По време първата си приемна във влак по маршрута от София до Варна омбудсманът е приел 117 жалби. Това съобщи при пристигането си във Варна общественият защитник Мая Манолова.
Тя уточни, че реално през организираната приемна са преминали повече хора, някои - да си споделят проблемите, други - да похвалят институцията. Манолова коментира, че приетите жалби са от целия спектър на проблемите, които тормозят българските граждани - кредити, банки, частни съдебни изпълнители, продажба на кредити от банки на колекторски фирми. По време на приемната са постъпили жалби и по проблемите с ТЕЛК и промените в медицинската експертиза, които оставят хора с по-малък процент, реално без подкрепа от държавата и без пенсии за инвалидност, посочи Манолова.
Тя каза още, че хората са сигнализирали и за проблеми със сега действащата асистентска услуга. На място хора ни показаха как общините си измислят разни условия само и само да не предоставят услугата личен асистент, което ще се промени от следващата година със Закона за личната помощ, каза още омбудсманът.
Манолова сподели, че би посъветвала представителите на всички институции, както и политиците да бъдат по-често сред хората. Според нея общественият транспорт е една чудесна възможност да се срещнеш с хората.
По-късно днес във Варна Мая Манолова ще се срещне с бивши служители на фалирала авиокомпания заради неизплатените им с месеци трудови възнаграждения и обезщетения, както и и с ръководствата на Окръжния и Районния съд по повод предложенията за създаване на специализирани съдебни състави и щадящо правосъдие по отношение на деца в родителски конфликт.