътуване.
Транспортният сектор е дебалансиран, обясни министърът. С въвеждането на тол таксите транзитното преминаване по магистралите вече няма да е толкова евтино и ще има интерес и към товарните влакове.
До месец Надзорният съвет на агенцията по приватизация трябва да реши за процедурата по продажба на БДЖ товарни превози. Работи се и по план Б, който обаче предвижда съкращения.
Московски заяви, че е доволен от ремонта на Централната гара.
Има няколко месеца забавяне, но изпълнителите се справиха чудесно. Гарата все пак представя нашата столица, затова е важно да изглежда добре, коментира транспортният министър.
Ще се опитаме да успеем в следващите 3 години да модернизираме цялото Южно направление, каза транспортният министър.
Готови сме с отсечката от Капитан Андреево, Свиленград, Димитровград, Пловдив и Септември. До месец ще я открием най-вероятно, там влаковете ще могат да се движат с до 200 км/час. Надявам се цялото направление турска-сръбска граница да бъде модернизирано, както и пристанище Бургас в същото направление към Пловдив, София, отбеляза Ивайло Московски.
Промени в режима за шофьорските курсове и книжки провокира скандалът в Изпълнителната агенция "Държавна автомобилна инспекция". Транспорта Ивайло Московски беше категоричен, че ще бъде радикален, защото става дума за безопасността на хората. По думите му в момента отговорността се прехвърля между държавата и частните школи.
Аз действително съм готов да бъда много радикален и съм готов да върна нещата на нивото от преди 98-ма, 99-та година, когато е решено да се изважда тази дейност, защото то функционира като една полубременна жена, нито едното - нито е другото... или държавата да си го контролира това и да си го управлява като 100% държавен процес, или 100% тогава да го извади извън държавата и аз не знам на какъв контрол ще се разчита...