Не сме загубили битката за пакет "Мобилност". Той няма да бъде във вида, в който е гласуван в пленарната зала на този Европейски парламент. Това заяви в интервю за „Тази сутрин“ по bTV министърът на транспорта Росен Желязков.
Той подчерта, че не се е стигнало до триалози и в рамките на този парламент няма да има законодателни изменения, гледани на второ четене. Неговите очаквания са триалозите да се провеждат по време на финландското председателство.
"Възможно е обаче да се върне за ново разглеждане в транспортната комисия", уточни Росен Желязков.
Той коментира и акциите в "Автомобилна администрация", като последната бе в Перник.
"На всички е ясно, че в "Автомобилна администрация" корупция има. Дали тя е на ниво рушветчийство, или на ниво по-големи взаимоотношения, би била невъзможна, ако няма тясно корелиране между контрола по пътя и издаването на разрешения и лицензи от страна на самата администрация", каза транспортният министър.
"По отношение на функционалните и структурни промени до 2 месеца ще съобщим какви са мерките, в това число и намаляването на административните предпоставки – разрешителни и лицензионни, които дават възможност за "тясно" взаимодействие между бизнеса и администрацията", заяви Желязков.
Министърът се е срещнал с турския посланик у нас във връзка с проблема на българските превозвачи, блокирани на границата с Турция заради неплатени глоби. Желязков уточни, че правилата в Турция не са нови, а става въпрос за интеграция на толсистемата заедно с граничната и митническа система.
По думите му затруднения има само на един граничен пункт с Турция – "Капитан Андреево". На останалите пунктове няма сигнали за подобни случаи.
"Правилата в Турция са такива, че ако не се платят такси и глоби, превозното средство не може да премине границата", отбеляза Росен Желязков.
По думите му турският посланик е уверил, че няма преднамереност към български превозвачи. Транспортният министър е получил сигнали за прекомерност на глобите и за неизясненост на основанията, на които са налагани.
"Имам уверението от турска страна, че тези случаи ще бъдат разгледани и ще се даде по-голяма информираност за правилата. Те могат да бъдат оспорвани и по основание, и по размер, но след тяхното заплащане", заяви Желязков.
"България също предстои да въведе толсистема, която ще бъде интегрирана с граничните и митнически бюра. Предполагаме, че началният период също ще ни изправи пред подобни трудности", допълни министърът.