Румъния и Германия са най-суровите държави за българския шофьор. Причината - там са били отнети най-много шофьорски книжки и свалени най-голям брой регистрационни номера.
Това показват данните на отдел "Пътна полиция" към Главна дирекция "Национална полиция", с които "Телеграф" разполага. От 1 януари 2019 година до 25 септември 765 наши джигити са се разделили със свидетелствата си за управление за нарушения в чужбина. На 860 водачи са им били свалени регистрационните табели и взети талоните на колите, отново за провинения зад граница.
Най-много номера и документи за шофиране без технически преглед, техническа неизправност, липса на застраховка, превишена скорост или каране под въздействие на алкохол и наркотици.
Противно на очакванията в Гърция отнетите книжки са били 3-4 пъти по-малко, отколкото в Румъния и Германия.
Въпреки че по празници селата около Кавала, особено през лятото, заприличват на Китен, с преобладаващи автомобили с наши регистрации, за 9 месеца в южната ни съседка са отнети едва около 30 книжки.
"След като беше подписано споразумение между България и Гърция за обмен на полицейски служители, нещата станаха малко по-либерални", коментираха от КАТ.
Румъния е сред най-рискованите държави за шофиране. Причината е, че там законът позволява свидетелството да бъде отнето на практика за всяко нарушение.
Изпреварване на забранено място, пресичане на непрекъсната линия, отнемане на предимство на пешеходец, червен светофар са част от нарушенията, за които можем да останем без книжка, предупреждават от министерството на външните работи.
Ако шофьор с отнета книжка пък си позволи да седне зад волана, го чака затвор. Процедурата по връщане на свидетелството може да отнеме година.
Поради тази причина преди седмици на границата беше спипан наш шофьор, който опитал да влезе в северната ни съседка с документите на свой приятел.
Според закона след отнемане на свидетелството водачът няма право да шофира в Румъния за срок от 30 до 90 дни, а забраната влиза в сила 15 календарни дни от датата на взимането.
В Германия - страната без ограничения за скоростта на аутобаните, също има доста неприятни капани за българи.
Голяма част от нашенците, които не живеят във федералната република, не са наясно, че след 22 часа в центъра на градовете, както и жилищните им зони, ограничението на скоростта е 30 километра в час.
То е въведено, за да не се нарушава нощната тишина от рев на двигатели. За превишение от 31 до 40 км глобата е месец без книжка и 2 точки и 160 евро.
Скоростта често се засича от цивилни автомобили със затъмнени стъкла, без водачите да могат да ги разпознаят. Български студент се е разделил с 800 евро и отнемане на книжката, след като го хванали с над 2 промила да кара колело.
Освен това го пратили на психолог, защото полицаите решили, че е алкохолик - причината, въпреки голямото количество алкохол, нашият студент се държал доста адекватно.
Друга неприятна изненада може да се окаже неспазване на дистанцията в задръстване. Доста често по аутобаните има ремонти и разстоянието между колите трябва да е не по-малко от 2 метра.
Това обаче често не се спазва и немската полиция вдига хеликоптер, който снима от въздуха нарушителите.
При изпреварване също трябва да се остави дистанция, защото залепване зад бронята при тази маневра също се наказва.